ניקוי מכונת גילוח: 6 צעדים פשוטים לניקוי מושלם של מכונת הגילוח

ניקוי מכונת גילוח זה ממש לא מסובך. מכונת הגילוח החשמלית שלכם לא מגיעה עם עמדת ניקוי מיוחדת? זה לא סוף העולם, כי במדריך הזה אני הולך להראות לכם איך תוכלו לנקות את מכשיר הגילוח החשמלי שלכם במו ידיכם. לא משנה אם מכונת הגילוח שלכם מצוידת במערכת חיתוך מעגלית או גלילית, תוכלו להשלים את תהליך הניקוי בכמה צעדים מהירים ופשוטים. אם אין לכם מושג מאיפה בכלל להתחיל ואיך לעשות את זה כמו שצריך, אז הגעתם למקום הנכון. אתם הולכים לקבל הסבר מפורט צעד אחר צעד (יחד עם תמונות וסרטון ווידאו) שיעזור לכם לצלוח את המשימה הזאת בשלום.

ועוד לא שמעתם את החלק הכי טוב: כל התהליך לוקח פחות מדקה. כן, כן, קראתם נכון. גם אם אתם חבר’ה עצלנים שלא אוהבים ללכלך את הידיים, תוכלו לגמור עם זה בכלום זמן ובמינימום מאמץ.

אם אתם רוצים להאריך את תקופת החיים של כל מכונת גילוח ולהבטיח שהיא תעבוד כמו חדשה לאורך זמן רב, אתם חייבים להקפיד על ניקוי מכונת גילוח יסודי ושימון תקופתי של המכשיר.

אז נכון שמתקן ניקוי אוטומטי יכול לעשות את כל העבודה השחורה במקומכם ולחסוך לכם זמן ומאמץ, אבל גם לפתרון הפלא הזה יש חסרונות. קודם כל, זה יעלה לכם לא מעט כסף – על נוחות צריך לשלם, והדגמים המתקדמים שמכילים יחידת ניקוי חכמה מגיעים עם תג מחיר גבוה מהממוצע שלא מתאים לכל תקציב. בנוסף, עמדת השטיפה הזאת מבצעת את עבודתה בעזרת מחסניות חד פעמיות עם תמיסת ניקוי מיוחדת, ומדובר בעוד הוצאה כספית שצריך לקחת בחשבון.

החדשות הטובות הן שאפשר להסתדר יחסית סבבה גם בלי עמדת ניקוי, ולא קשה למצוא מכונת גילוח איכותית שמאפשרת ניקוי ידני קל ומהיר. לאחר שתחזרו על תהליך הניקוי כמה פעמים, הוא יהפוך להרגל קבוע שתעשו על אוטומט.

הדרך הכי טובה של ניקוי מכונת גילוח חשמלית

מכונות גילוח חשמליות הפכו לחלק בלתי נפרד משגרת הטיפוח שלי במשך 22 השנים האחרונות, ככה שאני יודע על מה אני מדבר. הדרך היעילה ביותר לנקות את המכשיר היא בעזרת מי ברז חמים ומעט סבון נוזלי. כל זה נכון בתנאי שהדגם שלכם עמיד למים וניתן לשטוף אותו תחת מים זורמים. אם זה לא המקרה והמכשיר שלכם לא מסתדר עם מים, כנראה שאין לכם ברירה אלא ללכת על ניקוי מכונת גילוח יבש (אני אגע בנושא הזה לקראת סוף המאמר).

לפני שאתם מפשילים שרוולים וניגשים למלאכת הניקוי, תוודאו שהמכשיר שלכם עמיד במים ושניתן לשטוף אותו במי ברז. תוכלו למצוא בקלות את המידע הזה במפרט הטכני של המכונה או בספרון הוראות השימוש.

בשום פנים ואופן אל תנקו את מכונת הגילוח שלכם עם מים אם היא אינה מיועדת לכך. מכונת גילוח שאינה עמידה במים עלולה להינזק באופן בלתי הפיך מחדירת מים לחלקים שונים של המכשיר.

לפני שאתם יוצאים לדרך, תוודאו שהמכשיר כבוי ואינו מחובר לחשמל. אני בטוח שאני לא צריך להסביר לכם שחשמל ומים לא הולכים ביחד. תקפידו לשמור על כללי הבטיחות ולנתק את המכשיר מרשת החשמל לפני תחילת תהליך הניקוי.

לאחר שעברתי על כל האזהרות החשובות האלה, הגיע הזמן לצלול למים העמוקים ולהבין איך לנקות את מכונת הגילוח שלכם בצורה היעילה והטובה ביותר.

ניקוי מכונת גילוח: מדריך מפורט

הסירו לכלוך ושאריות שיער מראש הגילוח

הוצאה של השערות מראש הגילוח

אחרי שסיימתם להתגלח, תסירו את ראש הגילוח (כשהמכשיר כבוי, כאילו דה!) ובעזרת כמה נקישות עדינות על קצה הכיור תנערו את כל הזיפים התקועים. תקפידו לא להכות את הלהבים עצמם על המשטח הקשיח של הכיור, כי החלקים העדינים האלה עלולים להיפגע בקלות. אפשרות אחרת היא להבריש את ראש הגילוח באמצעות מברשת ניקוי קטנה (אם אין לכם אז אפשר להשתמש במברשת שיניים נקייה). שוב פעם, אל תברישו את סכיני החיתוך עצמם.

אם אתם משתמשים במכונת גילוח עם להבים עגולים (כמו פיליפס 9000 למשל), קיימים שני מנגנונים עיקריים לפתיחת ראש הגילוח. בחלק מהדגמים, החלק העליון של יחידת הגילוח נפתח על ציר בדומה לכריכה של ספר (תמונה א’), ובדגמים אחרים ניתן למשוך ולנתק את ראש הגילוח מתוך החלק התחתון של יחידת הגילוח (תמונה ב’):

2 דרכי הסרה שונות של ראשי מכונת גילוח רוטורית

לא משנה איך עובד המכשיר שלכם, המטרה שלכם היא להיפטר מכמה שיותר שערות שנשארו בראש הגילוח. איך משחררים אותן? כמה נקישות עדינות של מסגרת הפלסטיק שמחזיקה את הלהבים על משטח קשיח צריכות לעשות את העבודה.

טיפ: אם אתם משתמשים בקרם או ג’ל לגילוח, אין כל טעם לבצע את הפעולות שתיארתי קודם לכן. טפיחות קלות או שימוש במברשת ניקוי יהיו חסרי תועלת כי ראש הגילוח יהיה מלא בקצף דביק שיחזיק את כל השערות והלכלוך במקום. תדלגו על הצעדים האלה ותשטפו היטב את יחידת הגילוח.

ברגע שהסרתם את כל השאריות הלא רצויות, תרכיבו בחזרה את ראש הגילוח ותעברו לשלב הבא בתהליך הניקוי.

תשטפו את ראש הגילוח עם קצת מים

ניקוי מכונת גילוח עם סבון ומים

ותשימו כמה טיפות של סבון נוזלי על הרשתות או המסרקים שמחזיקים את הלהבים – תוכלו להשתמש בסבון נוזלי לידיים, נוזל לניקוי כלים או אפילו ג’ל רחצה.

תפעילו את מכונת הגילוח

מכונת הגילוח מופעלת בזמן שיש עליה סבון

המטרה שלכם היא ליצור שכבה מוקצפת של סבון שתעטוף בנדיבות את ראש הגילוח של המכשיר. רוב הסיכויים שתצטרכו להוסיף מעט מים ולהשתמש בכף היד הפנויה שלכם כדי לפזר היטב את הסבון בכל רחבי יחידת הגילוח.

לאחר מכן, תדליקו את המכשיר ל-10 שניות.

טיפ: מכונות הגילוח החשמליות של חברת פנסוניק מצוידות בטכנולוגיית רטט מיוחדת שבעזרת גלי קול תקל על תהליך הניקוי של המכשיר. להפעלת האפשרות הזאת, פשוט תלחצו על כפתור ההפעלה של המכשיר במשך כמה שניות.

אם יש לכם מכונת גילוח של פנסוניק, אין כל סיבה שלא תהנו מהפיתוח הייחודי הזה שיהפוך את החיים שלכם להרבה יותר פשוטים. איך זה בדיוק עובד? הלהבים מתחילים לרטוט בקצב מוגבר, מה שעוזר לנער מעליהם את הלכלוך העקשן והדביק ביותר. תוכלו לחסוך חלק מחשבון המים שלכם ולהשאיר את ראש הגילוח מבריק ומצוחצח מבלי לשפוך טונות של מים על המכשיר.

בזמן שהמכשיר פועל, תשטפו היטב את ראש הגילוח עם מים חמים

ניקוי מכונת גילוח במי ברז 2 תמונות שונות

תשטפו את מכונת הגילוח מתחת לברז כדי להסיר את שאריות הסבון והשיער.

טיפ: תוכלו לשטוף את המכשיר כשהראש שלו מופנה כלפי מטה.

זה יאפשר לכם לחקות את אופן הפעולה של עמדת הניקוי החכמה שדואגת לנקות את המכשיר ללא כל התערבות מצדכם. ברגע שתלחצו על כפתור ההפעלה, נוזל הניקוי המיוחד ישטוף את ראש המכשיר ויסיר את השערות שנלכדו בו.

תכבו את המכשיר, תפרקו את ראש הגילוח ותשטפו אותו היטב

שטיפה של ראש הגילוח במים 2 סוגים של ראשים

מנגנון הפירוק וההרכבה של ראש הגילוח משתנה ממכשיר למכשיר.

לדוגמה, במכונות הגילוח של פנסוניק תמצאו 2 להבי חיתוך פנימיים שניתן להסיר. שאר סכיני החיתוך מובנים בתוך יחידת הגילוח ולא ניתן להוציא אותם.

אם אתם מתגלחים עם מכונת גילוח חשמלית של פנסוניק, תסירו את מסגרת התמיכה ותשטפו אותה היטב – מהצד הפנימי ומהצד החיצוני שלה.

תשטפו גם את סכיני החיתוך הפנימיים – אפשר לעשות את זה בלי לנתק אותם מהמכשיר.

אם אתם הבעלים הגאים של מכשיר גילוח מבית בראון (מכונת גילוח בראון סדרה 9 למשל), הסיפור יהיה קצת שונה. המותג הזה החליט ללכת על יחידת גילוח שבנויה כמקשה אחת. לא ניתן להפריד ולנתק את המסרקים וסכיני החיתוך השונים (בניגוד לראש הגילוח במכשירי פנסוניק). במקרה כזה, תסירו את ראש הגילוח כולו ותשטפו אותו במים (גם מבחוץ וגם מבפנים).

תמונה מקדימה על ראש הגילוח של בראון סדרה 7

חשוב שתעשו את זה בצורה יסודית ומדויקת – יחידת הגילוח הזאת מלאה באינספור רכיבים קטנטנים וחבויים שאפשר לפספס. תעברו היטב על הפינות הנסתרות ביותר ותוודאו שהן מבריקות ונקיות לגמרי.

הדרך הטובה ביותר למנוע משקעי לכלוך שיסתמו את ראש הגילוח ויפגעו בביצועים שלו היא ניקוי מכונת גילוח קבוע, לכן מומלץ לצחצח אותה לאחר כל שימוש.

אם יש לכם מכונת גילוח רוטורית (שלושה ראשי גילוח עגולים שמסודרים בצורת משולש), אז תצטרכו לפתוח או להסיר את החלק העליון של יחידת הגילוח ולשטוף אותו.

כמו שכבר אמרתי, בדגמים מסוימים (במיוחד המכשירים הבסיסיים והזולים יותר של פיליפס), התופסן של ראש הגילוח נשאר מחובר לקצה התחתון של יחידת הגילוח והוא נפתח באמצעות לחיצת כפתור פשוטה. במכשירים אחרים, ראש הגילוח מחובר לחלק התחתון של יחידת הגילוח באמצעות תפסים מיוחדים שמאפשרים להפריד ביניהם.

בכל מקרה, תשטפו היטב את כל החלקים של ראש הגילוח. בקטע הזה עדיף לא לחפף ולעגל פינות, זה רק יפעל נגדכם.

נערו בזהירות את עודפי המים שנשארו בראש הגילוח

תנגבו אותו בעדינות עם מטלית נקייה ותאפשרו לכל החלקים להתייבש באוויר: לפני שתרכיבו בחזרה את יחידת הגילוח ותאחסנו את המכשיר בארון האמבטיה שלכם, חשוב מאוד לייבש את כל החלקים כמו שצריך.

הדבר האחרון שאתם צריכים אלה שאריות מים שלא יספיקו להתאדות וישאירו ראש גילוח לח ורטוב. אם אתם מעדיפים גילוח יבש (כמו רוב הגברים), הפשלה הזאת יכולה לגרום לכם לכאב ראש לא קטן.

ועוד נקודה חשובה: אף פעם אל תשימו את כיסוי המגן על ראש הגילוח לפני שהוא התייבש לגמרי.

אם לא תייבשו כראוי את המכשיר ותאחסנו אותו במקום סגור כשהוא מלא במים, הוא יתחיל להעלות ריח דוחה ומסריח וממש לא יהיה נעים להשתמש בו, אז עדיף שתחסכו לעצמכם את התענוג המפוקפק הזה.

בשעה טובה מכשיר הגילוח שלכם נקי ומבריק לגמרי ומוכן לשימוש. כמו שראיתם זה ממש לא מסובך. הנה סרטון שימחיש את כל תהליך הניקוי מההתחלה ועד הסוף:

בונוס: טיפים נוספים על ניקוי מכונת גילוח רוטורית

ניקוי מכונת גילוח 3 ראשים

אם יש לכם מכונת גילוח עם להב גלילי (כמו פנסוניק ארק 5), אז סיימתם את העבודה – זה פחות או יותר כל הניקוי שדורש המכשיר שלכם.

אבל, מכשירים עם מערכת חיתוך מעגלית (מכונת גילוח 3 ראשים למשל) זקוקים לקצת יותר טיפול ותשומת לב. שטיפה יומיומית מהירה תחת הברז לא תסגור את הפינה ותחזוקת המכונה תצריך עוד קצת השקעה.

מעבר לתהליך הניקוי הבסיסי והשגרתי שכבר תיארתי,מומלץ לנקות באופן יסודי את כל אחד משלושת ראשי החיתוך והחלקים השונים שהוא כולל. יש לחזור על הפעולה הזאת פעם בחודש.

תצטרכו לפרק את יחידת הגילוח ולצחצח בנפרד את כל אחד מהלהבים. התהליך הזה יכול להיות קצת מציק ומעצבן, אבל זה מה יש – הבשורה המשמחת היא שצריך לעשות את זה רק לעתים רחוקות.

נכון שזה דורש קצת התעסקות וריכוז, אבל תאמינו לי שהשד בכלל לא נורא כל כך. כל עוד תקפידו על כמה כללים חשובים, אתם תשרדו בשלום את כל התהליך הזה.

לפניכם כמה דגשים שיעזרו לכם לעשות את זה על הצד הטוב ביותר: הדבר החשוב ביותר זה לא לערבב בין הרשתות וראשי להב החיתוך השונים: החלקים האלה מותאמים אחד לשני וכדאי מאוד שלא תעשו סלט ביניהם. הטעות התמימה הזאת יכולה לעלות לכם ביוקר. אם תכניסו בטעות ראש להב חיתוך אחד לרשת אחרת שלא מתאימה לו, יחלפו מספר שבועות לפני שביצועי הגילוח יחזרו ליעילות המירבית שלהם. זה יאיץ את הבלאי והשחיקה של הלהבים ויפגע בחווית הגילוח שמספק המכשיר. את התוצאות העגומות אתם תרגישו היטב על הפנים שלכם.

תהליך פירוק הלהבים יכול להשתנות קצת מדגם לדגם, אבל נקודת ההתחלה זהה לכל המכשירים: תצטרכו להסיר את מסגרת התמיכה שמקבעת את ראשי הגילוח במקום.

בחלק מהדגמים מדובר במסגרת אחת שמחזיקה את כל שלושת הלהבים, כמו שאפשר לראות בתמונה הבאה:

מסגרת שמחזיקה את להבי החיתוך של מכונת הגילוח

במכשירים אחרים כל ראש גילוח מגיע עם טבעת תמיכה משלו שצריך להסיר באופן נפרד. לדוגמה, מכונות הגילוח מסדרה 9000 היוקרתית והחדשנית של פיליפס מגיעות עם שלוש מסגרות תמיכה כחולות. תצטרכו לסובב את כל אחת מטבעות המגן האלה נגד כיוון השעון כדי להרים אותן החוצה מיחידת הגילוח. בהוראות ההפעלה המצורפות למכשיר שלכם תמצאו הסבר מפורט על תהליך הניקוי של יחידת הגילוח.

  1. לאחר הסרת מסגרת התמיכה, תוכלו לגשת לניקוי סכיני החיתוך והרשתות התואמות שלהם.
  2. אני ממליץ בחום לא לנקות יותר מזוג אחד בו זמנית כדי לא לבלבל ביניהם.
  3. תשטפו את ראשי הלהבים והרשתות במים כדי להסיר משקעי שיער ולכלוך.
  4. אתם יכולים לנגב אותם בעדינות במטלית או במגבת מטבח ואז להניח להם להתייבש לגמרי.
  5. אחרי שהם התייבשו, תוכלו להשתמש בתרסיס מיוחד לשימון וסיכוך להבי המכונה – כשפירקתם את כל חלקי ראשי הגילוח, זה התזמון המושלם לרסס אותם בספריי.
  6. אחרי שהשלמתם את תהליך הניקוי, תחזירו את כל החלקים למקומם הנכון. תוודאו שנעלתם היטב את מסגרות התמיכה (בדרך כלל באמצעות סיבוב בכיוון השעון).
  7. אני לא רוצה להישמע כמו תוכי, אבל לא אכפת לי לחזור על הטיפ החשוב הזה גם מיליון פעמים: אל תערבבו בין הרשתות וראשי הלהבים התואמים להן – תזכרו את כלל הברזל הזה!
  8. ו… זה הכל.

אתם לא חייבים לבצע את הניקוי היסודי הזה, אבל הרווח יהיה כולו שלכם. שאריות של שיער ולכלוך יכולות לסתום בקלות את ראשי הגילוח ולעשות לכם צרות צרורות. חבל שהמכשיר שלכם יעבוד בחצי הכוח או חס וחלילה יתקלקל רק בגלל שהתעצלתם לנקות אותו כמו שצריך, אז תחזרו על הפעולה החשובה הזאת מדי חודש ואתם מסודרים.

לא יכולים להשתמש במים וסבון? תנסו את השיטה הבאה

ידיים מנקות מכונת גילוח חשמלית

בתחילת המאמר הדגשתי שמכונת הגילוח שלכם חייבת להיות עמידה במים כדי שתוכלו לשטוף אותה בעזרת מים וסבון. אבל, אם נפלתם על אחד מהמכשירים הבודדים שאינם חסינים למים (למשל חלק מהמכשירים של מותג רמינגטון או מכונות גילוח קומפקטיות לטיולים ונסיעות), זה ממש לא אומר שאתם יכולים לוותר על הניקוי שלו ויכולים להשאיר אותו מוזנח ומלוכלך.

אם יש לכם דגם מיושן או שאתם מתעקשים להשתמש במכשיר וינטג’ שלא החלפתם כמה שנים טובות, תצטרכו ללכת על ניקוי יבש. איך בדיוק עושים את זה? לפניכם כמה טיפים שימושיים:

  • תוכלו להשתמש בספריי לחץ אוויר (פחית עם אוויר דחוס) כדי להעיף את כל הלכלוך והשיער מראש הגילוח של המכשיר. הוא עושה עבודה הרבה יותר טובה ויעילה מאשר שימוש במברשת או ניקוי מכונת גילוח ידני.
  • תשתמשו בתרסיס ניקוי ושימון ייעודי למכונות גילוח חשמליות. הוא יתמודד עם המשימה הזאת על הצד הטוב ביותר.

לא רק שהספריי הזה ישמן את הלהבים ויבטיח שהם יעבדו בצורה חלקה וטובה, אלא גם ינקה אותם באופן יסודי.

זה רעיון טוב להשתמש בתרסיסים האלה גם אם אתם מקפידים לנקות את מכונת הגילוח באמצעות מים וסבון, כי הם יעזרו להמיס משקעי מינרלים שיכולים להישאר אחרי השטיפה במי ברז, וזה יבטיח שלא תיווצר שום אבנית שתזרז את שחיקת הלהבים ותקצר את אורך החיים שלהם.

ניקוי מכונת גילוח: סיכום ומסקנות

שטיפה של מכונת גילוח חשמלית

כמו שראיתם, ניקוי מכונת גילוח ידני זאת ממש לא משימה בלתי אפשרית, ואפשר להשלים בקלי קלות את העבודה הפשוטה והמהירה הזאת. הקפידו לנקות את מכונת הגילוח שלכם אחרי כל שימוש, זה יבטיח היגיינה מקסימלית וביצועים מעולים.

כדי ליהנות ממלוא היכולות של מכונת הגילוח שלכם, אל תשכחו גם לשמן אותה באופן קבוע. קחו בחשבון שעודף של חומר סיכה יכול לפעול גם בכיוון ההפוך ולגרום לחימום יתר וחיכוך מוגבר שיפגעו במכשיר. רחצת הלהבים עם סבון יסירו משקעים לא רצויים אלה וימנעו מהם לחבל בפעולת המכשיר. ניקוי ושימון של מכונת הגילוח שלכם יכולים לעשות את כל ההבדל בין גילוח חלק ומושלם לסיוט מכאיב ולא נעים. אם אתם רוצים שמכונת התספורת שלכם תשרת אתכם בנאמנות במשך שנים רבות, תקפידו על התחזוקה השוטפת שלה. חד וחלק.

מכירים שיטות נוספות לניקוי של מכונות גילוח? ספרו לנו בתגובות שמתחת למאמר!

דוד שייברס
דוד שייברס

שלום! קוראים לי דוד, ואני מכור לגאדג'טים של שיער. עד כמה מכור? מאוד מכור: יש לי יותר מ-30 מכונות גילוח, ו-11 מכונות תספורת שאני אוסף במשך כמעט 20 שנה. ועל כמות סכיני הגילוח עדיף שבכלל לא נדבר... בכל מקרה, אני רווק מנתניה, עובד בתור מהנדס תוכנה, ויש לי 2 כלבים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאירו תגובה

מגזין שייברס
Logo