מכונת גילוח פיליפס 9000: סקירה מלאה (דגמים 9300, 9700, ו-9800)

הפעם נסקר בצורה מקיפה את מכונת הגילוח פיליפס 9000. סדרה 9000 של פיליפס כוללת בתוכה את הדגמים: 9300, 9700, ו-9800. במאמר הזה נדבר על כל אחד מהדגמים של הסדרה, על ההבדלים ביניהם, ועל חווית הגילוח שלהם.
מכונת גילוח פיליפס 9000

ברוכים הבאים לסקירה המעמיקה והמקיפה ביותר של מכונת גילוח פיליפס 9000 (מספר סדרה). אנחנו נדבר על מכונות הגילוח האלחוטיות פיליפס נורלקו 9300 ו-9700 של הסדרה המעולה הזאת. חברת פיליפס ידועה במכונות הגילוח האיכותיות שלה והיא זוכה לדומיננטיות ופופולריות רבה גם בישראל. אין ספק ששני הדגמים האלה עשו לא מעט רעש והגיע הזמן לבדוק האם ההייפ והבאזז הזה באמת מוצדק.

מכונת גילוח פיליפס 9000: הקדמה

אם נמאס לכם מביקורות משוחדות ולא אובייקטיביות שמלאות בסיסמאות חלולות וקלישאות שחוקות, אז הגעתם למקום הנכון: אני הולך לבדוק לעומק כל היבט בשני מוצרי הדגל האלה של חברת פיליפס ולספק לכם את כל המידע הנחוץ כדי להחליט האם מדובר במכונת הגילוח הנכונה והמתאימה עבורכם.

אתם הולכים להתרשם מהמאפיינים, התכונות והיכולות של מכשירי הגילוח המובחרים האלה. אז אם אתם מתלבטים האם כדאי ללכת על מכונת הגילוח הזאת או שעדיף לוותר עליה, אני באמת ממליץ לכם לקרוא את הסקירה הזאת מההתחלה ועד הסוף, כי אתם הולכים לקבל טונות של מידע שימושי ומועיל בנוגע למכשיר: קודם כל, אני אפתח יחד איתכם את מארז המכשיר ואציג את כל האביזרים והתוספות שמגיעים בערכת המוצר. לאחר מכן, תכירו לעומק את מכונת הגילוח עצמה ותתרשמו מהביצועים שלה.

מעבר לחווית ואיכות הגילוח שמעניק המכשיר, אני הולך להתייחס גם לניקוי ולתחזוקה השוטפת שלו. לבסוף, אני הולך לערוך השוואה בין שלושת הדגמים העיקריים של סדרת 9000 היוקרתית. וביחד ננסה להבין האם מכונות הגילוח האלה באמת עומדות בציפיות הגבוהות שיש מהן ומספקות את הסחורה.

אז אחרי שחיממנו מנועים הגיע הזמן לצאת לדרך ולהכיר מקרוב את ספינת הדגל של פיליפס.

גילוי נאות: הסקירה הזאת היא של מכונת הגילוח פיליפס נורלקו 9300. היא זהה לגמרי לדגם 9700, מלבד שלושה הבדלים זניחים ולא משמעותיים שאני הולך לדבר עליהם. בגלל שבדגם המתקדם יותר לא היה שום שיפור דרמטי, החלטתי שאין טעם להשקיע 100 דולר נוספים ברכישת מכונת הגילוח 9700.

מכונת גילוח פיליפס נורלקו 9300

אז מה אתם הולכים למצוא באריזת המוצר?

אחרי כמה שבועות של המתנה וציפייה דרוכה, הגיע הרגע הגדול וסוף סוף קיבלתי את מכונת הגילוח נורלקו 9300 של פיליפס. מכל מכונות הגילוח שיצא לי לסקר, היא הגיעה בקופסה הגדולה ביותר.

כמו שאתם יודעים הגודל לא תמיד קובע, ומייד התחלתי לתהות האם האריזה הענקית נועדה לפצות על בעיות אחרות ולהחביא אותן?

לשמחתי הרבה, זה ממש לא המקרה: המוצר היה ארוז בצורה טובה ומוקפדת עם תשומת לב רבה לכל פרט. כשמזמינים מוצרים יקרים באינטרנט, הפחד הכי גדול הוא שהם לא ישרדו את הדרך אליכם ותקבלו חבילה מעוכה ופגומה.

אבל כמו שכבר אמרתי, כשהחבילה המרשימה הגיעה אלי, כל החששות שלי התפוגגו ברגע אחד, אז מגיע שאפו גדול לפיליפס שארזה את המוצר בצורה בטוחה ומושקעת שתגן עליו אפילו מטורנדו (או טורפדו).

התוכן של אריזת המוצר פיליפס 9300 מסדרה של פיליפס 9000

כשפתחתי את הקופסה, ראיתי שהיא מלאה עד אפס מקום בכל טוב, אז מה אתם הולכים לקבל במארז המהודר?

קודם כל, תמצאו ספרון הוראות שימוש עם כל המידע וההנחיות על התפעול של המכשיר. בנוסף, מחכה לכם כרטיס מועדון הלקוחות של פיליפס שמציע שלל הטבות ופינוקים למשתמשי מוצרי הגילוח של החברה:

כרטיס מועדון הלקוחות של חברת פיליפס

עוד מסמך חשוב שמחכה לכם זאת תעודת האחריות. תעברו היטב על התנאים והתוקף של האחריות ותשמרו עליה במקום בטוח ובהישג יד.

אחרי שהוצאתי את כל אלה מהאריזה, הגעתי בסוף לגולת הכותרת – המכשיר עצמו:

פיליפס נורלקו 9300 מסדרה 9000

הצג הקדמי בחזית של מכונת הגילוח מגיע עם מדבקת מגן שמגנה עליו משריטות ומדגימה את מיקום סמלי החיווי השונים.

מדבקת המגן של פיליפס 9000 על מסך התצוגה

לאחר שתוציאו את המכשיר מהקופסה, אל תשכחו להסיר את מדבקת המגן מהמסך הדיגיטלי, כי היא יכולה להסתיר את החיוויים השונים על הצג. בהמשך נלמד לעומק על היכולות והביצועים של המכשיר, אבל עכשיו נסתפק בלהכיר את האביזרים המגניבים שמצורפים אליו.

אחת מהתוספות השימושיות ביותר הוא קוצץ הפאות והזקן שצריך להרכיב במקום ראש הגילוח של המכשיר – הוא יסגור את הפינה לכל מי שרוצה לגזום וליישר את שיער הפנים.

קוצץ הפאות והזקן של מכונת גילוח פיליפס 9000

כשחפרתי עמוק יותר בקופסה גיליתי את נרתיק האחסון הזה שיאפשר לכם לשמור על המכשיר בבטחה ולקחת אותו לנסיעות וטיולים:

קייס הנשיאה של מכונת גילוח פוליפס 9000

במבט ראשוני הוא נראה עמיד וקשיח מספיק כדי להגן על מכונת הגילוח שלכם מכל צרה שלא תבוא, אז תוכלו לישון בשקט ולהיות רגועים ששום נפילה או מכה לא יפגעו במכשיר שלכם, ובמקום שהוא יעלה אבק על המדף, תוכלו לאחסן אותו בצורה יעילה ונוחה. הברקה נוספת של פיליפס זאת רשת האוורור המיוחדת בצדי התיק – היא עושה עבודה מעולה במיוחד בלייבש את המכשיר אם הוא עדיין לח או רטוב לאחר השימוש.

החיסרון היחיד של נרתיק האחסון הזה הוא הגודל הקטן שלו – לאחר שתכניסו אליו את מכונת הגילוח, לא יישאר מקום לאביזרים נוספים. אם תרצו להשתמש במכשיר גם מחוץ לבית, תצטרכו לארוז בנפרד את ספק הכוח וכל אביזר אחר של מכונת הגילוח שתרצו לקחת איתכם.

הדבר הגדול והמגושם ביותר באריזה הוא ללא ספק מעמד הניקוי האוטומטי. מערכת הניקוי המתקדמת הזאת מאפשרת לכם להרוג שתי ציפורים בבת אחת: לשטוף באופן יסודי את מכונת הגילוח ובמקביל גם להטעין אותה.

מעמד הניקוי של פיליפס נורלקו 9000

במקום שתלכלכו את הידיים, המתקן המשוכלל הזה יעשה את העבודה השחורה במקומכם ויחסוך לכם זמן ומאמץ. הוא מופעל באמצעות מחסניות חד פעמיות עם תמיסת ניקוי ייחודית של פיליפס. מחסנית אחת כזאת מחכה לכם בערכת המוצר:

מחסנית ניקוי למעמד ניקוי של מכונת גילוח פיליפס 9300

בניגוד לנוזל הניקוי של חברת בראון (Braun), התמיסה הזאת אינה מבוססת על אלכוהול.

זאת יכולה להיות נקודה חשובה אם אתם מזמינים את המוצר מחו"ל, כי אלכוהול נחשב לנוזל דליק ומסוכן אפילו אם הוא נמצא בכמות קטנה, וזה עלול לייקר את עלות המשלוח, אז קחו את זה בחשבון.

לאחר מכן, נתקלתי בפיסת פלסטיק מוזרה שלא היה לי שמץ של מושג מה לעשות איתה:

מסיר להבים של פיליפס 9300

במקום להמשיך לשבור את הראש, החלטתי לפתוח את חוברת הוראות ההפעלה של המכשיר כדי לשים סוף לכל התהיות ומתברר שמדובר בכלי מיוחד לפתיחה ופירוק של סכיני הגילוח.

אומנם לא תשתמשו בו לעיתים קרובות, אבל האביזר הזה יכול להיות די מועיל כשתצטרכו להחליף את ראשי הגילוח (בדרך כלל צריך לעשות את זה אחרי שנה או יותר מתחילת השימוש). לכן, תשמרו עליו היטב ותזכרו איפה שמתם אותו.

ואחרון חביב הוא ספק הכוח:

ספק כוח של מכונת גילוח פיליפס נורלקו 9300

שום מכונת תספורת חשמלית לא תהיה שלמה בלי החלק החשוב הזה.

טוב, זה הכול. אין ספק שמדובר בלא מעט אביזרים וחלקים שמגיעים עם מכונת הגילוח הזאת. אז אחרי שעברנו על כל אחד מהם, הגיע הזמן לעשות היכרות מעמיקה יותר עם מכונת הגילוח עצמה.

מכונות הגילוח מסדרה 9000 של פיליפס (דגמים 9300 ו-9700)

מכונת גילוח פיליפס 9300 (וגם 9700 שמעוצבת באופן זהה) מגיעה עם עיצוב מודרני מרשים:

מכונת גילוח פיליפס 9000 מבט מקדימה

אבל, אל תתנו למראה הכרום המבריק והמלוטש להטעות אתכם – גוף המכשיר עשוי בעיקר מפלסטיק. למרות השם הרע והמוניטין הבעייתי שיצאו למוצרים אלקטרוניים מפלסטיק, במקרה הזה, לא מדובר בהכרח בחיסרון. בניגוד למתכת שהיא כבדה יותר, הפלסטיק הופך את המכונה לקלת משקל וחסינה בפני חלודה.

דגם 9300 (וגם 9700) מגיע עם שלושה לחצנים הממוקמים בקדמת המכשיר מעל לתצוגת הלד הדיגיטלית:

פיליפס 9000 תקריב לצג הדיגיטלי מקדימה
  • לחצן הפעלה וכיבוי: כפי שבטח כבר ניחשתם בעצמכם, הכפתור הזה מאפשר להדליק ולכבות את המכשיר.
  • 2 לחצנים לכיוון העוצמה: מאפשרים לנווט בין מהירויות הגילוח השונות.

הפעלה של מצב נעילה מתבצעת באמצעות לחיצה של כמה שניות על לחצן ההפעלה והכיבוי.

המצב הזה מבטיח שהמכשיר לא יופעל בטעות כשהוא נמצא בתוך המזוודה שלכם, וזאת אפשרות שימושית במיוחד עבור אנשים שמרבים לטייל ברחבי העולם ולא רוצים לוותר על גילוח איכותי גם כשהם נמצאים בחו"ל.

לחצני המכשיר גדולים ונוחים, ותוכלו להשתמש בהם גם בעיניים עצומות.

קל מאוד להגיע לכל אחד מהלחצנים וכל לחיצה משמיעה צליל "קליק" שייתן לכם להבין שהפעלתם אותו. ייתכן שהלחצנים דורשים לחיצה חזקה מדי כדי לעבוד, אבל זה כבר עניין של העדפה אישית.

לצערי החלק האחורי של מכונת הגילוח הרבה פחות יפה ומרשים מהחזית וזה חבל. תשפטו בעצמכם:

מכונת גילוח פיליפס 9300 מבט מאחורה

כנראה שזאת הסיבה שבכל הפרסומות המפתות והמושקעות של הדגמים החדישים של פיליפס מראים רק את החלק הקדמי העתידני והנוצץ.

אם תבחנו מקרוב את המכשיר תוכלו לשים לב לגימור גומי שמופיע בכל אחד מצדי המכונה:

נקבי גומי מיוחדים לאחיזה פיליפס 9700

וגם בחלק האחורי שלה:

תקריב לגומי שמאחורי מכונת גילוח פיליפס 9700

אז למה מיועדים פסי הגומי המחורצים האלה? התפקיד שלהם זה לאפשר אחיזה בטוחה ונוחה יותר ולמנוע מהמכשיר להחליק מהיד שלכם. כל גבר שניסה להתגלח במקלחת, יודע שגילוח רטוב זה עניין חלקלק. משטחי האחיזה האלה ימנעו מהמכשיר החדש שלכם להתרסק ולשבור לכם את הלב. הם נמצאים בדיוק במקומות הנכונים כדי לאפשר אחיזה יציבה, טובה ובטוחה.

הרחק מהעין מסתתר לו שקע הטעינה שממוקם בתחתית של ידית המכונה:

פיליפס נורלקו 9311 השקע החשמלי

הסוללה התרוקנה? הכל בסדר! פשוט תשתמשו במטען המצורף כדי לחבר את המכשיר לחשמל או תניחו אותו בעמדת השטיפה והטעינה המיוחדת, ותוך שעה הוא יהיה מוכן לשימוש.

יד מחזיקה מכונת גילוח פיליפס 9700

מכונת הגילוח הזאת משחקת אותה בגדול גם מבחינת הגודל והמשקל. חברת פיליפס הצליחה להגיע לאיזון המושלם וליצור מכשיר שלא מרגיש כבד או קל מדי, והוא מגיע בול במשקל הנכון של 165 גרם, מה שההופך אותו למאוד נוח לאחיזה ופשוט תענוג להשתמש בו.

מכונת גילוח חשמלית פיליפס נורלקו 9000 על משקל אלקטרוני

המשקל של המכשיר מתחלק בצורה שווה והוא לא הולך להכביד על פרק היד שלכם: לא משנה כמה פיתולים, סיבובים ומעברים תעשו עם מכונת הגילוח הזאת, אתם לא הולכים להתעייף.

נראה שהחבר’ה בפיליפס הצליחו לעשות את הבלתי יאומן ופיתחו מכונת גילוח מובחרת ואיכותית במיוחד שבקושי שוקלת משהו ועשויה בעיקר מפלסטיק. אבל כשלוקחים בחשבון את תג המחיר הגבוה שלה, לא ציפיתי לפחות מזה.

הכל טוב ויפה, עם זאת הגיע הזמן לבחון היטב את אחד מהחלקים החשובים ביותר בכל מכונת גילוח: ראש הגילוח עצמו. עם כל הכבוד לכל הרעש והצלצולים מסביב, הגיע הזמן לבדוק את איכות ויעילות הלהבים. אז האם פיליפס עומדת במבחן התוצאה גם בקריטריון המכריע הזה ומכונת הגילוח שהיא מציעה באמת שווה את הסכום הלא קטן שתצטרכו להשקיע בה?

מכונות הגילוח מסדרת 9000 של פיליפס מגיעות עם מערכת להבים ייחודית. בשונה משאר המתחרים הבולטים של המכשיר כמו מכונת גילוח בראון סדרה 9 או פנסוניק ארק 5 המצוידים בראש גילוח גלילי, מכונות הגילוח החדשניות של פיליפס מצוידות בלא פחות משלושה להבים עגולים שמסודרים בתצורה משולשת.

פיליפס 9300 מבט מקדימה

המכונה מורכבת משלושה ראשי גילוח אינדיבידואליים, מה שמשדרג את הביצועים שלה. כל ראש חיתוך מורכב משני חלקים: הלהב עצמו ומסרק המולבש עליו.

אפשר לראות את ראשי הלהב מקרוב בתמונה שלמעלה וגם בתמונה הבאה. העיצוב הייחודי שלהם מאפשר לכסח את השערות מכל זווית אפשרית.

ראש הלהבים של פיליפס סדרה 9000

ראשי הלהב מורכבים מחורים זעירים בצורה של פסים מוארכים המסודרים בצורת עיגול. קיימות שתי רשתות כאלה שתפקידן להתגבר בקלות על שיער בכל אורך. הרשת החיצונית מיועדת להסרת שערות ארוכות ועבות יותר, בעוד הרשת הפנימית במרכז ראש הלהב מתמודדת ביעילות עם זיפים קצרים. המערכת המיוחדת הזאת מאפשרת להרים שערות קטנות ושוכבות ולהיפטר מהן בקלות, והתוצאה היא גילוח נקי וחלק במיוחד.

מכשיר הגילוח הזה יחליק בקלות על העור, ילכוד כל שערה, ויאפשר ללהבים המסתובבים לחתוך את השיער בקלות בקרבה מקסימלית לעור.

פיליפס 9700 עם מעמד ניקוי

ספינת הדגל של פיליפס
סדרת הפרימיום של חברת פיליפס: גילוח צמוד ומדויק, כל ראש גילוח זז ב-8 כיוונים שונים, 3 מהירויות, מעמד ניקוי ותחזוקה מיוחד, מתאימה לגילוח יבש ורטוב.

כמו שאתם יודעים, תמונה שווה אלף מילים. לכן, אם עדיין לא הבנתם איך כל העסק הזה עובד, אז האיור הבא ימחיש לכם איך פועל מנגנון החיתוך של המכשיר:

הדמייה של פעולת החיתוך של הלהבים של מכונת הגילוח של פיליפס

בתנועת משיכה קלה כלפי מעלה תוכלו להסיר בקלות את היחידה העליונה שכוללת את שלושת ראשי הגילוח:

ראש הגילוח של פיליפס נורלקו ליד המכונה עצמה

זה גם השלב הראשון בתהליך החלפת הלהבים. אם תהפכו את יחידת הגילוח, תראו את להבי החיתוך עצמם ואת הדיסקיות הכתומות שמקבעות אותם במקום ומונעות מהם תזוזה לא רצויה.

תופסני הלהבים בראש של מכונת הגילוח פיליפס נורלקו

באמצעות סיבוב טבעת המגן המיוחדת תוכלו להסיר את כל אחד מראשי הגילוח. וכאן האביזר המיוחד שהכרנו קודם לכן נכנס לתמונה:

הסרת סכיני הגילוח מתוך ראש הגילוח של פיליפס 9000

הוא הופך את החיים שלכם להרבה יותר פשוטים ומאפשר לפתוח את רצועות הנעילה בצורה מהירה ונוחה.

גם אם איבדתם את הכלי הזה שמגיע בערכה של מכונת הגילוח, זה ממש לא סוף העולם, ופשוט תצטרכו להפשיל שרוולים ולהסתמך על אצבעות הידיים שלכם כדי להשלים את המשימה. הפעולה תדרוש קצת מאמץ, אבל כל אחד יוכל להסתדר איתה.

ראש מכונת הגילוח של פיליפס 9000 אחרי שפירקו אותו מלהב אחד

ברגע שהוצאתם את הטבעת הכתומה, תוכלו להרים את ראש הגילוח ולשלוף אותו מהמקום.

לפניכם תמונת תקריב של להב החיתוך עצמו:

תקריב של להב החיתוך של פיליפס 9300

סכיני החיתוך האלה מגיעים במבנה חדשני שנקרא "“V-Track (פיתוח ייחודי של פיליפס). לא מדובר בשם יצירתי ומקורי במיוחד, אבל לדעתי חברת פיליפס אף פעם לא הצטיינה בהיבט הזה. למרות שפיליפס הם אלופים ביחסי ציבור, לדעתי יש לה ניסיון עשיר בהענקת שמות דיי משעממים לפטנטים שלה.

בכל אופן, לפי הצהרות החברה, המבנה המיוחד והחדשני הזה מאפשר לגלח את השיער 30% קרוב יותר לעור.

כמובן שאני לא מתרגש מההצהרות המפוצצות של פיליפס ולא מאמין באופן עיוור לכל גימיק שיווקי של החברה, אבל להבי הגילוח של המכשיר הזה באמת יכולים לנוע בחופשיות לכל כיוון אפשרי בתוך התושבת שלהם. המשמעות של זה היא נגישות משופרת של הסכינים לעור שמאפשרת גילוח קרוב במיוחד.

חברת פיליפס ממליצה להחליף את ראשי הגילוח פעם בשנה, ותוכלו לרכוש אותם ישירות מהיצרן או להשיג אותם בקלות באינטרנט.

מהניסיון שלי, רק אם אתם משתמשים במכונת הגילוח בתדירות גבוהה, תצטרכו להקפיד על החלפת הלהבים. אם אתם מתגלחים פעמיים בשבוע או אפילו פחות מזה, ממש לא חייבים למהר להחליף את סכיני החיתוך גם כשעברה שנה מרגע תחילת השימוש במכשיר.

הגיע הזמן לעבור למשהו שקצת הטריד אותי. כל אחת מדסקיות המגן שנועלות את הלהבים במקום מבצעות את עבודתן באמצעות שני חלקיקי פלסטיק קטנטנים. בתמונה המוגדלת שלפניכם תוכלו לראות את הזיזים הזעירים האלה:

פין פלסטיק כתום בראש של מכונת הגילוח של פיליפס

מדובר בחלקים שבירים ועדינים שצריך מאוד להיזהר לא לתלוש אותם. זה כמעט קרה לי כשניסיתי להחזיר את ראש הגילוח למקומו הטבעי. תשימו לב שהכנסתם את הטבעת הכתומה למקום הנכון לפני שאתם מסובבים אותה כדי לקבע את הלהב במקום. כל תזוזה לא נכונה יכולה לפגוע בחלק החשוב הזה – אחרי הכול מדובר בפלסטיק דק.

הבעיה היא שקשה לקבוע האם הכנסתם את ראש הגילוח למקומו הנכון, במיוחד אם כבר הסרתם את שתי טבעות המגן.

אני מציע שתבדקו היטב את המיקום הנכון של כל חלק לפני פתיחת ופירוק ראשי הגילוח. אם תנסו לאלתר ולעשות את זה בכוח זה יכול לעלות לכם ביוקר: אם תשברו את שתי פיסות הפלסטיק הקטנטנות האלה, תצטרכו להחליף את כל יחידת הגילוח, ומדובר בעסק יקר. תקראו היטב את הוראות השימוש ותוודאו שאתם יודעים איך לבצע את זה כמו שצריך.

פתיחת יחידת הגילוח נדרשת גם במהלך הניקוי והתחזוקה השוטפת של המכשיר. ואני חושב שמדובר בפגם לא מכוון בתכנון של מנגנון הפירוק וההרכבה של ראשי הגילוח.

לדעתי האישית, טבעות הפלסטיק הכתומות זאת נקודת החולשה הגדולה ביותר של מכונת הגילוח הזאת. המהנדסים של פיליפס עשו עבודה מדהימה בתכנון ובעיצוב של המכשיר, וחבל מאוד שהם פספסו את הנקודה הזאת. נראה שהמערכת הזאת הוטמעה במכשיר ללא מחשבה מעמיקה והתייחסות לפרטים הקטנים.

מכונת הגילוח הזאת מצוידת בשלושה חלקים בעלי יכולת תנועה עצמאית שמסוגלים לזוז לשמונה כיוונים שונים:

  • יחידת הגילוח כולה.
  • רשת החיתוך המעוגלת.
  • ראש הגילוח עצמו.

באמצעות תנועת משיכה כלפי מעלה תוכלו להסיר את יחידת הגילוח מגוף (ידית) המכשיר.

יחידת הגילוח של פיליפס ליד הגוף של המכשיר עצמו

פיליפס קוראת למנגנון הפשוט והיעיל הזה “SmartClick”. לא תצטרכו להתעסק עם תופסנים או זיזים מעצבנים ולשבור את הראש על הרכבה ארוכה ומסובכת, ותוך כמה שניות ובתנועה פשוטה תוכלו להוציא את ראש המכשיר.

מה שבאמת מרשים זה שלמרות ששחרור ראש הגילוח אינו דורש מאמץ רב, הוא מחובר היטב לגוף המכשיר ואין סכנה שהוא יתנתק ממנו במהלך הגילוח.

לאחר שהסרתם את הראש הרגיל של מכונת הגילוח, תוכלו להרכיב במקומו את הטרימר המצורף:

הטרימר של פיליפס 9700 מולבש על גוף הגילוח של המכונה

בשונה ממכשירי הגילוח של חברות אחרות כמו פנסוניק או בראון, מכונת התספורת הזאת אינה מגיעה עם קוצץ פאות וזקן מובנה שנשלף מצידו האחורי של המכשיר – בפיליפס העדיפו ללכת בדרך אחרת ולהוסיף למכונת הגילוח קוצץ זקן נפרד לגמרי. שזה לדעתי רעיון מעולה עם ביצוע מצוין.

עם זאת, חשוב לזכור שהטרימר הזה אינו מהווה תחליף לקוצץ זקן רגיל שאתם נוהגים להשתמש בו. הוא מתמודד בצורה מצוינת עם עיצוב מדויק ועדין, אבל עושה מעט מאוד מעבר לכך. הוא יאפשר לכם לחולל פלאים עם הפאות שלכם ויעשה עבודה לא רעה בליטוש הפרטים הקטנים והטאץ’ הסופי של עיצוב שיער הפנים שלכם, אבל הוא לא יצליח להתמודד בצורה טובה עם זקן ארוך וסמיך, אז פשוט אל תבנו עליו יותר מדי למטרה הזאת.

חשוב להזכיר שקוצץ הזקן אינו נכנס לתיק האחסון והנשיאה שמגיע עם המכשיר, ואם תרצו להתגלח במהלך החופשה, תצטרכו לארוז את הטרימר בנפרד.

לפני שניקח את המכשיר לנסיעת מבחן ונבדוק את הביצועים שלו על אמת, אנחנו חייבים להטעין אותו.

המתח שאיתו ניתן להטעין את מכונת הגילוח של פיליפס

קודם כל, יש לי בשורה מצוינת לאנשים שלא נשארים זמן רב במקום אחד ונוהגים להסתובב בכל רחבי העולם: תוכלו להשתמש בדגמים 9300 ו-9700 בכל נקודה על הגלובוס. ספק הכוח של המכשיר מתאים למתח של 100-240 וולט, ככה שתוכלו להכניס אותו ללא חשש לכל שקע שתמצאו מסביבכם.

ארצות הברית, אנגליה, יפן, אוסטרליה או ישראל – תוכלו להשיג גילוח חלק ואיכותי בכל מדינה שתהיו בה.

פיליפס מבטיחה ששעה אחת של טעינה תאפשר לכם להתגלח במשך 50 דקות. מההתנסות שלי עם מכונת הגילוח, היצרן לא עובד עלינו וזה נכון לגמרי במציאות. המכשיר פעל במשך 47-49 דקות לפני שנאלצתי להטעין אותו מחדש.

בואו נודה בזה, כל גבר נתקל בחוויה הלא נעימה של מכונת גילוח שהפסיקה לעבוד באמצע הגילוח כי הסוללה נגמרה ברגע הכי לא מתאים, ואני בטוח שאני לא צריך לספר לכם עד כמה זה מייאש ומתסכל. אבל סדרת 9000 של פיליפס מגיעה עם פיצ’ר מגניב שנועד לחסוך לכם את עוגמת הנפש הזאת.

אם הסוללה מתרוקנת בזמן שאתם מכסחים את הזיפים, תוכלו להשתמש באפשרות של טעינה מהירה: 5 דקות של טעינה יעניקו לכם 3 דקות שלמות של גילוח. תאמינו לי שאם לא להסתבך ולהתפזר יותר מדי, זה יותר ממספיק לגילוח בזק אחד.

תוכלו להטעין את המכשיר בעזרת המטען המצורף או מתקן השטיפה והטעינה שכלול בערכת המוצר. תלכו על האפשרות המועדפת עליכם.

בגלל שאני הולך לדבר בהרחבה על עמדת הניקוי והטעינה בהמשך, הפעם החלטתי להטעין את מכונת הגילוח באמצעות ספק הכוח שמגיע איתה:

חיבור מכונת גילוח פיליפס 9000 למקור חשמל באמצעות כבל

בנקודה הזאת אנחנו מגיעים להבדל המשמעותי הראשון בין דגם 9300 לקרוב המשפחה שלו 9700: תצוגת מצב הטעינה של הסוללה.

  • במכשיר הגילוח פיליפס 9300, עוצמת הסוללה מוצגת באמצעות נורות חיווי במסך הדיגיטלי. כל אחת מהן מייצגת 20% מקיבולת הסוללה.
  • לעומת זאת, מכשיר גילוח פיליפס 9700 מציג חיווי מדויק של מצב הסוללה (בספרות).

כאשר תחברו את מכונת הגילוח לחשמל, כל נוריות החיווי יהבהבו לסירוגין ויישמע צליל המבשר שהמכשיר נמצא במצב טעינה.

אי אפשר להשתמש במכשירי הגילוח של פיליפס כשהם נמצאים בטעינה, והדגמים 9300 ו-9700 אינם יוצאים מהכלל. אם תנסו ללחוץ על כפתור ההפעלה כשאתם מטעינים את מכונת הגילוח, נורית חיווי מצב הסוללה תהבהב ותשמעו שני צלילי "ביפ" קצרים.

אבל לא מדובר בבעיה רצינית ובהחלט אפשר לחיות עם זה בשלום. תוך 5 דקות בלבד תוכלו להטעין את המכשיר ולהשתמש בו לגילוח אחד מהיר.

אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת ולהסביר מה אומרת כל נורית חיווי במסך התצוגה של המכשיר.

צג דיגיטלי של פיליפס 9700 עם כל הנורות דלוקות

בואו נכיר אותם מלמעלה למטה:

  • מהירות הגילוח – נמוכה, בינונית וגבוהה.
  • ניקוי המכונה – נורת החיווי הזאת מהבהבת אחרי כל שימוש ומזכירה לנקות את המכשיר.
  • נעילת נסיעה – מראה על הפעלת וכיבוי מצב נעילה.
  • קיבולת הסוללה – מצב הטעינה של סוללת המכשיר.
  • החלפת יחידת הגילוח – תזכורת להחלפת ראש הגילוח.
  • שגיאה – מראה על חסימת יחידת הגילוח והצורך לנקות אותה.

במהלך הגילוח עם מכונת הגילוח הזאת, יופעלו רק מחווני מצב הסוללה ומהירות הגילוח.

פיליפס 9000: חווית הגילוח

תקריב לגילוח עם מכונת גילוח פיליפס 9300

הגיע הזמן לענות על שאלת מיליון הדולר:

איך מרגיש ונראה הגילוח שמספק המכשיר הזה?

2 מילים: טוב מאוד.

זה הזמן לחלוק בתחושות והחוויה האישית שלי מהשימוש במכונת הגילוח הזאת.

קודם כל, יש לי כמה שערות בעייתיות בצוואר שאני פשוט לא מצליח לאלף: הן צומחות בצורה פרועה בכל כיוון אפשרי וכל מכשיר גילוח שניסיתי התקשה מאוד להתמודד איתן, ותמיד הייתי חייב לעבור על האזור מיליון פעם כדי להיפטר מהשערות המציקות האלה.

התנועה הסיבובית והמבנה הייחודי של ראש הגילוח במכשיר של פיליפס התמודדו בצורה מרשימה עם השערות הסוררות והעקשניות האלה – הוא עשה עבודה הרבה יותר טובה לעומת המוצרים המובילים של פנסוניק ובראון. דגם 9300 כמעט ולא השאיר שערות מאחור.

אין ספק שהדרך לגילוח מושלם דורשת קצת תרגול ומיומנות. כשצללתי למים העמוקים והשתמשתי במכשיר של פיליפס בפעם הראשונה, הגילוח לא יצא מושלם. הבנתי שאני מפספס משהו וקראתי כמה מדריכים באינטרנט כדי ללמוד לתפעל אותו בצורה הנכונה והיעילה ביותר.

אחרי שהבנתי את הטכניקה הנכונה והתאמנתי עליה כמה פעמים, השתפרתי יותר ויותר עד שהתחלתי להתגלח כמו מקצוען אמיתי.

גילוח עם פיליפס 9000 בחור בחולצה כחולה

כמובן שאני אחלוק אתכם בסוד שיאפשר לכם להוציא את המקסימום ממכונת הגילוח הזאת: כל הטריק זה לבצע תנועות מעגליות חופפות גם בכיוון השעון וגם נגד כיוון השעון (באזורים בהם השיער צומח בכיוונים מנוגדים).

אני חייב לציין שלא צריך להפעיל יותר מדי לחץ כדי להשיג גילוח יעיל. הסיבה לכך היא הראש הגמיש שמחליק בקלות על תווי המתאר של הפנים ומגיע גם למקומות הזוויתיים והבעייתיים ביותר.

פיליפס 9700 עם מעמד ניקוי

ספינת הדגל של פיליפס
סדרת הפרימיום של חברת פיליפס: גילוח צמוד ומדויק, כל ראש גילוח זז ב-8 כיוונים שונים, 3 מהירויות, מעמד ניקוי ותחזוקה מיוחד, מתאימה לגילוח יבש ורטוב.

אם תפעילו כוח רב מדי או תיתקעו זמן ממושך במקום אחד (במיוחד על הצוואר), זה יכול לגרום לגירוי או אדמומיות בעור. תאמינו לי שעדיף להימנע מהתענוג המפוקפק הזה, ולכן תקפידו על לחץ עדין – תנועות פראיות וחדות מדי רק יפעלו נגדכם.

מומחים רבים מזהירים שמכונות גילוח עם להב רוטורי נוטים למשוך ולמרוט שערות במהלך הגילוח – כנראה שזה נגרם בגלל התנועות הסיבוביות שמחליפות את התנועות המסורתיות למטה ולמעלה. גיליתי שזה באמת נכון עבור דגמים זולים ונחותים, אבל כשעוברים למכשירי פרימיום מובחרים, התמונה משתנה לגמרי והמכשיר עושה את עבודתו מבלי למרוט או למשוך אף שערה.

הפעם היחידה שבה נתקלתי בתופעה הלא נעימה הזאת הייתה כשהתעצלתי לנקות את ראשי הגילוח ועבר זמן רב מדי מהפעם האחרונה שביצעתי את הפעולה ההכרחית הזאת: הלהבים היו מלאים בשאריות שיער שנתקעו בתוכם, וזה הקשה על פעולת החיתוך והפחית את החדות והיעילות שלהם. אבל ברגע שירד לי האסימון שצריך לנקות היטב את יחידת הגילוח, הבעיה הזאת נפתרה, ככה שאני יכול לבוא בטענות רק לעצמי.

לא כולם מתחברים לתחושה של גילוח יבש עם מכונת גילוח חשמלית. ויש אנשים שזה קשה להם להרגיש בנוח עם גרירה של פיסת מתכת על פנים יבשות. אז כדי להפוך את התהליך לנעים ויעיל יותר, אני משתמש בקרם מיוחד לריכוך והזנת העור והשיער לפני הגילוח. אבל העובדה שהמכשיר של פיליפס עמיד במים, גרמה לי ללכת על כל הקופה ולנסות איך הוא עובד במקלחת.

גבר עושה גילוח רטוב עם פיליפס 9300

אם לדבר בכנות, גילוח מתחת לדוש יכול להרגיש מוזר, במיוחד אם זאת הפעם הראשונה שאתם מתנסים בזה. בכל מקרה, מבחינת תוצאות הגילוח – נראה שמכונת הגילוח של פיליפס עבדה לא פחות טוב מאשר על עור יבש, והמים הזורמים רק תרמו לסיכוך העור.

אני חייב להודות שפספסתי כמה שערות, אבל זה בעיקר בגלל שאין לי מראה באמבטיה. אז אם בחרתם להתגלח במקלחת, תבדקו היטב שעברתם על כל האזורים והשארתם פנים חלקות לגמרי.

כנראה שהמכשיר הזה הוא השקט ביותר מבין כל מכונות הגילוח האיכותיות שניסיתי. המכשיר לא מרעיש גם כשהוא נמצא על המהירות הגבוהה ביותר. תמיד נעים להשתמש במכונת גילוח שלא תגרום לכאב ראש ותשאיר צלצולים באוזניים.

תוצאות הגילוח עם פיליפס נורלקו 9700

עכשיו ניגע בכמה דברים שפחות אהבתי.

נתחיל מהיכולת להתאים אישית את הגילוח באמצעות בחירה בין שלוש מהירויות שונות. החבר’ה בפיליפס טוענים שהמעבר בין שלוש התוכניות האלה נועד למטרה הבאה: מצב הגילוח הרגיל מתאים לשימוש יומיומי נוח, המצב האיטי מתאים לבעלי עור עדין ורגיש, והמצב המהיר מאפשר להגביר את יעילות הגילוח ולקצר את הזמן שלו.

זה נשמע מבטיח על הנייר, אבל לדעתי זה פשוט לא עובד במציאות. יש לי עור בעייתי שנוטה להתגרות בקלות, אבל לא הייתה לי כל בעיה להתגלח במהירות הגבוהה ביותר. למעשה, התוכנית העוצמתית היא זאת שסיפקה את הביצועים הטובים ביותר. המהירות הרגילה עבדה בסדר, אבל מצב הגילוח האיטי היה מתחת לכל ביקורת. הוא פשוט האריך את זמן הגילוח בלי כל סיבה מוצדקת. למה זה טוב? באמת נשגב מבינתי. לדעתי אין כל סיבה ממשית להשתמש במהירות הגילוח הזאת.

עוד חיסרון של המכשיר זה גילוח מדויק: יש אזורים קשים יותר לגישה שדורשים גילוח עדין ומוקפד יותר. ראש הגילוח של המכשיר קצת מתקשה להתמודד עם גיזום הפאות או האזור שמתחת לאף.

אם תרצו לטפל באזורים הצרים והמוגבלים האלה, תצטרכו להשתמש רק באחד משלושת ראשי הגילוח ולהניע אותו בתנועות סיבוביות. זה לא היה קשה מדי באזור שמתחת לאף (פשוט תכווצו את השפתיים), אבל סידור הפאות זה טיפה יותר מאתגר.

הגילוח עם המכונה הזאת היה צמוד במיוחד. כמובן שהוא עדיין לא מתעלה על גילוח רטוב עם סכין גילוח, או תער גילוח אבל זה הגילוח הקרוב ביותר שאפשר לקבל ממכונת גילוח חשמלית. כשמיששתי את הלחיים אחרי השימוש במכשיר הופתעתי מהתוצאה החלקה והנקייה.

בשורה התחתונה – אני ממליץ בחום על מכונות הגילוח 9300 ו-9700 של פיליפס, במיוחד אם אתם צריכים לטפל בשערות מבולגנות וקופצניות בזקן ובצוואר שלכם.

ניקוי המכשיר

יד מכניסה פיליפס נורלקו לתוך עמדת הניקוי שלה

אם אתם רוצים לנצל את מלוא היכולות של מכונת הגילוח שלכם ולהבטיח שהיא תעבוד בצורה הטובה והיעילה ביותר לאורך זמן ממושך, אתם חייבים להקפיד על ניקוי תקופתי שלה. אחת מהתלונות הנפוצות ביותר בנוגע למכונת הגילוח של פיליפס זאת השחיקה המהירה של הלהבים. הבעיה היא שההאשמה הזאת שמוטחת לעתים קרובות במכשיר ממש לא מוצדקת, ולעתים קרובות (אפילו ברוב הפעמים הייתי אומר), סכיני החיתוך הופכות לקהות בגלל תחזוקה לקויה. שאריות שיער, עור וסבון שמצטברות על הלהבים מונעות מהם לעשות את עבודתם כראוי. לכן, חשוב לטפל כמו שצריך במכונה ולהקפיד שהיא תהיה מצוחצחת ונקיה.

למדתי את הלקח הזה על עצמי: אחרי 3 הפעמים הראשונות שהשתמשתי במכשיר לא היה לי כוח לנקות אותו. הייתי בטוח שלא יקרה שום דבר נורא אם אני לא אשטוף אותו אחרי כל שימוש ו… טעיתי בגדול. בגילוח הרביעי שלי גיליתי שיעילות החיתוך של הלהבים ירדה בצורה משמעותית.

לאחר מחזור ניקוי אחד בעמדת השטיפה והטעינה שמגיעה עם המוצר, הלהבים היו כמו חדשים ועשו את עבודתם בצורה מצוינת.

הדגמים 9300 ו-9700 מגיעים עם מעמד ניקוי אוטומטי. כמובן שתוכלו לשטוף את המכשיר במו ידיכם, אבל מערכת הניקוי החכמה הזאת מקלה על התהליך וחוסכת לכם זמן ומאמץ.

אז איך עמדת הניקוי החכמה עובדת ועד כמה היא מספקת את הסחורה במציאות?

כדי להפעיל את יחידת " SmartClean" של פיליפס תצטרכו לחבר אותה לחשמל עם ספק הכוח שמגיע עם המוצר. השקע שאליו יש לחבר את הספק נמצא בצד האחורי של מתקן הניקוי:

השקע של מתקן הניקוי של פיליפס

בעוד שחיבור המטען למכשיר הגילוח עצמו מתבצע בצורה פשוטה וחלקה, כאן העניינים טיפה מסתבכים, וצריך קצת כוח כדי להכניס את התקע הקטן לשקע.

זאת לא אמורה להיות בעיה גדולה עבור רוב האנשים, אפשר פשוט לשים את יחידת הניקוי באמבטיה ולחבר אותה לחשמל. אבל אם אתם מרבים לטייל ברחבי העולם ומשאירים את יחידת הניקוי בבית, אני ממליץ להשקיע בספק כוח נוסף.

כדי שעמדת הניקוי החכמה תעבוד נדרש עוד מרכיב אחד חשוב: המחסנית עם תמיסת הניקוי. אם לא תטעינו את נוזל הניקוי המיוחד, תהליך השטיפה לא יתחיל והמכשיר רק ייטען בתוך המתקן.

לחיצה על כפתור הממוקם בצד יחידת הניקוי החכמה חושף תא נסתר בבסיס המתקן:

הפתח להכנסה של מחסנית ניקוי לתוך עמדת הניקוי של פיליפס נורלקו סדרה 9000

זה בדיוק המקום שאליו נכנס המיכל עם תמיסת הניקוי. פשוט תסירו את מכסה האלומיניום ממחסנית הניקוי ואתם מוכנים לצאת לדרך.

חשוב: תעמידו את יחידת הניקוי במקום הרצוי ותכינו אותה לפעולה לפני ההטענה של מחסנית הניקוי. אם תזיזו את המתקן לאחר מכן, תמיסת הניקוי עלולה להישפך.

עמדת SmartClean מיועדת לטעינה, ניקוי, שימון וייבוש של מכונת הגילוח מבלי שתצטרכו להזיז אפילו אצבע.

היא עושה עבודת ניקוי מצוינת ושקטה – זה שונה לגמרי ממתקן הניקוי הרועש של חברת Braun.

כאן אנחנו מגיעים להבדל השני בין מכשירי הגילוח 9300 ו-9700. דגם 9300 מצויד בכמה נורות חיווי שמראות את השלב שאליו הגיע המכשיר בתוכנית (ניקוי, ייבוש וכו’). לעומת זאת, דגם 9700 פשוט מראה את ההתקדמות הכללית של המכשיר בתוכנית הניקוי.

כל התהליך לוקח בערך 4 שעות.

כן,כן, קראתם נכון. 4 שעות.

זה ממש לא מעט. יחידת הניקוי הזאת בהחלט לוקחת את הזמן ולא ממהרת לשום מקום. לא פלא שמחוון התקדמות תהליך הניקוי נחשב לשדרוג יוקרתי ומותקן בדגם החדש יותר של פיליפס.

אז אני חייב להדגיש: תתחילו את תהליך הניקוי לאחר הגילוח.

אני נפלתי בקטע הזה והפעלתי את עמדת הניקוי לפני השימוש במכשיר. פשוט לא ידעתי שזה לוקח כל כך הרבה זמן. אם תחליטו להתחכם ולהוציא את מכונת הגילוח מהמתקן באמצע תהליך הניקוי, הפרס שלכם יהיה ראש גילוח רטוב.

זה לא בדיוק הדבר הכי נעים בעולם, במיוחד אם אתם מעדיפים גילוח יבש.

בסוף המחזור של תוכנית הניקוי, מכשיר הגילוח עובר ייבוש באמצעות חימום בשיטת האינדוקציה. זה עובד באופן דומה לכיריים מסוג אינדוקציה שניתן למצוא במטבחים רבים. היתרון הוא שתהליך הייבוש מתבצע בצורה שקטה, אבל כנראה שזה גם מאריך משמעותית את זמן הניקוי.

פיליפס טוענת שמחסנית אחת של נוזל ניקוי מספיקה לחודשיים. מהניסיון שלי, תמיסת הניקוי נגמרה אחרי 6-7 שבועות והייתי צריך להחליף את המחסנית (טוב נו, זה ממש קרוב לחודשיים). אבל, אני חייב להוסיף שהתגלחתי לעתים קרובות מאוד והשתמשתי בעמדת הניקוי אחרי כל גילוח.

איך תדעו מתי הגיע הזמן להחליף את המחסנית של נוזל הניקוי? נורית חיווי מיוחדת שנמצאת בחזית עמדת הניקוי תידלק בצבע אדום:

נורית אדומה שמתריעה על הצורך בניקיון של המכונה

אי אפשר להתעלם מהעובדה שיחידת הניקוי החכמה תופסת המון מקום. אם חדר השירותים שלכם קטן וצפוף גם ככה, בוודאי לא תשמחו לקבל עוד מכשיר גדול שצריך לחבר לחשמל.

בסך הכול, יחידת הניקוי מתמודדת עם תפקידה היטב, אבל לדעתי ארבע שעות זה פרק זמן ארוך מדי לניקוי של מכונת גילוח. כמובן שלא תוכלו לקחת איתכם את עמדת הניקוי הגדולה לנסיעות וטיולים, אבל החדשות הטובות הן שניתן להסתדר גם בלעדיה – תוכלו פשוט לפרק את ראשי הגילוח של המכשיר ולשטוף אותם היטב במים חמים.

מצא את ההבדלים: השוואה בין דגמי פיליפס נורלקו 9300, 9700, ו-9800

אם אתם יכולים להרשות לעצמכם ללכת על סדרת העלית של פיליפס, אז בוודאי תרצו לבחור במכשיר האיכותי ביותר.

סדרת 9000 המובחרת מכילה 3 מכונות גילוח שונות. דגם 9300 (S9311/84), דגם 9700 (S9721/84), ודגם 9800 (S9731/90). ה-9700 יקר יותר במאה דולר משני המכשירים האחרים בסדרה, אבל האם זה אומר שהוא טוב יותר?

לא בהכרח

אל תמהרו לקפוץ למסקנות. תג מחיר גבוה יותר לא תמיד מצביע על מוצר טוב יותר. לדעתי חברת פיליפס לא הצליחה להסביר בצורה תמציתית וברורה את ההבדלים בין המכשירים השונים.

אז מאיפה נובע הפער במחיר ועל מה בדיוק תצטרכו לשלם 100 דולר יותר?

התשובה הולכת להפתיע אתכם.

הצבע

השוני בצבעים שבין פיליפס 9300 לבין פיליפס 9700

גוף הפלסטיק בדגם 9700 מגיע בגוון כהה יותר.

תצוגת מצב הסוללה

ההבדלים בתצוגת מצב הסוללה בדגמים של פיליפס מסדרה 9000

פיליפס 9300: טעינת הסוללה מוצגת באמצעות 5 נורות חיווי. כל אחת מהן מייצגת 20% מקיבולת הסוללה.

פיליפס 9700: תצוגה מדויקת יותר שמראה את מצב הסוללה באחוזים.

מסך התצוגה ביחידת הניקוי

ההבדלים במסכי התצוגה של יחידות הניקוי של מכונת גילוח פיליפס 9700 ו9300

פיליפס 9300: נורות חיווי נפרדות מהבהבות עם התקדמות שלבי תהליך השטיפה.

פיליפס 9700: מחוון התקדמות שכולל כמה דרגות המתמלאות לאורך ביצוע תהליך הניקוי.

מה בנוגע לפיליפס נורלקו 9800?

פיליפס נורלקו 9800 עם כל האביזרים

אני בטוח שרבים מכם היו בטוחים שה-9800 זה הדגם המתקדם והמשוכלל בכל הסדרה רק בגלל שהמספר הסידורי שלו הוא הכי גבוה. יש בזה היגיון מסוים, אבל זה רחוק מאוד מהמציאות. למעשה, הוא מגיע עם פחות אביזרים נלווים ותג המחיר שלו הוא הנמוך והנגיש ביותר מבין כל מכונות הגילוח בסדרה 9000 של פיליפס.

למעשה, מדובר בגרסה בסיסית ופשוטה יותר של מכשיר ה-9700 והיא מגיעה בלי עמדת ניקוי אוטומטית. תמצאו בה את אותה תצוגה דיגיטלית של טעינת הסוללה. במקום מתקן הניקוי והטעינה, הדגם הזה מגיע עם מסרק לקיצוץ הזקן שמתכוונן לכמה אורכי חיתוך שונים (מזכיר את הטרימר שמתלווה לדגם 5700).

התמחור של מכשיר ה-9800 דומה לדגם ה-9300. אלא אם תמצאו אותו בהנחה משמעותית, אני לא חושב שכדאי לוותר על מתקן הניקוי והשטיפה ללא כל סיבה ממשית.

והזוכה הוא…

הגיע הזמן להכריז על המנצח הגדול בתחרות הצמודה בין שלושת הדגמים של סדרת 9000. כמו שראיתם, ההבדלים ביניהם בעיקר קוסמטיים ואין להם השפעה ממשית על חווית השימוש היומיומית במכונת הגילוח.

אם לבחור בין שלושת המוצרים האלה, הייתי הולך על דגם ה-9300 שמציע את התמורה הטובה ביותר לכסף שתצטרכו להוציא עליו. ערכת המכשיר כוללת את מעמד הניקוי והטעינה, והוא לא נופל בשום פרמטר רציני מדגם 9700 היקר יותר. בכסף שתחסכו תוכלו לרכוש כמה מחסניות מילוי ליחידת הניקוי.

הערה: קיימת גם גרסה מיוחדת במהדורה מוגבלת של מכשיר הפיליפס נורלקו 9700. היא מגיעה עם מברשת ניקוי, אבל נכון לרגע כתיבת הסקירה הזאת, היא לא הייתה זמינה לרכישה.

מכונת גילוח פיליפס 9000: מסקנות

מכונת גילוח פיליפס 9000 עם מעמד הניקוי, קייס נשיאה וראש גילוח

בשעה טובה הגענו לקו הסיום ולשלב הסיכומים. ניסיתי על עצמי את אחד ממכשירי הגילוח המובילים של פיליפס ונשארתי בחיים כדי לחלוק בהתרשמות ובהתנסות האישית שלי. אני יודע שזה החלק שאני אמור להגיד לכם האם כדאי לרכוש את מכונת התספורת פיליפס נורלקו 9300 בלי לחשוב פעמיים או שעדיף להשקיע את כספכם במוצרים אחרים. כמובן שלא אוכל לספק תשובה מוחצת וחד משמעית – החיים הם לא שחור ולבן, והמון תלוי בדרישות ובהעדפות האישיות שלכם.

אין ספק שמכונת הגילוח הזאת מצטיינת בחיתוך צמוד במיוחד ומשאירה מראה חלק ונקי שרוב הגברים יהיו מאוד מרוצים ממנו. עם זאת, כדי להפיק את המקסימום מהמכונה הזאת, תצטרכו להשתפשף בעבודה איתה וללמוד איך להשתמש בה כמו שצריך.

תנועת הגילוח המעגלית עושה עבודה מצוינת בחיתוך של שערות מקורזלות שצומחות לכל הכיוונים, ותצטרכו יד יציבה וריכוז גבוה כדי לסדר את הפאות ולהתמודד עם השער באזור השפם.

איכות ההרכבה היא פשוט מצוינת: החבר’ה בפיליפס השקיעו המון מחשבה בתכנון ובעיצוב של מכשירי הגילוח של סדרה 9000, וזה ניכר היטב בכל היבט של מכונת הגילוח, למעט טבעות הפלסטיק הכתומות שמקבעות את הלהבים במקום.

מערכת הניקוי והשטיפה החכמה עושה עבודת ניקוין מצוינת. עם זאת, כל התהליך לוקח לא פחות מארבע שעות וצריך להטעין כל פעם מחדש את מיכל הניקוי המיוחד.

למרבה הצער, לכל מכונת גילוח חשמלית יש פגמים ונקודות חולשה. חיסרון שיכול להיות מכריע ולא מקובל עבור אדם מסוים, יכול בכלל לא להזיז לאדם אחר. גילוח זאת חוויה אישית ואינטימית ולכל אדם יש השקפה ודעה משלו בנוגע לגילוח הטוב והיעיל ביותר.

זאת הסיבה שטרחתי לכתוב סקירה כל כך ארוכה ורחבה על מכונת הגילוח הזאת. ניסיתי לכסות כל פרט והיבט בתפעול ובביצועים של המכשיר כדי לספק לכם את כל הידע הנחוץ לקבלת ההחלטה הטובה והנכונה ביותר עבורכם, ואני בטוח שכל הפרטים המועילים והעובדות החשובות האלה יקלו על ההכרעה שלכם ויעזרו לכם להבין האם זה באמת המכשיר המושלם עבורכם.

ייתכן שמכונת התספורת הזאת נועדה בדיוק בשבילכם, או שאולי זה לא בדיוק מה שאתם מחפשים וצריכים. בשורה התחתונה, רק אתם יכולים לענות על השאלה הזאת!

אהבתם את הסקירה? חושבים שפספסתי משהו? אשמח לשמוע בתגובות!

דוד שייברס
דוד שייברס

שלום! קוראים לי דוד, ואני מכור לגאדג'טים של שיער. עד כמה מכור? מאוד מכור: יש לי יותר מ-30 מכונות גילוח, ו-11 מכונות תספורת שאני אוסף במשך כמעט 20 שנה. ועל כמות סכיני הגילוח עדיף שבכלל לא נדבר... בכל מקרה, אני רווק מנתניה, עובד בתור מהנדס תוכנה, ויש לי 2 כלבים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאירו תגובה

מגזין שייברס
Logo