מכונת גילוח כשרה: 3 מכונות גילוח כשרות הכי טובות לשנת 2023

הפעם, בעקבות בקשות של הקוראים שלנו, החלטנו להעלות רשימת מכונות גילוח כשרות הכי טובות שיש בשוק. בהתחלה נדבר על 3 מכונות הגילוח הכשרות הכי טובות שאנחנו מכירים (שיש להם אישור כשרות ממכון צומת), ואחרי זה נסביר לכם בדיוק מה זאת מכונת גילוח כשרה, ומה ההלכה אומרת על גילוח עם מכונה חשמלית. אז בואו נתחיל!

3 מכונות הגילוח הכשרות הכי טובות לשנת 2023

מכונת גילוח כשרה: Braun Series 9 9290cc

בסך הכל, אם אתם מחפשים מכונת גילוח כשרה שנותנת חווית שימוש נוחה תוך כדי שמירה על ביצועים גבוהים, אז מכונת הגילוח מדגם Braun 9 9290cc היא האפשרות הכי מומלצת. מבחינת נוחות, השימוש במכונה מרגיש יחסית מהיר, חלק ומאוד נעים, וזה בזכות שילוב של כמה גורמים שונים: גם בזכות זה שלדגם הזה יש יותר כוח וגם, ההבטחה מהיצרן שסכיני החיתוך לא מתחממים, גם אחרי זמן גילוח ארוך. רוב הביקורות על הדגם הזה הן מאוד אוהדות, ואומרות שהוא יעיל מאוד עם קיצוץ או לכידה של שיערות קצת ארוכות יותר שנצמדות לעור. בתור בונוס, המכונה מגיעה עם עמדת ניקוי וטעינה, מאוד קלה לתחזוקה.

אין ספק שעבור גברים רבים, להתגלח זה חשוב בדיוק כמו לצחצח שיניים, ובגלל הסיבה הזאת קיימים בשוק מכונות גילוח כשרות במגוון של צורות וגדלים. כל יצרן של מכשירי גילוח טוען (כמובן) שהמוצרים שלו הם הכי טובים, אבל בגלל שבסופו של דבר הכל מסתכם במה מתאים לצרכים ולהעדפות האישיות שלכם, אנחנו יכולים להגיד שאין רק אפשרות אחת מושלמת.

מבין כל האפשרויות שזמינות כיום, מכונת גילוח כשרה סדרה 9 של חברת בראון (דגם 9290cc), נחשבת בעיני רבים למכונת הגילוח הכשרה הכי טובה בעולם, ולמכונה הכי טובה מבין כל המכונות של חברת בראון שקיבלו אישור כשרות ממכון צומת. מדובר במכונת גילוח חשמלית כשרה שמגיעה עם כמה מאפיינים מפתים וביצועים מעולים. בואו נסתכל על המאפיינים המיוחדים שהדגם הזה מציע:

  • מכונת הגילוח הכשרה של חברת בראון מסדרה 9 היא אחת ממכונות הגילוח הכי יעילות בעולם והיא עדינות במיוחד עם עור הפנים. כל המכונות בסדרה הזאת עברו מבחני ביצוע בהשוואה למכונות גילוח אחרות ברמה הכי גבוהה שיש על זיפים בני 3 ימים.
  • היא מגיעה עם סכיני גילוח מסונכרנים, שמורידים יותר שיער במעבר הראשון מאשר כל מכונת גילוח כשרה אחרת שיש בשוק – נבדק בהשוואה למכונות גילוח אחרות על זיפים בני 3 ימים.
  • היא מגיעה עם 2 טרימרים מיוחדים בציפוי טיטניום שיכולים לתפוס גם את השערות הכי בעייתיות עם שני סכיני חיתוך מסוג Opti-Foil, כדי להעניק את הגילוח הכי קרוב שיחזיק לכם לאורך זמן.
  • טכנולוגיה חדשנית עם 10,000 מיקרו-ויברציות שלוכדת יותר שיערות בכל פעולה.
  • מנגנון מתקדם שמבטיח יעילות מקסימלית בכל פעולת חיתוך, גם בסוגי זקן עם שיער מאוד צפוף. סכיני החיתוך עשויים מטיטניום וזמן טעינת הסוללה הוא שעה אחת בלבד.

מאפיינים כלליים

  • עיצוב אלגנטי וקומפקטי: מכונת הגילוח הכשרה הזאת היא בעלת עיצוב אלגנטי וקומפקטי: כל כך קומפקטי שאפשר להכניס אותה בקלות לארון האמבטיה או לתיק רחצה. המכונה מורכבת מגוף מתכת אלגנטי, בצבעים שחור וכסף, ושוקלת פחות מקילוגרם אחד. האיכות של מכונת הגילוח הכשרה הזאת גם באה לידי ביטוי בעובדה שמדובר במכשיר מאוד חזק ועמיד, ככה שאנחנו לא צריכים לדאוג אם בטעות הפלנו את המכונה בזמן הגילוח.
  • סכיני חיתוך בציפוי טיטניום: מכונת גילוח כשרה זו מגיעה עם סכיני חיתוך מצופים בטיטניום שעובדים מצוין, גם כשמדובר בשערות זקן צפופות ופרועות. היעילות של המכונה בקיצוץ שיער הופכת אותה למאוד קלה לשימוש, במיוחד כשרוצים ליישר את המכשיר לקווי המתאר של הפנים.
  • ציפוי גומי מחוספס: למכונת הגילוח הכשרה הזאת יש ציפוי גומי מחוספס על הידית, שמבטיח שהמכונה לא תחליק או תיפול בקלות – מדובר במאפיין נפוץ במכונות הגילוח האיכותיות של חברת BRAUN שהופך לנוח במיוחד כשמשתמשים במכונה עם ידיים רטובות, ומאפשר גילוח קל ובלי תחושה לא נוחה ומעצבנת.
  • חסינה למים: בניגוד למכונות גילוח כשרות אחרות שרק עמידות למים, מכונת הגילוח בראון 9 9290cc חסינה למים לחלוטין. אפשר להשתמש בה במקלחת או אפילו להפיל אותה לדלי מלא במים ולא לדאוג. היצרן של מכונת הגילוח הזאת טוען שמדובר במכשיר 100% חסין למים, עד עומק של 5 מטרים.
  • תצוגת נורות לד נוחה: מאוד נוח להשתמש במכונת גילוח אלחוטית, אבל בניגוד למכונות גילוח כשרות אחרות בהן אי אפשר לדעת כמה אחוזי סוללה נותרו, הדגם הזה מגיע עם תצוגת נורות לד שמראה כמה זמן נשאר, ובנוסף גם מראה את רמת הניקיון של המכונה. הדגם הזה מציג את מספר הדקות שנותרו עד שהסוללה מתרוקנת.
  • עמדת ניקוי וטעינה: השימוש בעמדת הטעינה והניקוי הוא דבר שאי אפשר לקבל אצל רוב החברות המתחרות. המעמד של מכונת הגילוח הזאת הוא פשוט מדהים. כל תהליך הניקוי לוקח רק כמה דקות והחלק הכי טוב הוא שכמעט ולא שומעים כלום לאורך כל הניקוי.
  • מכונת הגילוח הזאת נטענת לגמרי תוך אחת בלבד: זה נתון מרשים, בגלל שעם שעת טעינה אחת אפשר להשתמש במכונה למשך 50 דקות, בלי הפסקה. בגלל שרוב הסיכויים לא נצטרך להשתמש במכונה במשך 50 דקות רצופות, אפשר לצפות להשתמש במכונה למשך כשבוע או יותר בלי טעינה נוספת, תלוי בצרכים ובדפוסי השימוש. אם צריכים קיצוץ או גילוח זריז, אז אפילו רק כמה דקות של טעינה צריכות להספיק.
  • עיצוב אלגנטי ועמיד: מכונת הגילוח הכשרה הזאת גם נראית מסוגננת ואלגנטית. בהשוואה לדגמים אחרים של חברת Braun מסדרה 7 או מסדרה 5, המכונה מדגם Braun Series 9 9290cc נראית הרבה יותר טוב, ולמרות שיש לה גוף מפלסטיק היא ממש לא שבירה. המכונה הזאת היא איכותית ומוצקה ומגיעה עם אחיזה מספיק טובה שאפשר אפילו להשתמש בה עם ידיים רטובות. עוד דבר טוב בעיצוב של המכונה, הוא שלמרות המבנה העמיד שלה, היא מאוד קלה.

ביצועים

לפי טענות היצרן, 4 סכיני החיתוך ממוקמים אחד ליד השני על ראש גילוח שמונח על ציר שיכול לנוע בעשרה כיוונים שונים. בזכות העיצוב הזה, סכיני החיתוך יכולים "לשקוע" באופן עצמאי ולהתאים את עצמם למבנה הפנים, יחד עם כל ראש הגילוח של המכונה שיכול לזוז למטה ולמעלה. המכונה מתאימה גם לשימוש רטוב וגם לשימוש יבש, וכמו שאמרנו היא חסינה למים, עד לעומק של 5 מטר.

יתרונות
  • חסינה למים לגמרי
  • טכנולוגיית SyncroSonic
  • גמישות בגילוח
  • תצוגת נורות לד נוחה
  • חיי סוללה ארוכים
חסרונות
  • ניקוי ידני יכול להיות מאתגר

מכונת גילוח כשרה בראון סדרה 7 דגם 7893s

מכונת גילוח כשרה 7893s של חברת בראון, היא אחת ממכונות הגילוח הכשרות הכי טובות שיש היום בשוק. היא מעניקה לנו גילוח נקי מבלי שנצטרך ללמוד איך צריך לעבוד איתה. 4 האלמנטים עושים עבודה מעולה ונותנים לנו גילוח יפה עם כמה שפחות מאמץ

מכונת הגילוח הכשרה סדרה 7 של חברת בראון (דגם 7893s) היא מכונת גילוח כשרה וחשמלית שמיועדת לאנשים שמאוד אוהבים להתעסק עם שיער הפנים שלהם. המכונה מגיעה עם טכנולוגיית SyncroSonic וראש גילוח גמיש ובסך הכל עושה עבודה טובה מאוד.

יתרון נוסף הוא שהמכונה חסינה למים. אם אתם לוקחים את הגילוח שלכם ברצינות, והדגם הכשר של חברת בראון מסדרה 9 יקר לכם (הדגם שדיברנו עליו קודם), אז שווה לכם לבדוק את המכונה הזאת. יש בה:

  • ראש גילוח עם 8 כיווני תנועה – מעולה לגמישות.
  • טכנולוגיית Active lift שעובדת טוב ומצליחה לתפוס שיערות שנצמדות לעור.
  • תצוגת נורות לד שעובדת כמו קסם.
  • תחנת הניקוי לא כלולה.

להשיג עיצוב יפה לזקן הוא דבר חיוני עבור כל גבר שמכבד את עצמו, ובחברה עם מוניטין טוב כמו של Braun מקבלים בדיוק את זה: חברת Braun ידועה במוצרים האיכותיים שלה וזה בדיוק מה שמקבלים גם בדגם הזה. לדגם הזה יש כמה מאפיינים חשובים שאפשר גם למצוא בכמה ממכונות הגילוח היותר מובחרות. למרות הכל, האם מכונת הגילוח הכשרה מדגם Braun Series 7 7893s שווה את הכסף שלכם? בואו נגלה!

מאפיינים כלליים

  • עיצוב: מכונת הגילוח הכשרה מדגם Braun Series 7 7893s היא מכונה מאוד יפה שמגיעה עם גוף פלסטיק קשיח. יש אנשים שבשבילם גוף מפלסטיק אומר איכות נמוכה, אבל כאן, חברת Braun הלכה על פלסטיק מאוד עמיד שיחזיק להרבה מאוד זמן. מכונת הגילוח הכשרה הזאת היא בעיקר בצבע כסף, הודות לציפוי המט שלה. יש מקום אחיזה מגומי בשני הצדדים של מכונת הגילוח שהופך אותה לקלה לאחיזה, וזה גם יכול למנוע מהמשתמש להפיל בטעות את המכונה ולשבור אותה. כפתור ההפעלה נמצא בחצי התחתון של החלק הקדמי של מכונת הגילוח. יש עוד שני כפתורים משני צדדי כפתור ההפעלה כדי לשלוט בעוצמת הגילוח. למרות שמכונת הגילוח הזאת נראית בהתחלה קצת מגושמת, היא מאוד קלה וזה הופך אותה לנוחה מאוד לשימוש.
  • ראש גילוח גמיש: מכונת גילוח כשרה זו מגיעה עם ראש גילוח גמיש. אז מה הוא עושה? הראש יכול לזוז ולהתכוונן בזמן הגילוח, ולהעניק גילוח אחיד. אחת סיבות העיקריות לכלול ראש גילוח גמיש היא כדי להתאים את המכונה לתווי הפנים, וברור שלכל אדם יש תווי פנים שונים. הראש מעוצב באופן שיכול להתאים לכל סוגי הפנים ויכול לזוז ב-8 כיוונים. זה עוזר למכונה להתאים את עצמה בקלות לכל צורה של פנים. אפשר גם להוריד את ראש הגילוח כדי לנקות אותו ואז להרכיב בחזרה בלי להתאמץ בכלל. ראש גילוח כזה משפר את חוויית הגילוח מיום ליום.
  • תצוגת נורות לד למצב הסוללה: במכונה יש תצוגת נורות לד למצב הסוללה. התצוגה לא מראה רק מידע על הסוללה אלא גם כוללת פרטים נוספים. לא רק שאנחנו יכולים לראות כמה חיי סוללה עוד נותרו, אלא אפשר גם לראות מתי מכונת הגילוח נמצאת במצב טעינה. תצוגת הלד גם מעדכנת אותנו לגבי רמת הניקיון של מכונת הגילוח ותסמן לנו כשהגיע הזמן לנקות את המכונה.
  • סוללה: מכונת הגילוח הזאת מגיעה עם סוללת ליתיום-יון שיכולה להיטען לגמרי תוך 60 דקות בלבד. טעינה אחת מחזיקה מעמד במשך כ-50 דקות, שזה די טוב, ואפשר גם להשתמש במצב טעינה מהירה: אם ממהרים וצריכים להתגלח מהר אז אפשר להטעין את המכונה במשך 5 דקות ולקבל כמות אנרגיה שתספיק לגילוח זריז של 15 דקות +-.
  • 4 האלמנטים: בדגם Braun Series 7 7893s יש 4 אלמנטים שמשפיעים על הגילוח. במכונה יש 2 סכיני חיתוך שנקראים Opti-Foil והם דואגים לגילוח הרגיל. יש טרימר עם טכנולוגיית ActiveLift שמרים את השערות שנצמדות לעור – כשהשערות מורמות, הסכינים יכולים לחתוך אותן יותר טוב. עם ActiveLift אפשר לקבל גילוח יותר נקי, בלי להשאיר חלקים עם שיערות שלא הצלחנו לגלח מהפנים. האלמנט האחרון, הוא שמירה על העור בטכנולוגיית SkinGuard. טכנולוגיית SkinGuard נועדה לשמור על העור חלק והיא עוזרת לשפר את חוויית הגילוח הכללית. כל ארבעת האלמנטים האלה הולכים ביחד, יד ביד, ונותנים לנו תוצאה סופית לא פחות ממרשימה.
  • גילוח רטוב/יבש: יש אנשים שהולכים רק על גילוח יבש, ולעומת זאת יש אנשים אחרים שאוהבים להשתמש בג'ל גילוח ובמוצרים אחרים. החדשות הטובות הן שמכונת הגילוח הכשרה הזאת מאפשרת גם גילוח יבש וגם גילוח רטוב, בזכות זה שהיא חסינה למים (עד לעומק של 5 מטר). זה מאפשר לנו להשתמש בקרם גילוח, ג'ל גילוח, סבון ומוצרים רטובים אחרים בזמן הגילוח. אפילו אם נפיל בטעות את המכונה לאמבטיה היא עדיין אמורה להיות בסדר. העובדה שהמכונה חסינה למים גם הופכת אותה ליותר קלה לניקוי – פשוט מחזיקים את המכונה מתחת לברז במשך דקה ומקבלים מכונת גילוח נקייה.
  • גילוח מדויק: בחלק החיצוני של המכונה אפשר למצוא טרימר קופץ שנועד עבור גילוח מדויק. כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ למטה על הכפתור המיוחד, ומקבלים גישה לטרימר. הטרימר מושלם עבור המקומות שקשה להגיע אליהם. אחד היתרונות הבולטים של הטרימר זה שהוא מאפשר להשיג קווים מדויקים לאורך הקצוות של הזקן. בנוסף, הוא גם מצוין לקיצוץ השפם ופאות הלחיים.
  • רמות פעולה: מכונת הגילוח Braun 7893s מגיעה עם 5 רמות פעולה שונות. לא מדובר בדיוק ברמות פעולה, אלא יותר ברמות כוח שונות. אפשר לגשת לרמות הפעולה ולשנות אותן בלי מאמץ, בגלל שזה רק דורש לחיצה על כפתור – יש שני כפתורים משני צדדי כפתור ההפעלה. אפשר להשתמש בכפתור מצד שמאל כדי להוריד את רמת הכוח, ולעומת זאת אפשר להשתמש בכפתור מצד ימין כדי להגביר את עוצמת הגילוח. רמות הפעולה מתחילות ממצב: "עדין" – מצב שהכי מתאים לאנשים עם עור רגיש. אפשר להגביר את העוצמה צעד אחר צעד ולהגיע לרמת הפעולה הסופית, שנקראת מצב טורבו – רמת הפעולה הכי חזקה. אחרי שימוש קצר במכונה אפשר להבין איזו רמה הכי מתאימה לכם.
  • טכנולוגיית SyncroSonic: עם טכנולוגיית SyncroSonic מכונת הגילוח הכשרה הזאת יכולה לספק עד 10,000 מיקרו-ויברציות לדקה. מדובר בהרבה ויברציות, וכתוצאה מכך אפשר לקבל גילוח יפה בפחות מאמץ. עוד מאפיין נחמד כאן הוא שמכונת הגילוח הכשרה הזאת יכולה "לאפיין" בעצמה את צפיפות הזקן: אם שיערות הזקן שלכם מאוד צפופות אז מכונת הגילוח הזאת פשוט תשתמש ביותר כוח כדי להגדיל את עוצמת הגילוח. ואם אתם שואלים אותי, מדובר באפשרות מאוד חכמה.

ביצועים

אפילו אם אתם לא מכירים את מכונות הגילוח של חברת ,Braun המוצר הזה מעוצב כדי לספק חוויית גילוח טובה וגילוח נקי.

אחרי שהוצאנו את מכונת הגילוח הכשרה מהקופסה היא צריכה קצת טעינה. תצטרכו להטעין את המכונה במשך שעה ואחר כך אתם יכולים לצאת לדרך. עם 4 האלמנטים, מכונת הגילוח הזאת נותנת לנו גילוח נקי עם כמה שפחות עבודה. אפשר גם להשתמש בטרימר כדי לתקן את הפרטים הקטנים בשפם, בפאות הלחיים ובעורף. כמו שאמרנו מקודם, יש 5 רמות פעולה שונות: אם יש לכם עור רגיש, אז אתם יכולים לבחור ברמת הפעולה הראשונה וליהנות מחוויית גילוח נוחה מבלי להזיק לעור שלכם.  בסך הכל, זאת מכונת גילוח כשרה עם ביצועים מספקים שיתאימו לכל סוג של זיפים.

ניקוי

לרוב, מכונות הגילוח של חברת Braun מגיעות עם עמדת ניקוי. במקרה הזה, החברה לקחה כיוון קצת שונה עם דגם Braun Series 7 7893s, בגלל שהמכונה לא כוללת עמדת ניקוי. הניקיון של מכונת הגילוח הזאת נמצא לגמרי בידיים שלנו. ברגע שמחוון הניקיון שעל מסך הלד מתמלא לגמרי, אז אפשר להתחיל את תהליך הניקוי, או שאפשר פשוט לשטוף את המכונה אחרי כל שימוש – שזו גם דרך מצוינת לשמור עליה.

אם אתם מתכננים להשתמש בקרם גילוח או ג'ל גילוח, אז חשוב לנקות את מכונת הגילוח אחרי כל שימוש. אפשר לשים את מכונת הגילוח הכשרה מתחת לברז עם מים זורמים ולנקות אותה ככה. אפשר גם לטבול את המכונה בכלי מלא במים כדי להוריד את כל השערות הקטנות שהצליחו להישאר בתוכה אחרי שלב הניקיון הראשון.

בלי עמדת ניקוי מפספסים איזה משהו קטן בשגרת התחזוקה של המכונה. עמדת הניקוי משתמשת בתמיסת ניקוי המתבססת על אלכוהול שהורגת את כל החיידקים שנמצאים על מכונת הגילוח. עמדת ניקוי זה דבר מצוין עבור ההיגיינה האישית, אבל למרבה הצער, אנחנו לא מקבלים אותה בדגם הזה. כדי לנסות ולשחזר את הפעולה של עמדת הניקוי, אנחנו יכולים לקנות חומר ניקוי מיוחד על בסיס אלכוהול ואז אפשר לטבול חתיכת בד קטנה או מקל לניקוי אוזניים בתמיסת הזאת ולנקות את המכונה בעדינות.

החיסרון היחיד של הדגם הזה הוא שהמכונה לא מגיעה עם תחנת ניקוי, אבל אפשר לקנות אחת בנפרד, אם זה מאוד חשוב לכם. למרות זאת, זה חסרון מאוד שולי ולא מה שיגרום לנו לוותר על המכונה הזאת. אז אם מחפשים מכונת גילוח שיכולה לתת חוויית גילוח טובה במחיר טוב, רוב הסיכויים שזו תהיה המכונה הזאת.

מכונת גילוח פיליפס כשרה AT890 AquaTouch

מכונת הגילוח הכשרהPhilips AT890 AquaTouch היא עוד מכונת גילוח כשרה חדשה שיצאה מבית היוצר של Philips, והמכונה הזאת מתאימה עבור כל מי שמעדיף גילוח רטוב. במקום לדחוף למכונת הגילוח הזאת כל מיני מאפיינים, גימיקים ותוספות, נראה שהם התרכזו בדברים הבאמת הכרחיים כמו הגילוח, הקיצוץ, חיי הסוללה והנוחות.

כמו שאמרנו, מכונת הגילוח הכשרה Philips AquaTouch AT890 היא מכונה השייכת למבחר המוצרים החדש של החברה שפונה לגברים שאוהבים גילוח רטוב עם קצף או ג'ל גילוח. בעבר, חברת Philips שמרה את פונקציית הגילוח הרטוב למכונות הגילוח היותר יקרות שלה, אבל AquaTouch היא מכונת גילוח כשרהיחסית זולה שאפשר להשיג אותה בחצי מהמחיר של המכונות היקרות (בעיקר אם אתם קונים אותה מאמזון ולא מחנות ישראלית) – חדשות טובות לגברים שאוהבים להתגלח עם קצף או ג'ל גילוח.

המכונה כוללת אטם AquaTouch שהופך את מכונת הגילוח ל-100% חסינה למים. הרבה גברים מרגישים ששימוש בקצף או ג'ל גילוח עוזר להם להגן על העור הרגיש שלהם בזמן הגילוח ודגם AT890 מאפשר את זה. אפשר להתגלח מחוץ או בתוך המקלחת, לעשות גילוח יבש אם רוצים גילוח זריז או ליהנות מגילוח רטוב מלא, אם זה מה שאתם מעדיפים.

מכונת הגילוח Philips AT890 כוללת גם סכיני גילוח מעוגלים עם חיכוך נמוך כדי להימנע מגירוי של העור. ראשי הגילוח מתכווננים בזמן שמעבירים את המכונה על גבי העור ומתאימים את עצמם לעור ולתווי הפנים – זה גורם לפחות חיכוך עם העור וגורם לכך שפחות נסבול מעור מגורה. כדי להגן על העור אפילו יותר, יש גם כיסוי מגן שמכסה את הסכינים, ככה שהסכינים האולטרה דקים לא גורמים שום נזק לעור.

מבחינת החיתוך, מכונת גילוח כשרה מדגם Philips AT890 כוללת טכנולוגיית Super Lift & Cut של חברת Philips. זה אומר שלכל סכין חיתוך יש 2 תערים: תער אחד מרים בעדינות כל שערה מהעור ככה שהתער השני יוכל לחתוך אותה נמוך ככל האפשר. זה עוזר לדגם AT890 לגלח את השערות הכי קרוב לעור שאפשר, והוא גם מה שהופך את המכונה ל: "כשרה".

מאפיין חדש שנכלל בדגם AT890 הוא משהו שחברת Philips קוראת לו" "חיתוך מדויק כפול". החברה ניקבה חורים קטנים בתוך התערים כדי להצליח לתפוס זיפים ארוכים או קצרים, שאחרת אולי היו מצליחים לחמוק מהמכונה.

דגם AT890 גם כולל סוללה עם חיים ארוכים. הטעינה מאוד מהירה – אפשר לקבל סוללה מלאה תוך שעה אחת בלבד של טעינה. אותה שעת טעינה מספקת 50 דקות של זמן גילוח, שזה מספיק לכמעט שבועיים של גילוח (תלוי בכם). בכל מקרה – אתם לא תתקעו יותר בבוקר עם סוללה ריקה. למכונת הגילוח יש גם מחוון סוללה שמותקן על גבי ידית האחיזה וטרימר נשלף. בנוסף, המכונה מגיעה עם תיק נתלה מיוחד למקלחת שאפשר להשתמש בו כדי לתלות את מכונת הגילוח במקלחת.

מאפיינים כלליים

  • אטם AquaTouch – 100% חסינות למים. אפשר להתגלח במקלחת ולהשתמש בקצף או ג'ל גילוח כאוות נפשכם.
  • ראשי גילוח מעוגלים עם חיכוך נמוך שמתכווננים לפי תווי הפנים ומפחיתים גירוי בעור.
  • Super lift & cut– טכנולוגיית גילוח של 2 תערים לגילוח קרוב.
  • חיתוך מדויק כפול – חורים ורווחים ישירות בתוך התערים שתופסים שיערות ארוכות או קצרות שתמיד מתפספסות בגילוח.
  • סוללה יעילה שנטענת מהר – שעה אחת של טעינה נותנת 50 דקות של גילוח.
  • אחריות לשנתיים מהיצרן.

חוות דעת של לקוחות

למרות שמכונת הגילוח הכשרה Philips AquaTouch AT890 היא עדיין יחסית חדשה בשוק, כבר יש לא מעט תגובות וחוות דעת מלקוחות שהשתמשו בה. עד עכשיו, אין בכלל ביקורות שליליות ונראה שכמעט כל הלקוחות שהגיבו על המכונה מאוד מרוצים מהרכישה שלהם. כמו שציינו בתחילת הביקורת הזאת, נראה שחברת Philips מאוד התרכזה בדברים הבסיסיים: גילוח צמוד, התאמה לעור רגיש וחיי סוללה ארוכים.

מבין כל הדברים שהיו ללקוחות שקנו את המכונה הזאת להגיד, נראה שמכונת הגילוח הכשרה Philips AT890 מצטיינת בתחום שעבורו היא נוצרה – גילוח רטוב. כמעט כל הביקורות ציינו שדגם AT890 עובד מאוד טוב כשמשתמשים בו בגילוח רטוב ונותן גילוח קרוב מבלי לצבוט או לפגוע בעור. נראה שאם אתם אוהבים להשתמש בקצף או ג'ל גילוח בזמן הגילוח, או מרגישים שמכונות לגילוח יבש יכולות לגרות את העור בזמן הגילוח, אז מכונת הגילוח הזאת היא בחירה טובה.

הרבה מבקרים אמרו שהם היו מאוד מרוצים מהתוצאות של הגילוח עם דגם AT890. לפי הביקורות המכונה גם עושה עבודה טובה בלהגן על העור מגירויים ושפשופי גילוח, במיוחד כשמשתמשים גם בקצף או ג'ל גילוח. למעשה, הרבה מאוד לקוחות ציינו בביקורות שלהם שהם לא חוו שום שפשופים או גירויים בעור אחרי הגילוח – סימן מאוד טוב עבור גברים שסובלים מעור רגיש.

לקוחות נוספים פירטו יותר לעומק וסיפרו בביקורות שלהם שמעולם לא השתמשו במכונת גילוח רטובה בעבר ושהם היו מאוד מופתעים לגלות כמה המכונה הייתה הרבה יותר נוחה בעיניהם ממכונות גילוח יבשות. הלקוחות גם אמרו ש- AquaTouch לא משך את העור, וגם לא פצע או גרם ליובש בעור.

הלקוחות מאוד התרשמו לטובה מחיי הסוללה ומהיעילות שלה ודיווחו ששעת טעינה אחת באמת נותנת מספיק אנרגיה עבור כמעט 14 גילוחים מלאים. היעילות של הסוללה במכונת הגילוח Philips AT890 יכולה גם להיות קשורה למנוע של המכונה שככל הנראה פועל בצורה מאוד שקטה. למעשה, המנוע כל כך שקט שבביקורת אחת נכתב שהלקוח חשב שהסוללה נגמרה כשהוא הפעיל את המכונה! שקט זה לא משהו שנמצא גבוה בסדר העדיפויות שלנו, אבל זה עדיין בונוס מאוד נחמד.

בכל הנוגע לחסרונות, המבקרים לא ציינו יותר מדי חסרונות בביקורות שלהם. החיסרון הכי נפוץ, למרות שלא הזכירו אותו יותר מדי, היה שכמה אנשים הרגישו שמכונת הגילוח מספקת תוצאות יותר טובות בגילוח רטוב מאשר בגילוח יבש. מצד שני, בגלל שמדובר במכונת גילוח שהעיצוב שלה התמקד בגילוח רטוב אז זה לא מפתיע, ולגמרי מתקבל על הדעת.

אם אתם אוהבים להתגלח עם קצף או ג'ל גילוח ואתם מחפשים מכונת גילוח כשרה, אז נראה שמכונת הגילוח Philips AquaTouch AT890 תהיה מכונה טובה בשבילכם. היא עובדת מאוד טוב בתור מכונת גילוח כשרה לגילוח רטוב ונראה שלקוחות היו מאוד מרוצים מהבחינה הזאת.

אם אתם מעדיפים גילוח יבש אז אנחנו ממליצים ללכת על משהו אחר, כמו מכונת הגילוח סדרה 9 של בראון שדיברנו עליה בתחילת המאמר. אבל אם אתם מעדיפים גילוח רטוב או פשוט רוצים יותר אופציות בגילוח שלכם, אז מכונת הגילוח Philips AT890 היא מכונת גילוח כשרה, טובה ומשתלמת לגמרי בתור מכונה לגילוח רטוב.

יתרונות
  • מגלחת טוב, בעיקר כשמשתמשים בקצף או ג'ל גילוח
  • עדינה – משתמשים לא חוו צביטות או גירוי
  • מאוד שקטה – משתמש אחד אפילו לא הצליח לשמוע את המנוע!
  • סוללה יעילה באיכות טובה
חסרונות
  • פחות יעילה בגילוח יבש, אבל למען ההגינות, הרעיון העיקרי בעיצוב המוצר היה אמור להיות גילוח רטוב

מה זה מכונת גילוח כשרה?

התורה אוסרת על גברים לגלח את הזקנים שלהם בשני פסוקים נפרדים.

בפרשת "קדושים", התורה אומרת: "…וְלֹא תַשְׁחִית אֵת פְּאַת זְקָנֶךָ." (ויקרא, ט"ו, כ"ז). שני פרקים אחרי זה, בפרשת "אמור אל הכהנים" שמדברת על הכוהנים הגברים, התורה אומרת:"…וּפְאַת זְקָנָם לֹא יְגַלֵּחוּ" (ויקרא, כ"א, ה'). התלמוד (מכות כ"א, א') אומר ששני הפסוקים האלה הם לא שני איסורים נפרדים – אחד לכוהנים ואחר לגברים יהודים, אלא דווקא שני פסוקים שמרכיבים איסור אחד שתקף באופן שווה על כל הגברים היהודים.

לפי התלמוד, הפעלים השונים שקיימים בשני הפסוקים האלה – השחתה וגילוח, מלמדים אותנו שהפעולה האסורה היחידה היא פעולה שכוללת את שני הרכיבים האלה ביחד: פעולה של גילוח שהורסת את הזקן לחלוטין. לכן, אפשר להשתמש במספריים, בגלל שזה לא גוזר לגמרי את שיערות הפנים ומשאיר זיפים.

באופן הפוך, אפשר גם להשתמש בפינצטה כדי לתלוש את שיערות הזקן, בגלל שלמרות שזה הורס לגמרי את השיער, זה לא גילוח (כלומר גזירה) אלא למעשה תלישה. התלמוד מסכם שאדם מבצע עבירה רק אם הוא משתמש בסכין גילוח (תער), בגלל שזה חותך את השיער אבל לא משאיר בכלל זיפים. כל צורות גילוח הזקן האחרות מותרות לגמרי, ונחשבות לגילוח כשר.

הגמרא מתמודד עם סוגיית הכלי, שצריך להיות בין מספריים לבין תער: "מספריים כעין תער" – מספריים שהם כמו תער. ראשונים אומר שאדם יכול לחתוך את שיערות הזקן עם מכשיר, אפילו כשהמכשיר חותך מאוד קרוב לעור. שולחן ערוך (יורה דעה, קפ"א, י') קובע בהתאם: "אינו חייב על השחתת פאת הזקן אלא בתער אבל במספריים מותר ואפילו כעין תער."

ומה לגבי מכונות גילוח כשרות?

עד להמצאת מכונת הגילוח החשמלית, זה היה יחסית ברור איזה כלים נחשבו לתער ואיזה כלים נחשבו למספריים. לעומת זאת, קשה יותר לקטלג מכונות גילוח מודרניות וחשמליות. מצד אחד, הן מאפשרות גילוח מאוד קרוב שמתחרה בגילוח עם תער. מצד שני, הן פועלות יותר כמו מספריים מאשר כמו תער: הן חותכות את השיער מבלי שהתער נוגע בעור.

באופן לא מפתיע, קיים ויכוח בין הפוסקים בנוגע לשימוש במכונות גילוח. כשמכונות גילוח הוצגו לראשונה לציבור הן הפכו למאוד פופולריות בגרמניה, הונגריה וליטא, אפילו בקרב בני ישיבה. בגלל זה, פוסקים רבים (כולל חלקת יעקב, יצחק ירנן והרב עובדיה יוסף) יצאו מנקודת הנחה שמותר להשתמש במכונות גילוח. פוסקים אחרים גם התייחסו לעובדה שלהחמיר עם הסוגיה הזאת יכול גם להביא לתוצאה ההפוכה – "חומרא דאתי לידי קולא", אם מתייחסים לדבר אחד בחומרה אז אנשים יתחילו להקל בדברים אחרים, כלומר, שאם ייאסר על גברים להשתמש במכונות גילוח אז הם יכולים פשוט לבחור להתחיל להתגלח עם תער.

שאלת המפתח ההלכתית היא: מה הקו שמפריד בין "להתגלח עם תער", שזה דבר אסור, לבין "להתגלח עם מספריים כמו תער", שזה דבר מותר? או במילים אחרות – מה נחשב בתור מכונת גילוח כשרה?

בתשובה לשאלה הזאת עולות 3 תשובות אפשריות: הראשונה, מתמקדת בתוצאה שמשיגים כתוצאה מהגילוח, השנייה, מתמקדת בתהליך הגילוח והשלישית , מתמקדת בכלי בו משתמשים לגילוח:

  • אם משיגים גילוח נקי לגמרי, כלומר, אם השיער נחתך לגמרי משורש השיערה, אז מדובר בעבירה, גם אם הגילוח התבצע באמצעות מספריים. לעומת זאת אם נשארו קצת זיפים אז זה נחשב גילוח במספריים וזה מותר.
  • פעולת התער, המוגדרת כאן כחיתוך השיער בתער בודד וחד, היא פעולה אסורה. פעולת המספריים, המוגדרת כאן כחיתוך המתבצע על ידי שילוב פעולותיהם של שני תערים, היא דבר מותר, אפילו אם היא גורמת לגילוח נקי לגמרי.
  • רק דבר המוגדר כתער הוא אסור. כל הכלים האחרים מותרים.

בואו נסתכל על ההשלכות ההלכתיות של שלוש הגישות האלה.

הגדרה המבוססת על התוצאה – האם זה גילוח נקי?

לפי ההגדרה המבוססת על תוצאה, מכונות גילוח חשמליות צריכות, ככל הנראה, להיות אסורות, בגלל שהן מספקות גילוח קרוב שלא משאיר אחריו זיפים. יש פוסקים שאימצו את הגישה הזאת ואומרים שאפילו מי שהתיר את השימוש במכונות הגילוח כשרק המציאו אותן, היה אוסר את השימוש במכונות הגילוח המודרניות שמספקות גילוח כל כך קרוב.

פוסקים אחרים טוענים שמכונות גילוח לא מספקות גילוח כל כך קרוב כמו בגילוח עם תער בגלל שיש במכונות הגילוח כיסוי על גבי הסכינים שמפריד בין העור לבין הסכינים. לפי הפוסקים האלה, כל דבר שפחות קרוב מלחתוך את השיער בבסיס השיערה ועל גבי העור לא נחשב כגילוח נקי ולכן הוא מותר. זה גם נחשב נכון עבור מכונות גילוח עם טכנולוגיית Lift & Cut שלמרות טענות היצרנים, עדיין לא מגלחות כל כך קרוב לעור כמו תער.

הגדרה המבוססת על התהליך – האם זה חותך כמו תער?

אם שאלת המפתח היא: "האם מכונת הגילוח חותכת כמו תער או לא", אז אנחנו חייבים לקבוע מה מגדיר חיתוך כחיתוך כמו תער. רוב עמדות הפוסקים בנושא הן כאלה:

  • האם הסכין חותך ישירות על גבי העור, כמו תער, או מעל העור, כמו להבי החיתוך של מספריים? ההגדרה הזאת מתירה את השימוש במכונות גילוח, בגלל שיש כיסוי שמונע מסכיני הגילוח שבמכונה לגעת ישירות בעור.
  • פעולה של תער אחד או של שני תערים. עבור הרבה פוסקים, כולל הרב עובדיה יוסף, תער מוגדר כמשהו שחותך בהסתמך על החדות של תער בודד, לעומת מספריים שחותכים על ידי הפעולה המשותפת של שני תערים. מכונת גילוח חשמלית, באופן כללי, חותכת באופן הבא: השערות נכנסות דרך החריצים שבכיסוי שמונח מעל הסכינים והסכינים שמסתובבים (או זזים הלוך ושוב לצדדים, תלוי בסוג המכונה) חותכים את השערות בזמן שהכיסוי מחזיק אותן. הסכינים, באופן כללי, לא חדות מספיק בשביל לחתוך את השערות בלי פעולת ההחזקה של הכיסוי. לכן, בהתאם לכך, מכונות הגילוח מוגדרות כסוג של מספריים ומותרות לשימוש.

חלק מהפוסקים שפועלים לפי הגישה הזאת, כולל הרב משה פיינשטיין (לפי ייחוס), אומרים שדגמים של מכונות גילוח שהסכינים שלהם חדות מספיק בשביל לחתוך שיערות בודדות בלי התמיכה של הכיסוי הם אסורים לשימוש, בגלל שיכול להיות מקרה שהסכין יחתוך שיערה בלי פעולת ההחזקה של הכיסוי. הפוסקים שמביעים את הדאגה הזאת, ממליצים לאנשים לא להשתמש במכונות גילוח כאלה או להקהות את הסכינים באמצעות שפשוף של מפתח, או משהו דומה, כנגד הסכינים. למרות הגישה הזאת, כל הראיות מצביעות על כך שלא קיימת אפשרות רצינית שהסכינים יכולים לחתוך שיערות בלי להיעזר בפעולת ההחזקה של הכיסוי או של משהו אחר שמספק התנגדות. מהניסיון שלי, הנוהג המקובל בקהילות הלא-חרדיות הוא להתיר את השימוש בכל הדגמים של מכונות הגילוח, בלי לדאוג לכמה חדות הסכינים.

הגדרה המבוססת על הכלי – האם זה תער?

מספר סמכויות הלכתיות טוענות שההגדרה הכי חשובה היא לא איך החיתוך התבצע אלא באיזה כלי השתמשו כדי לבצע את החיתוך. רק כלי שמשתמשים בו באופן "רגיל" לגילוח נחשב כתער ולכן אסור לשימוש. הסופר של מנחם משיב טוען שכיום מכונות גילוח נחשבות לכלי גילוח רגיל ולכן הן נחשבות כתער ואסורות לשימוש. לעומת זאת, ציטטו את הרב משה פיינשטיין שאמר שאפילו היום תער נשאר הכלי הרגיל בו משתמשים כדי להשיג גילוח מושלם ושלפי זה מכונת הגילוח החשמלית נשארת כלי גילוח "לא סטנדרטי" וניתן להשתמש בה. יש גם אחרים שטוענים שתער היה מוגדר לפי כלי הגילוח הרגיל בו השתמשו בתקופת התורה, ולכן מכונת הגילוח החשמלית לחלוטין לא יכולה להיחשב כתער.

טרימרים ופאות לחיים

הרבה מכונות גילוח חשמליות מגיעות עם טרימרים מובנים. הטרימרים האלה גם פועלים עם תנועה של חיתוך ועם מגן שמונע מהסכינים לבא במגע ישיר עם העור, ולכן מותר להשתמש גם בהם כדי לגלח את הפנים ואת הזקן. לעומת זאת, לא ניתן להשתמש בטרימרים כדי לגלח או לקצץ את פאות הלחיים יותר קצר מהאורך המינימלי הנדרש. כשמדובר בקיצוץ של פאות הלחיים, המונח בו משתמשת התורה הוא לא: "תשחיט" אלא: "תקיפו" – להקיף או לסובב (ויקרא, י"ט, כ"ז), מונח שמסמל פעולה פחות הרסנית. לכן, שולחן ערוך (יורה דעה, קפ"א, ג'), בעקבות תוספות וראש, פוסק שאסור להשתמש בכלי כמו: "מספריים כעין תער" על פאות הלחיים. אפשר להשתמש רק במספריים, ולא במכונת גילוח או טרימר.

מכונת גילוח כשרה: סיכום ומסקנות

לסיכום, הפסק המוסכם בהרבה קהילות הוא להתיר את השימוש בכל מכונות הגילוח החשמליות כדי לגלח את הזקן ואת הפנים, בגלל שכולן חותכות באמצעות פעולת חיתוך של שני תערים, לא חותכות ישירות על גבי העור ולא מספקות גילוח נקי לחלוטין. עם זאת, בקהילות מסוימות יש הבדל בין מכונת גילוח רגילה לבין מכונת גילוח כשרה, ובישראל מכונות גילוח כשרות צריכות לקבל אישור מ: "מכון צומת" (כל המכונות שבסקירה שלנו הן בעלות האישור הזה).

אהבתם את הדירוג שלנו? יש לכם שאלות על מכונות גילוח כשרות? דברו איתנו בתגובות שלמטה!
דוד שייברס
דוד שייברס

שלום! קוראים לי דוד, ואני מכור לגאדג'טים של שיער. עד כמה מכור? מאוד מכור: יש לי יותר מ-30 מכונות גילוח, ו-11 מכונות תספורת שאני אוסף במשך כמעט 20 שנה. ועל כמות סכיני הגילוח עדיף שבכלל לא נדבר... בכל מקרה, אני רווק מנתניה, עובד בתור מהנדס תוכנה, ויש לי 2 כלבים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאירו תגובה

מגזין שייברס
Logo