איך לנקות מכונת תספורת: 5 צעדים פשוטים לניקוי מושלם

במדריך הזה נלמד איך לנקות, לחטא ולתחזק את מכונות התספורת שלכם, ולמה זה משהו שאתם חייבים לעשות באופן קבוע!

אם אתם רוצים להוציא את המקסימום ממכונת התספורת שלכם ולהבטיח שהיא תעבוד כמו חדשה גם אחרי שנים רבות של שימוש, אתם חייבים להקפיד על ניקוי קבוע ותחזוקה שוטפת של המכשיר – בקטע הזה אין חוכמות. אם תחליטו להתעצל, לחפף ולעגל פינות, זה רק יפעל נגדכם. אם לא תטפלו נכון במכונת התספורת שלכם, סכיני החיתוך יהפכו לבלויות וקהות יותר עם הזמן, וזה יפגע בביצועים של המכונה ויוביל למריטה ושבירת שיער, וזה הדבר האחרון שאתם רוצים עבורכם, ועבור הלקוחות שלכם (אם אתם ספרים מקצועיים).

מומלץ לנקות את מכונת התספורת משאריות של שיער ולשמן את הלהבים לפני כל שימוש. אם אתם ברברים מקצועיים או שאתם מספרים את החברים ובני המשפחה שלכם, תזכרו גם לחטא את המכונה.

אני יודע שזה נשמע כמו לא מעט עבודה, אבל החדשות הטובות הן שניקוי של מכונת תספורת הוא תהליך מהיר ופשוט שלא דורש הרבה זמן ומאמץ. זה ממש לא ביג דיל וכל אחד יכול לעשות את זה. באמצעות כמה אביזרים בסיסיים ופשוטים תוכלו לשמור על המכונה שלכם מצוחצחת ומבריקה לאורך זמן.

לפני שנלמד את כל השלבים בניקוי נכון ויעיל של מכונת תספורת, צריך להבין למה בכלל צריך לטרוח לתחזק את המכונה מלכתחילה: כשתבינו עד כמה זה חשוב, תאמינו לי שתפסיקו לזלזל בפעולה החשובה הזאת ולדלג עליה כשלא מתחשק לכם ללכלך קצת את הידיים.

למה חייבים להקפיד על ניקוי תקופתי של מכונת תספורת?

לא רק ששימוש במכשיר מטונף יהפוך את ביצוע התספורת וגילוח הפנים למשימה הרבה יותר קשה ומסורבלת אלא גם לחוויה דוחה ומגעילה. האם הייתם רוצים שמשהו מלוכלך ייגע בעור ובשיער שלכם? אני בטוח שהתשובה היא שלילית. תזכרו שרכישת מכונת תספורת זאת השקעה לטווח הארוך, ואם לא תטפלו כמו שצריך במכשיר שלכם, זה יקצר את תקופת החיים שלו ויפגע בתוצאות שהוא מעניק. אין שום היגיון בלהוציא כל הזמן כסף על החלפת סכיני החיתוך במכונה רק כי לא טיפלתם בהם כמו שצריך. אז, אם עדיין לא נפל לכם האסימון, כדאי שתפנימו שתחזוקה שוטפת של המכשיר תחסוך לכם המון כסף בטווח הארוך.

כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר ולהבטיח שהשימוש במכונת התספורת יהיה חלק, יעיל ונטול תקלות, אתם חייבים לחטא ולשמן את הלהבים לעיתים קרובות: שימון סכיני החיתוך מפחית את החיכוך הנוצר בעת המגע עם העור ויבטיח שהם יבצעו עבודה נקייה ומדויקת. בנוסף לכך, אל תעמיסו יותר מדי על המנוע של המכשיר ותביאו אותו לקצה גבול היכולת שלו. תזכרו שאתם לא נמצאים במירוץ ותעבדו בצורה איטית, מדויקת, ומדודה.

בזמן ניקוי המכונה, רוב האנשים נוטים להתמקד אך ורק בלהבים ושוכחים לגמרי מכל שאר חלקי המכונה. אל תיפלו בטעות הנפוצה הזאת! תעברו היטב על כל חלקי המכונה ואל תפספסו את הפינות החבויות והעמוקות ביותר. אתם לא תאמינו כמה לכלוך, פסולת ושיער יכולים להצטבר בפנים. אם לא תדאגו לנקות את כל הג’יפה הזאת לעיתים קרובות, מנגנון הלהבים במכונה עלול להיסתם ולא לעבוד כמו שצריך.

התוצאה תהיה אדמומיות, גירויים, צריבה, חתכים ושריטות בעור, אעדיף שתחסכו לעצמכם וללקוחות שלכם את התענוג המפוקפק הזה. ניקוי יסודי של מכונת התספורת שלכם יכול לעשות את כל ההבדל בין תספורת מוצלחת ומרשימה לחוויה מכאיבה ולא נעימה. כל ספר, ברבר ומעצב שיער שדואג למוניטין שלו יודע את החשיבות העצומה של ניקוי כלי העבודה שלו לפני כל שימוש.

אני מקווה שהבנתם שניקוי מכונת התספורת שלכם זאת פעולה הכרחית שאסור לוותר עליה. אם תטפלו במכונה שלכם כמו שצריך, תוכלו ליהנות ממנה הרבה מאוד זמן ותהיו מרוצים מהתוצאה הסופית שהיא מספקת.

הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולגשת לעבודה. אני הולך להראות לכם, צעד אחר צעד, איך לנקות את מכונת התספורת כמו ברבר מקצועי.

ניקוי מכונת תספורת: מדריך מפורט

שלב 1: הסרת שאריות של שיער

ניקוי של שיערות ממכונת תספורת עם מברשת

לפני שאתם יוצאים לדרך ומתחילים בתהליך הניקוי, תוודאו שהמכשיר אינו מחובר לחשמל.

המשימה הראשונה שלכם היא להיפטר מהשערות הסוררות שנלכדו בתוך ראש החיתוך של המכשיר.

אם הדגם שלכם מצויד בשואב שערות שמאפשר לנקות במהירות את כל הלכלוך שנוצר בזמן התספורת, פשוט תשלפו את מיכל האחסון שנמצא בגוף המכשיר ותרוקנו את תכולתו לפח האשפה.

במידה והמכשיר שלכם אינו מכיל תא אחסן כזה, תסירו את ראש המסרק ותוציאו את השיער שנלכד במכונה עם מברשת ניקוי. אם אין לכם מברשת מיוחדת המיועדת לניקוי להבי מכונת תספורת, תוכלו להיעזר במברשת קטנה.

אם ראש המכונה שלכם ניתן לפירוק, תסירו את כולו ותנקו היטב את המכשיר מהשערות שנתפסו בתוכו.

הערה: תוכלו להשתמש גם במברשת שיניים קשיחה. בשום פנים ואופן אל תשתמשו בצמר פלדה או בפדים קוסמטיים מכותנה להסרת הלכלוך והשיער מהלהבים!

שלב 2: לפרק את המכשיר

פירוק של מכונת תספורת בשביל לנקות אותה

כל מכונת תספורת מגיעה עם שיטת פירוק והרכבה משלו. תקראו היטב את הוראות השימוש של המכשיר שלכם ותנקו את המכונה על פי המלצות והנחיות היצרן. ברוב המכשירים, צריך לפרק את ראשי הגילוח, המסרקים, ורשתות הלהבים, כדי לנקות כל חלק בנפרד. דגמים אחרים כוללים מנגנון ניקוי עצמי או ניתנים לשטיפה תחת מים זורמים.

שלב 3: הניקוי האמיתי מתחיל – חיטוי להבי ואביזרי המכשיר

הגענו לחלק העיקרי והחשוב ביותר בתהליך. תזכרו שלהבי החיתוך יוצרים מגע ישיר עם השיער, העור והקרקפת. סכיני חיתוך מלוכלכים הם כר פורה למיליוני חיידקים ובקטריות שמתרבים במהירות ויכולים לפגוע בעור שלכם. אם אתם רוצים להימנע ממחלות וזיהומים, עדיף להרחיק את היצורים האלה מהראש ומהפנים שלכם – כשמדובר בבריאות שלכם או של אנשים אחרים שאתם מספרים, עדייף ללכת על בטוח ולא לקחת סיכונים מיותרים.

לכן, ספרים מקצועיים ומומחים בתחום עיצוב השיער ממליצים לחטא את הלהבים לפחות פעמיים בחודש, אם מכונת התספורת מיועדת לשימוש עצמי. אם אתם משתמשים במכונת התספורת על בסיס יומיומי או שבאים להסתפר אליכם אנשים אחרים, הקפידו לנקות את סכיני החיתוך מדי יום.

קיימות 3 דרכים לחטא את מכונת התספורת שלכם:

  1. להשתמש באלכוהול לחיטוי או בנוזל חיטוי מוכן שאפשר לרכוש בחנות.
  2. להשתמש בחומץ מזוקק.
  3. להשתמש בתרסיס חיטוי מיוחד המיועד למכונות תספורת.

איך לחטא את מכונת התספורת שלכם עם אלכוהול או נוזל חיטוי

חיטוי של מכונת גילוח באמצעות אלכוהולחיטוי תקופתי של סכיני החיתוך יגן עליכם מחיידקים וזיהומים וישאיר את הלהבים במצב מעולה. אני נוהג להשתמש באיזופרופיל אלכוהול בריכוז של 70% – תאמינו לי שאין שום חיידק בעולם שישרוד את נשק יום הדין הזה. אם אתם סובלים מגרד, פצעונים ונפיחות לאחר השימוש במכשיר, יש סיכוי גבוה שחיטוי הלהבים יכול להציל את המצב ולפתור את הבעיה הזאת.

אפשרות אחרת היא להשתמש בנוזל חיטוי מיוחד שיעשה את העבודה – הוא ישאיר את סכיני החיתוך חדים, נקיים ונטולי חלודה.

אחרי שפירקתם את המכשיר, תצטרכו לבצע את הפעולות הבאות:

  • תשפכו רבע כוס של אלכוהול לחיטוי לתוך מיכל.
  • תשרו את להב החיתוך (ללא הראש ואביזרי הגילוח) בתוך האלכוהול.
  • אם אתם משתמשים בנוזל חיטוי מיוחד המיועד לשטיפת סכיני החיתוך, פשוט תטבלו את הלהבים בתוך הנוזל.
  • תשרו את סכיני החיתוך בנוזל במשך 30 שניות.
  • תנו להם להתייבש.
  • תשמנו את הלהבים לפני שאתם מרכיבים אותם מחדש על ראש המכשיר.

חיטוי המכשיר באמצעות חומץ מדולל

חיטוי של מכונת תספורת עם חומץ מדולל

אם אין לכם אלכוהול לחיטוי ואתם לא רוצים להשקיע את הכסף על נוזל חיטוי מיוחד (וחבל!), אז עומד לרשותכם פתרון נוסף שאפשר להשתמש בו: חומץ מדולל. הנוזל החומצי הזה ישמיד את החיידקים והפטריות שיכולים לשגשג במכונת התספורת שלכם.

איך בדיוק עושים את זה?

  • תשרו את כל החלקים הנשלפים במים חמים במשך 10 דקות.
  • תערבבו כמויות שוות של חומץ ומים בתוך מיכל.
  • תשרו את הלהבים, ראש החיתוך וחלקים אחרים של המכשיר בתוך הנוזל למשך 15-20 דקות.
  • תאפשרו להם להתייבש.
  • תשמנו את הלהבים.

חיטוי המכשיר עם ספריי חיטוי וקירור למכונת תספורת

חיטוי של מכונת תספורת עם ספריי חיטוי מיוחד

זה הפתרון הפשוט והמהיר ביותר לחיסול חיידקים, בקטריות ופטריות שנמצאים על סכיני החיתוך של מכונת התספורת שלכם. אם אינכם רוצים לשבור את הראש על חיטוי מכונת התספורת, אז זאת האפשרות המושלמת עבורכם. בארצות הברית, כל הספרים ומעצבי השיער מחויבים על פי החוק להשתמש בספריי המיוחד הזה, ויש לכך סיבה מצוינת: התרסיס הזה מגן על הלהבים מחלודה, עובש ושחיקה. מדובר בשילוב של חומר חיטוי ונוזל סיכה שגם מעניק תחושה קרירה ונעימה בעת השימוש במכשיר. אז אין כל סיבה שגם אתם לא תהנו מהתכשיר המקצועי הזה.

שלב 4: אל תזניחו את מסרקי ההגבהה והאביזרים הנלווים

מכונת תספורת נקיה אחרי ניקוי, חיטוי ושימון

בדיוק כמו הלהבים, גם מסרקי הגבהה וראשי החיתוך המצורפים למכשיר יכולים למשוך ולהעביר טונות של חיידקים ובקטריות לשיער ולקרקפת. כדי למנוע את התרחיש העגום הזה, תקפידו לנקות אותם באופן קבוע. תעברו היטב על כל אחד מהאביזרים ותקפידו לנקות באופו יסודי את כל הלכלוך שהצטבר.

תבצעו את הצעדים הבאים:

  • תנקו את המסרקים באופן ידני במי סבון.
  • תשטפו אותם תחת מי ברז שוטפים כדי להסיר את שאריות הסבון.
  • תנגבו אותם עם מטלית.
  • תתנו להם להתייבש במשך הלילה.
  • תאחסנו את האביזרים האלה בקופסה נקייה.

שלב 5: תשמנו את הלהבים כדי לקבל חיתוך חלק ונקי

שימון של מכונת התספורת עם שמן מיוחד

שימון סכיני החיתוך שומר עליהם משוננים וחדים. הם יעשו את עבודתם במהירות וביעילות במשך זמן רב. אם תדלגו על הפעולה החשובה הזאת, זה יוביל לחתכים ופצעים בעת הגילוח. מכונת גילוח מקצועית שצריכה להתמודד עם עומס רב, דורשת שימון קבוע שיעזור לה לצלוח כל משימה שתטילו עליה.

גם אם אתם משתמשים במכונת התספורת שלכם לעתים רחוקות ובתדירות יחסית נמוכה, הקפידו לשמן את הסכין אחרי כל שימוש במכונה, כי המאמץ הקטן שתשקיעו ישתלם לכם בגדול ומכונת התספורת שלכם תעבוד בשיא היעילות הרבה שנים קדימה.

איך בדיוק עושים את זה? תחזרו על הצעדים הבאים:

  • תנקו ותחטאו את הלהבים לפני השימון שלהם.
  • תגשו לכיור ותחזיקו את המכשיר מעליו כשהוא פונה כלפי מטה.
  • תשימו 2-3 טיפות משמן הסיכה על הלהבים. במקום לסבול מכתמי שמן שיטפטפו בכל רחבי החדר, עדיף שתעשו את זה בצורה מסודרת מעל הכיור. זה יחסוך לכם המון לכלוך ובלגן מיותר. קחו בחשבון שאסור להגזים עם הכמויות, ככה שאל תשפכו כמות גדולה מדי.
  • תפעילו את המכשיר. תנועת הלהבים תעזור לפזר את שמן הסיכה באופן שווה ואחיד על כל רחבי סכיני החיתוך.
  • תכבו את המכונה ותנגבו את עודף השמן שנשאר עם מגבת נייר.

הערה: תקראו היטב את הוראות השימוש של המכשיר שלכם. בחלק מהדגמים, צריך לשמן גם חלקי מתכת אחרים.

רוב מכונות התספורת מגיעות עם בקבוקון המכיל שמן סיכה. ברגע שהוא נגמר, תוכלו לרכוש בקבוק נוסף, מה שכן, אני לא ממליץ להשתמש בשמן מנוע למטרה הזאת!

ניקוי מכונת תספורת: סיכום ומסקנות

בחור צעיר ונקי מסתכל למצלמה

אולי תצטרכו להוציא סכום כסף לא קטן כדי לקנות מכונת תספורת איכותית משלכם, אבל אם תקפידו לשמור עליה כמו שצריך ולתחזק אותה בצורה נכונה, ההשקעה הזאת תחזיר את עצמה בקלות ותשתלם לכם בגדול לטווח הארוך. כל עוד תרכשו מכונת תספורת אמינה ואיכותית, אין כל סיבה שלא תשתמשו בו שנים ארוכות. הקפידו לנקות ולחטא את המכשיר לאחר כל שימוש, ועם הזמן, זה יהפוך להרגל קבוע שתעשו בעיניים עצומות ומבלי לחשוב פעמיים. אם המכשיר שלכם יספק ביצועים חלשים ומאכזבים רק בגלל שלא היה לכם כוח לטפל בו כמו שצריך, אז תוכלו לבוא בטענות רק לעצמכם!

דוד שייברס
דוד שייברס

שלום! קוראים לי דוד, ואני מכור לגאדג'טים של שיער. עד כמה מכור? מאוד מכור: יש לי יותר מ-30 מכונות גילוח, ו-11 מכונות תספורת שאני אוסף במשך כמעט 20 שנה. ועל כמות סכיני הגילוח עדיף שבכלל לא נדבר... בכל מקרה, אני רווק מנתניה, עובד בתור מהנדס תוכנה, ויש לי 2 כלבים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאירו תגובה

מגזין שייברס
Logo