שאלות נפוצות על מכונות גילוח: 25 תשובות על השאלות הכי נפוצות

תוכן עניינים לצפיה בתוכן העניינים

מכונות גילוח חשמליות מציבות אלטרנטיבה נוחה ויעילה לגילוח הרטוב המסורתי. יותר ויותר גברים זונחים את סכין הגילוח הקלאסי והוותיק ומגלים את מגוון היתרונות של מכונת גילוח חשמלית.

למרות שהאינטרנט מפוצץ באינספור מדריכים שמלמדים אתכם איך לבחור את מכונת הגילוח המושלמת, להשתמש בה כמו שצריך ולתחזק אותה בצורה נכונה, עדיין נשארו הרבה שאלות פתוחות שלא זכו לתשובה ברורה.

הגיע הזמן לפזר את כל הערפל סביב הנושא ולנפץ את כל המיתוסים והדעות הקדומות שעדיין מקיפים את המכשיר הזה.

איך עושים את זה? פשוט מאוד. הכנתי רשימה רחבה ומקיפה במיוחד של 25 השאלות הכי נפוצות על מכונות גילוח. אני מוצא את עצמי עונה על לפחות אחת מהשאלות האלה כל יום, ולכן החלטתי לענות עליהן פעם אחת ולתמיד במאמר הזה.

במאמר הזאת תמצאו את כל מה שרציתם לדעת על מכונת גילוח ולא העזתם לשאול (או ליתר דיוק, שאלתם ולא מצאת תשובה). פשוט תקפצו לשאלה שהכי מעניינת ומסקרנת אתכם ותקבלו עליה תשובה חד משמעית שתסביר לכם בדיוק את מה שאתם צריכים לדעת בנושא.

בואו נתחיל:

האם מכונת גילוח חשמלית יכולה להעניק גילוח צמוד כמו סכין גילוח קלאסית?

זאת השאלה הראשונה שקופצת לראש כשחושבים על מכונת גילוח חשמלית. אז, האם היא יכולה להשתוות מבחינת הביצועים שלה לסכין הגילוח הישן והטוב? גם אם זה ישבור את הלב לרבים מכם, חייבים להסתכל למציאות בעיניים. במכונת גילוח חשמלית מותקן מסרק שמפריד בין להב החיתוך לעור. לכן, סכין גילוח ידני עדיין מעניק גילוח עמוק וקרוב יותר – אין מה לעשות.

אבל, זה ממש לא אומר שהגילוח הרטוב והמסורתי הוא נטול חסרונות ופגמים. מכונות הגילוח המודרניות עברו כברת דרך ארוכה מבחינת היעילות והנוחות שהן מספקות. הפערים בינן לסכין הגילוח הקלאסי מבחינת איכות הגילוח הולכים ונסגרים במהירות וכיום כמעט ואי אפשר להרגיש בהבדל (במיוחד אם אתם משתמשים במכונת גילוח מתקדמת כמו בראון סדרה 9, פנסוניק ארק 5 או פיליפס 9000). רוב הגברים מאוד מרוצים מהגילוח הצמוד והחלק שמעניקה מכונת גילוח חשמלית. הם יכולים לחיות בשלום עם העובדה שזה עדיין לא זה מבחינת הקרבה לעור, אבל בשורה התחתונה, מה שקובע באמת זה מבחן התוצאה.

מכונת גילוח איכותית אינה נופלת בהרבה מסכין גילוח רגילה מבחינת הביצועים, אבל היא בהחלט ידידותית ובטוחה יותר לשימוש. אחרי שתצברו קצת ניסיון ומיומנות בתפעול מכונת הגילוח שלכם ותבצעו כמה שינויים והתאמות בטכניקה שלכם, תוכלו להגיע לגבהים חדשים ולקחת את הגילוח שלכם לרמה הבאה.

האם מכונת גילוח חשמלית בטוחה יותר לעור?

התשובה הקצרה היא כן. בדרך כלל, מכונת גילוח חשמלית תעשה עבודה טובה יותר על עור עדין ורגיש מאשר סכין גילוח רגיל.

כמובן שחלק מהדגמים מצטיינים בהיבט הזה יותר מאחרים: הם מעניקים גילוח מדויק ונקי מבלי לגרות יותר מדי את העור ולגרום לאדמומיות ודלקות.

בין שלושת המותגים המובילים בתחום, אין ספק שמכונות הגילוח של בראון הן הנוחות ביותר מהבחינה הזאת (בהשוואה לפנסוניק ופיליפס).

האם מכונות גילוח חשמליות עושות פילינג לעור?

התשובה היא חיובית, אבל במידה מועטה מאוד. זה אפילו לא מתקרב ליכולת של סכין גילוח לטהר את העור מפסולת ולכלוך.

פיסות עור קטנות יכולות לחדור דרך המסרקים והרשתות של ראשי הגילוח ולפעמים הם יצליחו לגרד שכבה רדודה של תאי עור מתים, אבל לא הרבה מעבר לכך. זה קורה לעתים נדירות ובאופן נקודתי, ואם תלחצו את המכשיר חזק מדי על העור, זה יכול להסתיים בכוויות ותחושת צריבה לא נעימה.

שימוש במכשיר גילוח אינו מהווה תחליף לניקוי יסודי של עור הפנים באמצעות פילינג או סקראב איכותי. כל עוד תתגלחו בעדינות ובזהירות ותימנעו מתנועות מהירות וחדות, העור שלכם ישרוד את הגילוח ויעבור את התהליך בשלום. כדי לשמור על עור מבריק ובריא, תקרצפו אותו היטב פעמיים בשבוע בעזרת מוצר ניקוי עדין לפנים ואתם מסודרים.

האם מכונות גילוח חשמליות יכולות לגרום לשיערות חודרניות?לא משנה באיזו שיטה אתם מתגלחים, הפעולה היומיומית הזאת תמיד יכולה להוביל לשערות חודרניות ופצעונים.

עם זאת, כל עוד בחרתם במכונת הגילוח הנכונה והמתאימה עבורכם ואתם מקפידים לנקות ולקרצף את העור על בסיס קבוע, אז יש סיכוי קטן מאוד שבעיות העור הלא נעימות האלה יטרידו אתכם.

צריך לזכור שמכונת גילוח חשמלית אינה חותכת את השיער בקרבה מקסימלית לעור ועושה את עבודתה באופן נקי וחלק יותר, ככה שהסיכון להופעת שערות חודרניות שצומחות בצורה הפוכה הוא הרבה יותר נמוך.

אם אתם סובלים מאקנה או דלקות בעור, מכונת גילוח חשמלית תהיה ברוב המקרים בחירה בטוחה וטובה יותר עבורכם. בניגוד לסכין הגילוח הרגיל שיוצר מגע ישיר עם העור ויכול להחריף את המצב, שימוש במכשיר גילוח חשמלי ימזער את נזקי הגילוח האפשריים.

האם שימוש במכונת גילוח הופך את השיער לעבה יותר או את העור לכהה יותר?

התשובה היא שלילית. הגיע הזמן שתשכחו מסיפורי הסבתא האלה – מכשיר גילוח חשמלי לא משפיע על מרקם השיער או גוון העור, נקודה. מדובר באשליה אופטית שמפילה אתכם בפח. בעוד שתער גילוח חותך את השיער בזווית מסוימת, מכונת גילוח חשמלית קוצצת את הזיפים בצורה ישרה. לכן, כשהשערות מתחילות לצמוח מחדש ולכסות את הפנים החלקות והנקיות שלכם, הן נראות עבות וכהות במיוחד.

אבל לא תמיד צריך להאמין לכל מה שאתם רואים. הוכח באופן מדעי שגילוח אינו משפיע על העובי, הצפיפות או הצבע של זקיקי השיער, ומדובר בעוד אגדה אורבנית שאין לה שום אחיזה במציאות.

האם אפשר לגלח את הראש עם מכונת גילוח חשמלית?

בטח, למה לא? למעשה, מדובר באחת מהדרכים המהירות והבטוחות ביותר להשיג קרחת מגניבה. תוכלו להשתמש במכונת גילוח רגילה בעלת מערכת חיתוך מעגלית או גלילית, או ללכת על מכשיר גילוח מיוחד שמיועד למשימה הזאת.

האם אפשר לגלח את הרגליים, המפשעה ובית השחי עם מכונת גילוח חשמלית?

בגדול, מכשיר גילוח חשמלי נועד לחיתוך שיער קצר ועבה. לכן, הוא פחות מתאים להסרת שיער הגוף.

זה יכול לעבוד על הנייר אם השערות שלכם מאוד קצרות, אבל ההימור הטוב והבטוח ביותר לאזורים האלה, הוא מסיר שיער חשמלי שימרוט את השיער בצורה חלקה ויעילה במיוחד מהשורש.

האם מכונות גילוח עם מערכת חיתוך גלילית מעניקות גילוח צמוד יותר ממכשירים עם מערכת חיתוך מעגלית?

ברוב המקרים, מכונות גילוח עם להב גלילי יחיד יעניקו גילוח קרוב יותר לעור.

זה נכון שאפשר למצוא לא מעט מעריצים של ראשי גילוח רוטוריים שנשבעים להם אמונים ולא מוכנים להחליף אותם בעד שום הון שבעולם, אבל רוב המשתמשים יגיעו לתוצאות טובות יותר עם ראש גילוח גלילי.

המכשירים האלה מצוידים ברשת הרבה יותר דקיקה בהשוואה למסרק המחזיק את ראשי הלהב העגולים. המשמעות היא מגע צמוד וישיר יותר של סכיני החיתוך עם העור. מה שמוביל ברוב הפעמים לגילוח קרוב ועמוק במיוחד.

האם צריך להשתמש בקרם גילוח עם מכונת גילוח חשמלית?

לא, התשובה היא שלילית. כמובן שתוכלו להשתמש בקרם או ג’ל לגילוח אם המכשיר שלכם מתאים לשימוש רטוב, אבל זה ממש לא חובה.

חלק מהמשתמשים משיגים תוצאות טובות יותר מבחינת קרבה ונוחות בגילוח רטוב. אז אם המכשיר שלכם מאפשר שימוש רטוב, תתנו לזה הזדמנות ותבדקו עד כמה אתם מרוצים מהתוצאות. יכול להיות שתתאהבו בחוויה הזאת ואולי תגלו שהיא בכלל לא מדברת אליכם, אבל אם לא תנסו לא תדעו.

האם אפשר להיחתך עם מכונת גילוח חשמלית?

בהחלט. אף אחד לא יכול להבטיח ששימוש במכונת גילוח לא יסתיים בחתכים קטנים וגירויים לא נעימים בעור. הסיכוי לכך הרבה יותר נמוך מאשר תער גילוח חד ומסוכן יותר, אבל זה עדיין אפשרי.

מכונת גילוח חשמלית הרבה יותר סלחנית מסכין גילוח רגילה שלא משאירה מקום לטעויות, אבל חוסר ריכוז או טכניקה לקויה יכולים לגרום לתקלות לא רצויות.

הדרך הטובה ביותר להימנע מפציעות היא לא להפעיל כוח רב מדי ולא ללחוץ בעוצמה על העור. הדבר האחרון שאתם רוצים זה שהחורים הזעירים בראש הגילוח יקרעו חתיכות מהעור ויהפכו את הגילוח שלכם לתהליך מכאיב ומציק.

האם אפשר להשתמש במכונת גילוח חשמלית במקלחת?

אם המכשיר שלכם חסין במים והיצרן מצהיר במפורש שהוא מתאים לשימוש רטוב ויבש, תוכלו להשתמש בו בראש שקט וללא דאגות גם במקלחת.

האם צריך לשטוף את הפנים לפני השימוש במכונת גילוח חשמלית?

אם אתם מעדיפים גילוח יבש (כמו רוב הגברים), אין צורך להרטיב את הפנים או לעשות מקלחת חמה לפני הגילוח. כל המטרה בגילוח יבש היא לקצץ את הזיפים כשהם לא לחים ורטובים. לכן, תקפידו לייבש היטב את עור הפנים לפני שאתם יוצאים לדרך.

האם אפשר להשתמש במכונת גילוח של אדם אחר?

בדיוק כמו סכין גילוח ידני, גם מכונת גילוח חשמלית נועדה לשימוש אישי ופרטי, וזה רעיון גרוע במיוחד להשאיל אותה לאנשים אחרים.

מכונת גילוח יכולה להעביר חיידקים וזיהומים מאדם לאדם. כשמדובר בבריאות שלכם, עדיף ללכת על בטוח ולהימנע מסיכונים מיותרים. גם חיידקים אלימים ומסוכנים כמו הסטפילוקוק הזהוב יכולים להגיע לעור שלכם ולגרום לבעיות רציניות. חלק מהזיהומים והדלקות האלה יכולים להיות קשים לאבחון וטיפול, אז תקפידו על כללי ההיגיינה ותחסכו לעצמכם את התענוג המפוקפק הזה.

האם מכונת גילוח חשמלית מקצרת את זמן הגילוח בהשוואה לסכין גילוח רגיל?

ברוב המקרים, התשובה היא חיובית: מכשיר איכותי ואמין יעשה עבודה מהירה יותר לעומת סכין גילוח רגיל.

קודם כל, מכונת גילוח חשמלית תחסוך לכם המון זמן שתוכלו להקדיש לדברים חשובים יותר. היא תאפשר לכם לדלג על כל עבודת ההכנה והשלבים המקדימים שנדרשים בגילוח רטוב. לא תצטרכו לשטוף את הפנים במים חמים, להתקלח, או להקציף סבון או קרם גילוח. בכל פעם שתצטרכו לגלח את הזיפים, תוכלו לשלוף את מכונת הגילוח ופשוט לצאת לדרך.

גם הגילוח עצמו הוא יחסית מהיר, ולא תצטרכו לשטוף את הסכין כמה פעמים או להוסיף קרם גילוח באמצע התהליך.

הדגמים המובחרים והיוקרתיים יותר מגיעים עם מנועים חזקים במיוחד ומצוידים בכמה מערכות חיתוך שיבטיחו גילוח מהיר וחלק במיוחד, והם יכניעו בקלות גם את שיער הפנים הסבוך והעבה ביותר.

הדגמים הבסיסיים והפשוטים יותר מספקים ביצועים הרבה יותר צנועים, והם ידרשו הרבה יותר מעברים חוזרים כדי להשיג גילוח צמוד ונקי. הם מתאימים במיוחד לגיזום זקנים קצרים, ומומלץ לבחור בהם אך ורק אם יש לכם שיער פנים באורך קצר או בינוני.

האם יש צורך להשתמש באפטר שייב אחרי שמתגלחים במכונת גילוח?

אתם לא חייבים לעשות את זה, אבל מומלץ בחום למרוח אפטר שייב לאחר הגילוח. זה לא משנה אם התגלחתם עם סכין גילוח רגיל או מכשיר גילוח חשמלי, מוצר הטיפוח הזה יכול להיות מועיל ושימושי בכל מקרה.

הוא יעזור להרגיע את העור ולהזין אותו בלחות מוגברת, מה שיגן על העור שלכם מדלקות וגירויים וישאיר אותו בריא ומלא חיים.

באיזו תדירות צריך להחליף את הלהבים של מכונת גילוח חשמלית?

התשובה היא ככל שיידרש. אתם צריכים להבין מתי מגיע הרגע המתאים להחלפת סכיני הגילוח של המכשיר. כמובן שלא מדובר במדע מדויק ואין תאריך אחיד וקבוע שיתאים לכולם.

לכל יצרן יש המלצה משלו בנוגע למועד החלפת הלהבים. היא עומדת בדרך כלל על שנה או 18 חודשים, אבל אתם ממש לא חייבים לציית באופן עיוור להנחיות האלה.

תקופת החיים של להבי המכונה תלויה באינספור גורמים ומשתנים שונים, כמו מרקם ואורך השיער שלכם, תדירות הגילוח ורמת התחזוקה של המכשיר (ניקוי ושימון הלהבים).

יכול להיות שתצטרכו להחליף את סכיני החיתוך עוד לפני תאריך התפוגה המשוער הזה או שהן ימשיכו לעבוד כמו חדשות במשך כמה שנים טובות ולא תהיה כל סיבה ממשית להחליף אותן.

אם תשמרו על מכונת הגילוח ותטפלו בה כמו שצריך, תוכלו לדחות עד כמה שאפשר את רגע החלפת הלהבים. עם זאת, כמובן שהם לא יחזיקו מעמד לנצח ותצטרכו להחליף אותם במוקדם או במאוחר.

איך מזהים את הרגע הזה? פשוט מאוד. ברגע שהמכשיר מתחיל לזייף, להיתקע ולפשל עם הגילוח, כנראה שהגיע הזמן להתקין להבים חדשות. אם שמתם לב שהביצועים של המכשיר ירדו בצורה משמעותית והוא התחיל להתחמם, למשוך שערות ולגרום לאדמומיות וגירויים בעור, אז אין מה לעשות – הלהבים עשו את שלהם והגיע הזמן להחליף אותם בחלקים חדשים לגמרי.

האם אפשר להשחיז את סכיני החיתוך של מכונת גילוח חשמלית?

לא. חד וחלק. הלהבים של מכשיר גילוח חשמלי אינם מאפשרים למשתמש להשחיז אותם בכוחות עצמו.

גם אם יש לכם גישה לציוד מתקדם ומשוכלל ואתם יודעים איך לעשות את זה כמו שצריך, כל המאמצים שלכם יהיו חסרי ערך.

החיכוך בין החלקים הזעירים במסרקים וברשתות של ראשי הגילוח מוציא אותם מכלל שימוש עם הזמן. לא תוכלו להציל את המצב ולנסות לחדש אותם. לכן, חבל שתלכו עם הראש בקיר ותבזבזו את זמנכם לחינם.

מדובר בחלקים עדינים מאוד שמיוצרים בצורה קפדנית ומדויקת במיוחד. כל פגיעה קטנה מוציאה אותם מאיזון ואי אפשר לעצור את הבלתי נמנע ולנטרל את הבלאי והשחיקה שנגרמת עם הזמן.

התוצאה היא גילוח בעייתי וגרוע שלא מספק את הסחורה. החלקים הרופפים בראש הגילוח אינם מצליחים לספק גילוח נקי ועמוק, וכל ניסיון להשחיז אותם רק יכול להחמיר את המצב. הפתרון היחיד הוא להחליף אותם בלהבים חדשים.

האם ניתן לנקות מכונת גילוח חשמלית עם מים?

כל עוד המכונה שלכם עמידה במים, אין כל בעיה לשטוף אותה תחת הברז. רוב הדגמים החדשים ניתנים לניקוי במים.

לפני שאתם מנקים את מכונת הגילוח, תוודאו שזה אכן המצב! לא צריך לנחש ולגשש באפלה, פשוט תקראו את ספרון הוראות השימוש שקיבלתם עם המוצר ותפעלו על פי ההנחיות שמופיעות בו. במדריך הזה תמצאו הסבר מפורט בנוגע לניקוי ותחזוקת המכשיר. מי ברז חמים עם מעט סבון יעשו עבודה יעילה וטובה במיוחד בהסרת שאריות לכלוך ושיער מהמכונה (שוב, כל עוד זאת מכונה עמידה למים).

האם צריך לשמן מכונת גילוח חשמלית?

כן, כן ועוד פעם כן. כדי להפיק את המקסימום ממכונת הגילוח שלכם ולהאריך את חיי הלהבים, אני ממליץ בחום לשמן את המכונה באופן קבוע.

אם הדגם שלכם מגיע עם עמדת ניקוי אוטומטית, אז היא תחסוך לכם את העבודה הזאת. אם תפעילו אותה על בסיס קבוע, לא תצטרכו לשמן את המכונה באופן ידני, כי המתקן הזה ידאג לניקוי ושימון המכונה.

במקרה שתצטרכו לשמן את המכשיר בעצמכם, תשתמשו בנוזל ניקוי ותרסיס שימון המיועדים למכונת גילוח. אפשרות נוספות היא להשתמש בחומר סיכה המתאים למכונות תריפה או מכונת תספורת.

חלק מהיצרנים (למשל בראון או פנסוניק) כוללים בקבוקון עם נוזל סיכה מיוחד בערכת המכשיר, אבל בדרך כלל זה לא המקרה. כדאי מאוד שתעברו על המדריך המפורט שלי לשימון מכונת הגילוח שלכם. הוא יסביר לכם איך לעשות את זה באופן הנכון והיעיל ביותר ויחסוך לכם לא מעט פספוסים ותקלות.

האם ניתן להשתמש במכונת גילוח חשמלית בזמן הטעינה?

רוב הדגמים שמיועדים לגילוח יבש יאפשרו לכם להתגלח בזמן שהמכשיר מחובר לחשמל. זה יכול להיות נוח ושימושי במיוחד אם הסוללה נגמרה או אינה מחזיקה זמן רב.

לעומת זאת, מכשירים המיועדים לשימוש רטוב ויבש יעבדו אך ורק כשמכונת הגילוח מנותקת מהחשמל. זה נועד להבטיח שימוש בטיחותי במכשיר ולמנוע התחשמלות. רוב הדגמים מגיעים עם אפשרת לטעינה מהירה – הטענת בזק של המכשיר במשך 5 דקות תאפשר לכם להשלים גילוח אחד.

בעוד שבדרך כלל לא ניתן להחליף את הסוללות המקוריות, תמיד תוכלו למצוא סוללה תואמת שתוכלו לשים במכשיר. עם זאת, אם לא תקפידו להשתמש בחלקים מקוריים, זה יסיר את האחריות של היצרן ועלול לפגוע בעמידות המכשיר במים.

האם חייבים לפרוק עד הסוף את הסוללה של מכונת הגילוח כדי להגדיל את אורך החיים שלה?

רוב מכונות הגילוח שתמצאו כיום על מדפי החנויות מכילות סוללות מודרניות שאינן דורשות לפרוק אותן לגמרי לפני הטעינה. סוללות נטענות מיושנות יותר הגיעו עם היבט בעייתי שנקרא: "אפקט הזיכרון". למה הכוונה? אם הייתם מטעינים את הסוללה לפני שרוקנתם אותה עד הסוף, היא לא הייתה נטענת בצורה מלאה ומגיעה למלוא הקיבולת שלה.

חלק גדול מהדגמים כיום מצוידים בסוללת ליתיום- יון חדישה שאינה סובלת מהפגם הזה. היא מגיעה עם כמות סופית ומוגבלת של מחזורי טעינה (כמו כל סוללה אחרת), אבל אין צורך לרוקן את הסוללה לפני שמטעינים אותה מחדש.

עדיין אפשר להיתקל במכשירים ותיקים או בסיסיים במיוחד שפועלים באמצעות סוללת NiMh (כמו בראון סדרה 3). סוג הסוללה הזה מצריך פריקה מלאה שלה כל חצי שנה, אבל הוא יחסית נדיר ולא תיתקלו בו לעיתים קרובות.

מדוע מכונות גילוח חשמליות מגיעות עם תקעים שונים?

כל מכשיר מתאים למתח הנהוג במדינות שבהן הוא מיוצר ונמכר.

אם רכשתם מכונת גילוח שמגיעה עם מטען בעל חיבור אמריקאי שאינו מתאים לישראל, תוכלו לפתור את הבעיה בקלות באמצעות מתאם מתח מיוחד שיאפשר לכם להשתמש בו בקלות גם בארץ.

עם זאת, רוב הדגמים החדשים מצוידים בבורר מתח אוטומטי לשימוש בטוח בכל רחבי העולם. על אריזת המוצר ובחוברת הוראות השימוש תמצאו את כל הפרטים בנוגע לסוג השקע המתאים למכשיר שלכם.

האם אפשר לקחת מכונת גילוח חשמלית בכבודת היד או במזוודה שנשלחת לבטן המטוס?

השאלה הזאת מטרידה כל גבר שמרבה לנסוע ברחבי העולם. החדשות הטובות הן שאין כל מניעה לאחסן את מכונת הגילוח במזוודה או בתיק היד שלכם.

אם המכשיר שלכם מצויד במצב נעילה לנסיעות, תוודאו שהפעלתם אותו לפני שארזתם את המכונה.

מומלץ לשים את המכשיר בתיק אחסון קשיח שיגן עליו מחבטות ונפילות. למזוודה שלכם מצפה מסע מפרך ולא פשוט, ולכן תקפידו לשמור על מכונת הגילוח מכל המהמורות והטלטלות שמצפים לה בזמן הנסיעה.

אם הדגם שלכם לא מגיע עם נרתיק נשיאה מיוחד, תמיד תוכלו לרכוש אחד באמזון.

למה צריך לחכות 3 שבועות עד שהעור יתרגל למכונת הגילוח?

אם קראתם היטב את חוברת הוראות ההפעלה של מכונת הגילוח שלכם, יכול להיות שנתקלתם באזהרה הזאת.

היצרנים מניחים שעברתם להשתמש במכונת גילוח חשמלית במקום סכין גילוח רגיל, ולכן הם מייעצים לכם להמתין במשך שלושה שבועות לפני שתסיקו מסקנות בנוגע לביצועים של המכשיר ותחליטו עד כמה הוא מתאים עבורכם.

אז למה צריך להתאזר בסבלנות ולהעניק את תקופת החסד הזאת למכונת הגילוח החדשה שלכם? כפי שאתם כבר יודעים, סכין גילוח יכול לגרד ולהסיר פיסות עור קטנות, מה שיכול להוביל להיווצרות רקמות צלקתיות.

נדרש פרק זמן של כמה שבועות עד שהעור מחלים לגמרי מהפגיעה הזאת, ובתקופה הרגישה הזאת ייתכן שלא תגיעו לתוצאות הטובות ביותר בעזרת מכשיר הגילוח החשמלי. כמובן שהוא בכלל לא אשם בביצועים החלשים והמאכזבים, ולכן תצטרכו לחכות 3 שבועות לפני שתשפטו אותו לחומרה ותגיעו להחלטות חפוזות ושגויות. תאפשרו לעור שלכם להתאושש לגמרי ואז תבדקו האם מכונת הגילוח שרכשתם באמת מתאימה לכם.

האם אפשר להחזיר מכונת גילוח חשמלית?

רוב היצרנים מספקים את האפשרות להחזיר את המוצר אם אתם לא מרוצים ממנו ומאוכזבים מהביצועים שלו.

כמובן שלכל מותג יש כללים ודרישות משלו בנוגע לתקופת הניסיון הזאת. תבדקו היטב על מדיניות ההחזרות של הדגם שלכם ותוודאו שעברתם על כל האותיות הקטנות.

בדרך כלל, תוכלו לקבל החזר כספי מלא אם תחזירו את המכשיר במשך 45 עד 60 יום מתאריך הרכישה של המוצר.

זאת אחת הסיבות שאני קונה מכונות גילוח רק מאמזון – בגלל שאמזון מאפשרים לנו להחזיר את המוצר ולקבל החזר כספי עליו, בלי קשר לפוליסת ההחזר של הייצרן או היבואן. בגלל שיש לי אוסף מאוד גדול של מכונות גילוח וגם מכונות תספורת, קרו הרבה מקרים שבהם קניתי בארץ מוצר פגום והייתי צריך להילחם בחנות או בייבואן כדי לקבל זיכוי או תיקון. למזלי, מאז שהתחלתי להזמין רק באמזון, הבעיה הזאת נפתרה לגמרי, ואם יצא מצב שבו הגיע מוצר פגום, הם תמיד החזירו לי את כל הכסף. ככה זה כשיש חברת ענק בינלאומית שאצלה הלקוח הוא בראש סדר העדיפויות, ולא הייצרן או היבואן.

יש לכם שאלות שלא ענינו עליהן בעמוד הזה? נשמח לענות עליהן בתגובות שלמטה!

דוד שייברס
דוד שייברס

שלום! קוראים לי דוד, ואני מכור לגאדג'טים של שיער. עד כמה מכור? מאוד מכור: יש לי יותר מ-30 מכונות גילוח, ו-11 מכונות תספורת שאני אוסף במשך כמעט 20 שנה. ועל כמות סכיני הגילוח עדיף שבכלל לא נדבר... בכל מקרה, אני רווק מנתניה, עובד בתור מהנדס תוכנה, ויש לי 2 כלבים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאירו תגובה

מגזין שייברס
Logo