נוזל ניקוי למכונת גילוח בראון: אלטרנטיבה הרבה יותר זולה

זה תמיד נחמד אם יש לכם עמדת ניקוי חכמה שעושה את כל העבודה השחורה במקומכם ודואגת בעצמה לניקוי ושימון מכונת הגילוח. כמובן שתוכלו להפשיל שרוולים ולעשות את כל הפעולות האלה במו ידיכם, אבל אין ספק שהרבה יותר נוח פשוט להכניס את המכשיר לתוך מתקן השטיפה שינקה ויטעין אותו (וגם ישמן!). הוא יהיה מוכן לגמרי לשימוש הבא מבלי שתצטרכו להתאמץ וללכלך את הידיים.

כשמדברים על מכונות הגילוח של חברת בראון אי אפשר לפספס את סימן ההיכר שלהן – המבנה הייחודי של ראש הגילוח. כל הלהבים והרשתות יוצרים מקשה אחת ומחוברים זה לזה. יחידת הגילוח הזאת נקראת "קאסטה" ואי אפשר לפרק אותה. זה הופך את עמדת הניקוי האוטומטית המצורפת למכשיר לעוד יותר שימושית ומועילה.

אבל לא הכול מושלם. למרות שמתקן הניקוי הזה יכול להפוך את החיים שלכם להרבה יותר קלים, יש היבט בעייתי אחד שצריך לקחת בחשבון: חייבים להטעין את המתקן במחסניות חד פעמיות של נוזל ניקוי מיוחד. מדובר בעוד הוצאה קבועה ושוטפת שתצטרכו לעמוד בה.

על נוחות צריך לשלם ועם הזמן זה מצטבר לסכומים משמעותיים שתצטרכו להשקיע בתמיסת הניקוי המיוחדת. למרבה המזל, יש כמה אלטרנטיבות ראויות וחסכוניות לנוזל הניקוי הרשמי של בראון: החל ממוצרי ניקוי שתוכלו להכין לגמרי בעצמכם ועד לפתרונות מוכנים שמגיעים במחיר הרבה יותר זול ונגיש.

במאמר הזה אנחנו נתמקד במחסניות הניקוי המוזלות האלה שתוכלו לרכוש מחברת: "Shaver Shebang". היצרן הזה מבטיח תוצאות לא פחות טובות מתמיסת הניקוי המקורית של מותג בראון ואנחנו נבדוק האם הוא באמת מספק את הסחורה ועד כמה הביצועים שלו קרובים לגרסה הרשמית.

אם נמאס לכם לשפוך הון תועפות על מחסניות הניקוי המקוריות שצריך לרכוש ללא הפסקה ואתם מחפשים תחליפים אמינים ויעילים שיעשו את אותה העבודה בעלות נמוכה יותר, אז הגעתם למקום הנכון.

במאמר הזה ננסה להבין פעם אחת ולתמיד האם באמת אפשר לסמוך על התחליפים האלה ועד כמה הם באמת משתווים לנוזל הניקוי המקורי מבית בראון.

רכישת נוזל ניקוי מוכן לעומת יצירת נוזל ניקוי מאפס

קודם כל, אני רוצה להדגיש נקודה חשובה: לא מדובר בפרסומת למחסנית ניקוי מסוימת. לא קיבלתי שום תשלום מהיצרן של תמיסות הניקוי החלופיות האלה ואין לי שום אינטרס לשווק אותן. מדובר בחוות דעת אובייקטיבית ולא משוחדת. יום אחד ירד לי האסימון שאני מבזבז המון כסף על נוזל הניקוי הרשמי של בראון והחלטתי לחפש פתרונות אחרים. לגמרי במקרה נתקלתי בתחליף הזה, החלטתי לתת לו סיכוי ורכשתי אותו. השתמשתי בו כמה פעמים עם עמדת הניקוי של בראון ואני רוצה לחלוק איתכם בהתרשמות האישית שלי ממנו. זה הכול. חשבתי שהמידע הזה יכול להועיל לכל מי שמחזיק במתקן ניקוי אוטומטי של חברת בראון ומשתמש בו לעיתים קרובות.

אז אחרי שסגרתי את הפינה הזאת, אני רוצה להזכיר שזאת לא האפשרות היחידה שעומדת בפניכם. תמיד תוכלו להכין תמיסת ניקוי ביתית משלכם. לא מדובר במשימה בלתי אפשרית וזה ממש לא דורש תואר בכימיה או מעבדה משוכללת ומקצועית. אם אתם חזקים בקטע של: "עשה זאת בעצמך", אז אין כל סיבה שלא תנסו לחקות את נוזל החיקוי של בראון ולהכין גרסה ביתית משלכם.

אבל כמובן שפרוייקט כזה יכול להפוך לכאב ראש לא קטן שדורש לא מעט זמן ומאמץ, ורכישת מוצר מוכן זה פתרון הרבה יותר מהיר ויעיל. היתרון העיקרי של מוצר קנוי זאת הנוחות שלו.

נוזל ניקוי למכונת גילוח בראון תמונה עם הסברים

קל מאוד לרכוש, להכין ולאחסן אותו. מחסנית ניקוי כזאת מגיעה בעלות סבירה שכל אחד יכול לעמוד בה ותוכלו להיות רגועים ושקטים לגמרי שמדובר במוצר אמין ובטוח שעבר בדיקות קפדניות ומגובה במאות ביקורות חיוביות של משתמשים מרוצים.

אם החלטתם ללכת על תמיסה ביתית, אז זה סיפור שונה לחלוטין. לא רק שתצטרכו להשיג את כל המרכיבים הנדרשים, אלא גם להקפיד על היחס הנכון בין הכמויות שלהם.

לא מדובר במשחק ילדים!

כדי שהנוזל יעשה את עבודתו ויתאים לעמדת הטעינה, חשוב לעשות הכול כמו שצריך ולשים לב לכל פרט. כל טעות יכולה להפוך את תמיסת הניקוי הביתית שלכם לחסרת תועלת. יש המון היבטים ומשתנים שצריך לקחת בחשבון וחייבים להיות מדויקים עם המינון של כל מרכיב.

נוזל מילוי למכונת גילוח בראון של שייברס שבאנג

לדעתי האישית, עדיף שתחסכו לעצמכם את כל העבודה ותרכשו נוזל ניקוי מרוכז שפשוט צריך לערבב עם 500 מ"ל אלכוהול בריכוז של 70-100%. אם אין לכם זמן וכוח להתעסק עם זה, אז מוצר מוכן זה הפתרון המושלם עבורכם.

נכון שנוזל ניקוי ביתי שהכנתם במו ידיכם יכול להוזיל את העלויות עוד יותר, אבל לא כל אחד רוצה להתחייב לתהליך הזה. כמובן, שההחלטה נמצאת אך ורק בידיים שלכם. אני לא מנסה לטעון שאתם חייבים להזמין באינטרנט תמיסת ניקוי מוכנה, אם אין לכם כל בעיה להשקיע אקסטרה זמן ומאמץ בהכנת פתרון ניקוי משלכם, אז לכו על זה. אבל, כרגע אני רוצה להתרכז בנוזל הניקוי המוכן שתוכלו לרכוש מחברת Shaver Shebang.

איך משתמשים בנוזל ניקוי למכונת גילוח בראון?

מדען מחזיק שני מבחנות עם נוזלי ערבוב שונים

הגיע הזמן להגיע לתכל’ס וללמוד איך להשתמש בתחליף הזה לתמיסת הניקוי הרשמית של בראון. החדשות הטובות הן שזה ממש קל: מדובר בתהליך פשוט ומהיר במיוחד שלוקח כמה דקות.

התמיסה המרוכזת מגיעה באריזות קטנות שנמכרות בחבילות של 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, ו-8 יחידות. אישית אני ממליץ לקנות מארז כמה שיותר גדול, כי הרבה יותר משתלם לרכוש אריזה גדולה שבה העלות של כל שקית תהיה יותר נמוכה מתג המחיר של מוצר אחד בודד – תאמינו לי שהן לא תופסות הרבה מקום.

שקית אחת מספיקה ל-3 מילויים של מחסנית הניקוי של בראון, ככה שחבילה עם 8 שקיות תספיק לכם ל-24 מילויים. כל מילוי יעלה לכם דולר אחד. תעשו את החשבון בעצמכם, ותראו שמדובר בהשקעה מאוד משתלמת. תמיסת הניקוי מגיעה בריח מנטה נעים, או בריח הדרים.

לפניכם מדריך מפורט שיסביר לכם צעד אחר צעד איך להשתמש בתמיסת הניקוי הזאת.

תשטפו היטב את מיכל הניקוי

תרוקנו היטב את מחסנית הניקוי של בראון מהנוזל שנשאר בה. תשפכו את הנוזל דרך הפתחים הקטנים במיכל. הפתחים הגדולים והרחבים יותר אטומים ברשת סינון מיוחדת שנועדה למנוע חדירת שערות ליחידת הניקוי.

תמלאו את המיכל במי ברז דרך החור הקטן, תסגרו את מכסה הפלסטיק ותנערו אותו היטב. תשפכו את תכולת המיכל דרך הפתח הקטן. תחזרו על הפעולה הזאת לפחות חמש פעמים כדי להסיר כמה שיותר פסולת ולכלוך ממחסנית הניקוי.

גם אם נשארו קצת שערות זה ממש לא סוף העולם, הן נדבקות לדפנות של המיכל וקשה מאוד להוציא אותן. אתם יכולים לשטוף את המיכל באלכוהול במקום מים, זה יעזור לשחרר את השערות התקועות, אבל שוב לא צריך לדאוג אם לא נפטרתם מכל שאריות השיער.

בתמונה שלמטה אתם רואים את התוצאות שהשגתי אחרי 10 דקות של ניקוי המיכל במים. תאמינו לי, גם אם הוא לא נראה נקי ומבריק לגמרי, זה מספיק טוב:

מחסנית עם נוזל ניקוי של מכונת גילוח בראון ריקה

אם אתם יכולים לעשות עבודה טובה יותר ממני, אז זה נהדר. רק תוודאו שניערתם היטב את המיכל ונפטרתם מכל המים שהיו בתוכו. לאחר מכן, אתם מוכנים להתקדם לשלב הבא.

תערבבו את תמיסת הניקוי המרוכזת עם 500 מ"ל של אלכוהול רפואי בריכוז של 90-100%

תוכלו להשתמש באיזופרופיל או אתנול. כל מה שיכולתי למצוא בחנות הקרובה אלי זה איזופרופיל אלכוהול בריכוז של 100%. החלטתי להסתפק במה שיש, ודיללתי אותו במים כדי להוריד את הריכוז שלו לרמה של 70-80%.

יכולתי לדלג על הצעד הזה ולהשתמש באלכוהול במצב המקורי שלו, אבל החלטתי לנהוג על פי רוב ההמלצות באינטרנט ולהשתמש באיזופרופיל בריכוז של 70%.

תפתחו את החלק העליון של השקית עם נוזל הניקוי בעזרת מספריים ותשפכו את תכולתה לבקבוק פלסטיק נקי יחד עם 500 מ"ל אלכוהול.

תנערו היטב את הבקבוק כדי לערבב באופן שווה ואחיד בין המרכיבים.

באריזה תמצאו גם תווית ברורה שתוכלו להדביק על הבקבוק כדי למנוע תאונות לא נעימות – זה יבטיח שלא תשתו בטעות את תמיסת הניקוי הזאת במסיבת הבית הבאה שלכם 🙂

תשפכו את תמיסת הניקוי למיכל, תקפידו לא למלא אותו עד הסוף

בכל פעם שתצטרכו למלא את מחסנית הניקוי, תשלפו את הבקבוק עם נוזל הניקוי מהארון ותנערו אותו היטב. 500 מ"ל של התמיסה יאפשרו למלא את המיכל שלוש פעמים.

תשפכו את נוזל הניקוי דרך החריץ הקטן במיכל ותמלאו אותו עד למרחק של 60 ס"מ מהקצה. אם תגזימו בכמות והתמיסה תגיע עד השוליים העליונים, זה רק יפעל נגדכם ויביא לתוצאה ההפוכה – נוזל הניקוי יישפך מהמיכל במהלך הפעלת עמדת הניקוי וירטיב את מכונת הגילוח.

זה הכל. כמה דקות של עבודה ואתם מוכנים לצאת לדרך.

השוואה בין הביצועים של נוזל הניקוי החלופי לבין ניזל הניקוי של בראון

שני גברים משווים בין נוזל ניקוי של בראון לבין נוזל ניקוי חלופי

בשעה טובה הגענו לחלק החשוב ביותר. הגיע הזמן להבין האם התחליף שבדקנו עומד במבחן התוצאה ומספק תוצאות דומות לתמיסת הניקוי המקורית של חברת בראון.

נוזל הניקוי הזה מכיל כמה מרכיבים בסיסיים ופשוטים: מים מסוננים, חומץ לבן, גליצרין צמחי, שמן אתרי של עץ התה, פוליסורבט
ושמן אתרי תפוזים.

כמו שאתם רואים, מדובר במרכיבים נגישים וזמינים שאפשר להשיג בקלות. אז אם אין לכם בעיה לרכוש אותם בנפרד ולשחק עם הכמויות והיחסים ביניהם, אז תנסו להכין את התמיסה הזאת לגמרי בעצמכם. אין ספק שמדובר בפתרון הזול והמשתלם ביותר לטווח הארוך.

יש לי כמה מכונות גילוח של בראון (מכונת גילוח בראון סדרה 9, מכונת גילוח בראון סדרה 7 וגם מכונת גילוח בראון סדרה 3). בדקתי לעומק את נוזל הניקוי החלופי הזה והשתמשתי בו לניקוי המכשירים האלה.

אני שמח לבשר שהוא סיפק תוצאות מעולות. מעבר לריח שהיה קצת פחות חזק ומורגש בהשוואה למוצר המקורי, לא הבחנתי בשום הבדל משמעותי ביניהם.

לא נתקלתי בשום בעיה במהלך השימוש. עמדת הניקוי האוטומטית תמיד זיהתה את התמיסה וכל התהליך עבר בצורה חלקה ומוצלחת, כאילו שהמשכתי להשתמש במוצר המקורי. מכונות הגילוח שלי תמיד יצאו נקיות ומשומנות, ובשורה התחתונה, לא שמתי לב למשהו לא רגיל ויוצא דופן – הן המשיכו לעבוד נפלא.

נוזל מילוי למכונת גילוח בראון של שייברס שבאנג

אני מבין שאי אפשר להגיע למסקנות סופיות וחותכות בנוגע למוצר אחרי חודש אחד בלבד של שימוש, אבל בינתיים התוצאות היו מאוד מרשימות.

אני יכול להמליץ בחום על נוזל הניקוי החלופי הזה. מדובר בתחליף משתלם לתמיסת הניקוי המקורית של בראון שמגיעה עם תג מחיר מאוד יקר יחסית לתחליף, ואת האלכוהול אפשר לקנות בבית מרקחת בכמה גרושים. באמת שחבל לשלם סתם על הגרסה המקורית כשיש תחליף יעיל בעלות זולה יותר.

אם יש לכם מכונת גילוח יוקרתית ומתקדמת יותר שמגיעה עם עמדת ניקוי חכמה, כדאי שתשימו לב לתמיסת הניקוי של Shaver Shebang – תוכלו לחסוך לא מעט כסף וליהנות מאותם הביצועים.

יש לכם מתכון סודי לנוזל ניקוי? חושבים שפספסתי משהו? ספרו לי בתגובות שלמטה!

דוד שייברס
דוד שייברס

שלום! קוראים לי דוד, ואני מכור לגאדג'טים של שיער. עד כמה מכור? מאוד מכור: יש לי יותר מ-30 מכונות גילוח, ו-11 מכונות תספורת שאני אוסף במשך כמעט 20 שנה. ועל כמות סכיני הגילוח עדיף שבכלל לא נדבר... בכל מקרה, אני רווק מנתניה, עובד בתור מהנדס תוכנה, ויש לי 2 כלבים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאירו תגובה

מגזין שייברס
Logo