מכונת גילוח פיליפס: היסטוריה ומכונות הגילוח הכי טובות של החברה

פיליפס היא החברה הראשונה שייצרה מכונת גילוח חשמלית. במאמר הזה נדבר על ההיסטוריה של החברה, ונסקר את 3 המכונות הכי טובות שלה!

מה אתם יודעים על מכונת גילוח פיליפס? לחברת פיליפס יש ליין גדול של מכונות גילוח אלחוטיות ומאוד איכותיות, ומדובר בחברה ענקית שמייצרת הרבה מאוד סוגים של מוצרי חשמל ומשווקת אותם בכל העולם.

ההיסטוריה של חברת פיליפס

לוגו של חברת פיליפס
הלוגו הראשון של חברת פיליפס

פיליפס היא חברה הולנדית שהתחילה בשנת 1891 על ידי פרדריק פיליפס ובנו – ג'רארד פיליפס. כיום, המשרדים הראשיים שלהם נמצאים באמסטרדם. הסלוגן של החברה בתרגום לעברית הוא: "החדשנות ואתה". מכונות הגילוח החשמליות שלהם עברו הרבה מאוד פיתוחים ושדרוגים לאורך השנים, ממכונות גילוח רגילות עד למכונות גילוח אלחוטיות עם מטען, וגם עמדות ניקוי מיוחדות המאפשרות ניקיון יסודי של המכונות בקלות וביעילות.

חברת פיליפס מבדלת את עצמה בכך שהיא נחשבת לאחד מהיצרנים של מוצרי החשמל הכי גדולים בעולם, ומעסיקה למעלה מ-100,000 עובדים בכל רחבי הגלובוס. כמו שכבר אמרנו, חברת פיליפס נוסדה על ידי אב ובנו – פרדריק וג'רארד פיליפס. ג'רארד היה בנקאי במקצועו, ועזר למצוא מימון להקמת המפעל הראשון של החברה באיינדהובן. הם התחילו מייצור של מנורות פחם, ומוצרי חשמל שונים בשנת 1892. ההתחלה הייתה קשה, והם הגיעו כמעט למצב של פשיטת רגל, עד שהבן השני – אנטון פיליפס, נכנס לעסק. אנטון היה מהנדס במקצועו, והוא התעסק במכירות ובפיתוח העסקי של החברה.

מפעל של חברת פיליפס

עד שנת 1907, חברת פיליפס הצליחה לעמוד על הרגליים, הרחיבה את הפעילות שלה למוצרי תאורה, והקימה מפעל נוסף באיינדהובן. בשנות ה-20 של המאה הקודמת, הם התחילו לייצר מוצרים נוספים כמו למשל שואבי אבק. בשנות ה-30 הם הצליחו לקבל חשיפה בתחנת הרדיו הפופולרית: "צ'אפל". בערך בשנת 1939, הם הציגו לקהל הלקוחות שלהם את מכונת הגילוח הראשונה שהם ייצרו, ה – Philishave, ששווק בארצות הברית תחת השם: "Norcelo".

חברת פיליפס השתמשה בשם המותג Philishave משנת 1939 עד שנת 2006. הפילישייב הוא מכונת גילוח חשמלית עם שלוש מערכות להבים עגולים המסודרים במבנה משולש, שהומצאה על ידי אלכסנדה הורוביץ. הייצור ההתחלתי שלה הוגבל בהתחלה בשנת 1939 בגלל מלחמת העולם השנייה.

ב-9 במאי שנת 1940, משפחת פיליפס הבינה שגרמניה הנאצית הולכת לפלוש להולנד תוך 24 שעות. למרבה המזל – הם היו מוכנים עם תכנית מראש. החברה העתיקה את הפעילות שלה לארצות הברית, יחד עם רוב בני המשפחה, שלקחו איתם את רוב הכסף והרכוש. הכסף שבני המשפחה הצליחו לקחת איתם לארצות הברית, הוסתר מממשלת ארה"ב, והופקד מחדש בבנקים הולנדיים שהצליחו להתחמק מהנאצים. בנוסף, בני משפחת פיליפס הצליחו אפילו להסתיר כמה בתי ייצור בהולנד ולהמשיך לייצר את המוצרים שלהם משם, שזה מדהים בהתחשב בעובדה שבתקופה ההיא גרמניה שלטה ברוב המפעלים בהולנד.

חברת פיליפס פעלה תחת השם: "חברת פיליפס הצפון אמריקאית", והצליחו להמשיך לייצר מוצרים לקהל הלקוחות שלה גם במהלך מלחמת העולם השנייה. פרדריק פיליפס נשאר בהולנד כדי להמשיך לנהל את החברה משם. פרדריק הצליח גם להציל את החיים של לפחות 382 יהודים, בכך שהוא שכנע את הנאצים שהעבודה שלהם חיונית להמשך הפעילות של החברה והמפעל הראשי, ועל כך הוא קיבל את אות: "חסיד אומות העולם" בשנת 1995. אחרי סוף מלחמת העולם השנייה, חברת פיליפס חזרה להולנד.

מוצר חדש של מנורות לד מיוחדות של חברת פיליפס

כיום החברה מתחלקת ל-3 חטיבות שונות: אחת מיועדת למוצרי צריכה, אחת למוצרי תאורה ואחת למערכות רפואיות. בשנת 2012, חברת פיליפס הייתה הרבה הכי גדולה בעולה לייצור מוצרי תאורה. בשנת 2013, היו מגעים למכור את החטיבה האחראית על מוצרי הצריכה של החברה, לחברת Funai היפנית, אבל העסקה התבטלה ונגמרה בתביעה בין שני הצדדים. חברת פיליפס היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסת ניו יורק (NYSE) ובבורסת אמסטרדם. כיום, לחברת פיליפס יש משרדים הממוקמים בארצות הברית, אוסטרליה, קנדה, מקסיקו, ברזיל וניו זילנד.

שני מרכזי הייצור הראשיים של החברה לייצור של מכונות גילוח פיליפס, נמצאים בדרצ'ין (הולנד) ובג'וחאי (סין). מעבר למכונות גילוח, מוצרי תאורה ומוצרים רפואיים, יש לחברה גם ליין של מוצרי חשמל קטנים, טלוויזיות, ומוצרי חשמל ביתיים.

מכונת גילוח פיליפס נורלקו 9700

גבר מתגלח עם פיליפס נורלקו 9700

מכונת גילוח פיליפס נורלקו הוא מוצר שיוצר במיוחד בשביל הקהל האמריקאי. הוא מתבסס על מערכת גילוח של 3 להבים עגולים שמסודרים במשולש אחד ליד השני (Rotary Shaver), מה שמבדיל אותו מראש הגילוח הגלילי בעל הלהב האחת (Foil Shaver). הפיליפס שייבר 9700 מסוגל לזוז ב-8 כיוונים שונים – יותר מכל מותג מוביל אחר. כמו שאמרנו, הראש של המכונה מורכב מ-3 להבים בצורת עיגול שנמצאים אחד ליד השני בצורה משולשת, מה שמאפשר למכונת הגילוח הזאת לגזום עד 20% יותר שיער מכל מותג אחר, ולגזום את השיער צמוד יותר לעור בעד כ-30% יותר צמוד. הוא מעניק גילוח צמוד ונוח, ולא צריך לדאוג ממשיכת שיער או עור, וגם לא מאדמומיות לאחר הגילוח.

סדרת 9000 של מכונות הגילוח מחברת פיליפס, זכתה בשנת 2015 בפרס העיצוב של iF על עיצוב יוצא דופן.

אפשר להשתמש ב-Philips Shaver 9700 גם על עור יבש וגם על עור רטוב. אפשר להשתמש בו מעל הכיור ואפשר גם להשתמש בו במקלחת (אם אתם רוצים להתגלח מתחת לדוש) – המכשיר הזה חסין למים, אז אין מה לדאוג לגבי זה.

להב גילוח של פיליפס נורלקו 9700

ה-Philips Shaver 9700 מכיל להבים מיוחדות בצורת האות: "V" שיצליחו להוריד את רוב השערות במעבר אחד יחיד, והטכנולוגיה המיוחדת של המכשיר תדע להתאים את עצמה לכל זווית וקימור שיש בפנים כדי לגלח אותו בצורה הכי טובה שאפשר (לא משנה מה הגודל או הצורה של הפנים, וגם לא משנה מה סוג העור). כל אחד משלושת להבי החיתוך, זז בצורה אינדיבידואלית שלא תלויה בלהבים האחרים.

במכשיר הזה אפשר לבחור בין כמה מהירויות שונות, כדי להתאים את המהירות לסוג העור וסוג השיער שלכם. אפשר לבחור במהירות איטית שמתאימה יותר לבעלי עור רגיש, מהירות בינונית אם אתם רוצים גילוח יסודי יותר, או מהירות מקסימלית בשביל הפעמים שאתם צריכים לעשות גילוח בזק בבוקר.

המכשיר מגיע עם מסך לד דיגיטלי מקדימה – המסך הזה רגיש לתזוזה ונדלק בעצמו ברגע שאתם מרימים את מכונת הגילוח. על המסך אפשר יהיה לראות נתונים על הסוללה, ניקיון המכונה, התראות כשהגיע הזמן להחליף את הלהבים, וסטטוס של נעילת המכונה (אמצעי בטיחות לילדים).

ה Philips Norelco S9721/87, Shaver 9700 מגיע עם מערכת ניקוי חכמה, שתנקה, תשמן, תייבש וגם תטעין את המכונה.

פיליפס נורלקו 6600

מכונת גילוח פיליפס נורלקו 6600 עם מעמד הניקוי שלה

פיליפס נורלקו 6600 הוא גרסה זולה יותר של מכונות הגילוח האלחוטיות של החברה. נורלקו 6600 מגיע בגימור שחור חלק עם גוונים אדומים, וגם ערכה לניקוי אוטומטי.

Philips 6600 הוא מכשיר שמגיע עם 3 ראשים עגולים, שכל אחד מהם הוא חלק מלמעלה עם קצוות מעוגלים כדי להעניק מקסימום נוחות בזמן הגילוח וגם לספק תוצאה כמה שיותר צמודה לעור. מכונת הגילוח הזאת מתאימה לגילוח רך, חלק, ואחד כזה שמגרה את העור כמה שפחות.

מכונת גילוח פיליפס 6600 היא מכונה אלחוטית שמתאימה לשימוש ביתי, במשרד, ואפשר גם לקחת אותה לטיולים או חופשות. מסך התצוגה של המכונה תמיד יראה לכם אם הסוללה מלאה, או שכבר הגיע הזמן להטעין אותה.

המכונה מגיעה עם טכנולוגיה מיוחדת (מוגנת בפטנט) שמסוגלת להרים שיערות שוכבות ולגזום אותן מתחת לעור, בזמן שהמשטח החלק של ראש המכונה מחליק על הפנים שלכם בצורה חופשית וחלקה.

טכנולוגיה נוספת שיש במכונה, מאפשר לה לתפוס כמות גדולה יותר של שיערות ולהתאים את המכונה אל צורת הפנים שלכם מכל זווית אפשרית.

פיליפס נורלקו 6600 מבט מקדימה

אפשר להשתמש במכונת הגילוח הזאת גם על עור יבש וגם על עור רטוב. על עור יבש, היא תעניק לכם גילוח טוב וצמוד, אבל על עור רטוב עם ג'ל או קצף גילוח, המכונה תוציא החוצה את היכולות האמיתיות שלה ותעניק לכם את חווית הגילוח המושלמת – הג'ל או קצף הגילוח, יעזרו למכונה להגיע אפילו לשערות הקטנות ביותר ולגזום אותן בצורה חלקה ומהירה. וכמובן, שהמכונה מגיעה עם טכנולוגיה מיוחדת שמונעת ממים או מקרמים שונים לחדור לבפנים.

בנוסף, יש גם תא קטן לאיסוף השיער, ככה שלא תצטרכו לנקות המון שיערות קטנות מהכיור.

טעינה מלאה של הפיליפס נורלקו 6600 מספיקה ל-50 דקות, או בערך 17 גילוחים, שלרוב האנשים זה מספיק לשבועיים ומעלה. המכשיר הזה מושלם לטיולים ונסיעות, ואפשר להטעין אותו מראש כדי שלא תצטרכו לקחת איתכם את מערכת הניקוי שלו. לוקח בערך שעה אחת להטעין אותו לגמרי, ויש גם אפשרות להטענת בזקן של 3 דקות, שתספיק בערך לגילוח אחד.

גם מכונת הגילוח הזאת מגיעה עם מערכת ניקוי נפרדת, שגם מטעינה, גם שוטפת וגם משמנת את המכונה בלחיצת כפתור פשוטה.

למכונת הגילוח הזאת יש גם תוספת של גוזם שיער שנפתח בלחיצת כפתור בצד האחורי שלה, שאיתו אפשר לגזום את הזקן, השפם והפאות. Philips Norelco 6600 היא מכונת גילוח מושלמת לכל מי שמחפש את האיכות והרמה של פיליפס, אבל לא רוצה לשלם על אחד מהדגמים היותר יקרים שלהם.

המכונה מגיעה במארז הכולל את המכונה עצמה, את מעמד השטיפה האוטומטי, תיק לנסיעות, ומכסה מגן. כל העסקה מגיעה יחד עם שנתיים של אחריות.

מכונת גילוח פיליפס נורלקו 6100

מכונת גילוח פיליפס נורלקו 6100 מבט מקרוב

אם אתם ממש אוהבים את הדגמים של הפיליפס נורלקו, אבל עדיין לא מוכנים להשקיע הרבה כסף במכונת גילוח, אז הפיליפס נורלקו 6100 הוא האפשרות המושלמת בשבילכם. הוא מגיע בגימור שחור-כחול חלק (אחד הצבעים הכי מפורסמים של פיליפס נורלקו) יחד עם 3 ראשי גילוח – כמו הדגמים האחרים. עם זאת, להבדיל מהדגמים שהזכרנו מקודם, הדגם הזה מגיע בלי מערכת לניקוי אוטומטי.

גם הדגם הזה מגיע עם טכנולוגיה שגורמת למכונת הגילוח הזאת להתאים לקווי המתאר של הפנים שלכם ולזוז ביחד עם כל קימור וכל זווית של הלסת. ראשי הלהב המסתובבים יכולים "להיכנס" פנימה לתוך הראש הראשי של המכונה, מה שמאפשר להם לגזום זיפים מכל זווית אפשרית ולהעניק גילוח חלק נטול גירויים בעור.

ברוב המוחלט של המקרית, הודות  ללהבים המיוחדות, לא צריך לעבור על אותו המקום פעמיים בזמן הגילוח (אם כי רוב האנשים עושים את זה בכל זאת). ראשי הלהב מורכבים מחורים בצורה של פסים שהמטרה שלהם היא לתפוס שיערות רגילות, וחורים קטנים ועגולים בשביל הזיפים. הטכנולוגיה המיוחדת שיש גם בדגם הזה, מסוגלת להרים שיערות שוכבות ולגזום אותם מתחת לפני העור. בקיצור – להבים חדות, ראשי להב חלקים, ראש שזז לכל הכיוונים ובכל הזוויות, וגילוח חלק, צמוד ומפנק.

דוגמה של ראש הגילוח המסתובב של פיליפס נורלקו 6100

ניתן להשתמש ב Philips Norelco 6100 גם על עור יבש וגם על עור רטוב, מאחר והוא לגמרי חסין למים וגם ללחות. כמובן שאפשר גם להשתמש בו במקלחת, יחד עם קרמים, ג'לים וקצפי גילוח כאוות נפשכם – הכל הולך עם המכשיר הזה. גם בלי שום תכשירים, מכונת הגילוח הזאת תעניק לכם גילוח חלק וטוב (כמובן שהגילוח תמיד יהיה יותר טוב עם קצף או ג'ל).

הידית של המכונה הזאת מצופה בחומר מיוחד שמונע החלקה, כדי שלא תפילו אותו בטעות לכיור או למקלחת.

Philips Norelco 6100 דורש שעה אחת של טעינה, שמספיקה ל-40 דקות של גילוח. יש גם אפשרות לטעינת בזק של 3 דקות במידה ואתם ממהרים, ואין לכם זמן להטעין את המכונה עד הסוף.

בנוסף, הוא כולל גם גוזם שיער קטן (כמו שיש בהרבה מכונות גילוח), כדי לגזום ולסדר את הפאות, השפם והזקן.

גם את הדגם הזה אפשר לקחת איתכם לטיול או לטיסה לחו"ל. הוא אלחוטי ובעל סוללת ליתיום-יון חזקה. פשוט תוודאו שהטענתם אותו עד הסוף לפני שאתם נוסעים לטיול או טסים, ותשאירו את המטען בבית כדי לחסוך מקום במזוודה. ואם החלטת לקחת איתכם את מכונת הגילוח, אז תדעו שאפשר להטעין אותה בשקעים של החל מ-100 עד ל-240 וולט AC. הצד של המכונה יראה לכם אם הגיע הזמן להטעין את המכונה, וגם יגיד לכם בערך עוד כמה זמן עבודה נשאר לה לפני הטעינה הבאה.

בתוך האריזה של הפיליפס נורלקו 6100 תוכלו למצוא  את מכונת הגילוח עצמה, מעמד טעינה עם כבל חשמלי, את גוזם השיער לזקן, שפם ופאות, כיסוי מגן, ומברשת לניקוי. בנוסף, המכונה מגיעה עם שנתיים של אחריות.

דוד שייברס
דוד שייברס

שלום! קוראים לי דוד, ואני מכור לגאדג'טים של שיער. עד כמה מכור? מאוד מכור: יש לי יותר מ-30 מכונות גילוח, ו-11 מכונות תספורת שאני אוסף במשך כמעט 20 שנה. ועל כמות סכיני הגילוח עדיף שבכלל לא נדבר... בכל מקרה, אני רווק מנתניה, עובד בתור מהנדס תוכנה, ויש לי 2 כלבים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאירו תגובה

מגזין שייברס
Logo