קרב סכינים: מה עדיף – מכונת גילוח חשמלית או סכין גילוח קלאסי?

כבר אמרו חכמים ממני שיש רק שני דברים וודאיים בעולם הזה, מוות ומיסים. ואני הייתי מוסיף לרשימה הלא ממש נעימה הזאת גם את הגילוח, כי מדובר בחלק בלתי נפרד מחייו של כל גבר. אף אחד מאיתנו לא ממש אוהב לבצע את הפעולה היומיומית הזאת, אבל אין ברירה, אי אפשר להימלט מזה ואנחנו נאלצים להוריד את שיער הפנים שלנו באופן קבוע, זה מה יש.

הטקס שבו אנחנו עומדים מול הכיור ומכסחים את הזיפים הפך לחלק בלתי נפרד משגרת היומיום שלנו. לעתים קרובות זה לוקח יותר זמן מהמתוכנן ומוציא אותנו מדעתנו: כל גבר רק חולם לגמור עם זה כמה שיותר מהר ולשרוד את התהליך הזה בשלום.

מה הוא הסוד לגילוח מושלם?

אילוסטרציה של סוד

אז איך להפוך את הגילוח לחוויה נעימה וחלקה שתעשו במינימום זמן ומאמץ? המפתח לכך הוא כמובן כלי הגילוח שתשתמשו בו. ובנקודה הזאת, כל גבר ניצב בפני הכרעה גורלית שתשפיע על שגרת הגילוח וההשתקפות שלו במראה: האם להשתמש בסכין הגילוח הישן והטוב או להתקדם למכונת גילוח חשמלית?

כשזה מגיע לגילוח ניתן לחלק את הגברים לשני מחנות עיקריים: מעריצי סכין הגילוח הקלאסי שרוצים להתגלח בסגנון של פעם ומוכנים להישבע ששום המצאה מודרנית לא מתקרבת לביצועים שלו, שמולם עומדים התומכים של מכונת הגילוח החשמלית שמוקסמים מהנוחות המנצחת שלה ולא מוכנים לצאת בלעדיה מהבית. הוויכוח על אביזר הגילוח הטוב, הנוח והיעיל ביותר ממשיך במלוא העוצמה גם היום.

ההבדלים בין שני אביזרי הגילוח האלה די מובנים מאליהם. סכין גילוח אינה מאפשרת לבחור בין כמה אפשרויות ומצבי גילוח ואין מה לשחק איתה יותר מדי – היא מיועדת לגילוח חלק ונקי.

יחד עם זאת, תצטרכו להתעסק עם קרם או ג’ל לגילוח ולהקציף היטב את הפנים כדי להגן על העור, כי מכשיר הגילוח הזה פחות סלחני ואינו משאיר מקום לטעויות. לעומת זאת, מכונת גילוח חשמלית מאפשרת לכם להשיג התאמה מלאה של הגילוח לצרכים ולהעדפות שלכם. תוכלו לעשות כל מה שעולה על דעתכם עם שיער הפנים שלכם בכלום זמן וללא מאמץ, ואין לה מתחרים מבחינת גמישות ופשטות שימוש. אם אתם ממהרים לעבודה וחייבים להתגלח בדחיפות ובזריזות, תוכלו פשוט לשלוף את מכונת הגילוח בכל מקום שאתם נמצאים בו ולסגור את הפינה הזאת.

במבט ראשוני, נראה שלא מדובר בהחלטה קשה כל כך. מכונת גילוח חשמלית תתאים לכל סוגי ואורכי שיער הפנים ותאפשר לכם להתפנק בגילוח נוח ונעים. לעומת זאת, אם לא אכפת לכם להשקיע זמן ומאמץ בגילוח עמוק ונקי במיוחד, אז כנראה שאתם טיפוסים של סכין גילוח קלאסי. כל עוד אין לכם שני ידיים שמאליות ואתם רוצים לזכות בחווית הגילוח המקורית והאותנטית שתגרום לכם להיראות כמו מיליון דולר, כנראה שסכין הגילוח הוותיק זה מה שאתם צריכים. אבל, כשחופרים עמוק יותר, נראה שההחלטה הזאת היא הרבה פחות ברורה וחד משמעית ולא כל כך קל להכריע בסוגייה הזאת.

הקרב הנצחי בין הטכנולוגיה החדשה לבין השיטות המסורתיות

אילוסטרציה של קרב

תעשיית הגילוח לא עוצרת לרגע ולא מפסיקה להשתכלל ולהתפתח. הקרב הנצחי בין סכין למכונת גילוח עולה מדרגה בשנים האחרונות בזכות אינספור פיתוחים מתקדמים וחידושים טכנולוגיים שסוגרים את הפערים בין סכין הגילוח הקלאסי למכונת הגילוח החשמלית ומקפיצים את רמת הנוחות והיעילות שלהם. ניתן למצוא כיום סכיני גילוח בטוחים וידידותיים לעור שניתן להשתמש בהם בבטחה גם על עור רגיש הנוטה לפתח אקנה או אפילו מכשירים חשמליים לגילוח הראש.

אם אתם שוברים את הראש ולא סגורים על מה עדיף לבחור, סכין או מכונה חשמלית, אז הגעתם למקום הנכון. אני הולך לערוך השוואה מקיפה ומפורטת בין שני כלי הגילוח הפופולריים האלה ולהסביר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם. על מדפי החנויות ובאתרי האינטרנט תמצאו מגוון אינסופי של סכיני גילוח ומכשירי גילוח חשמליים שונים. כדי שלא תלכו לאיבוד במבחר העצום, אתם הולכים להכיר לעומק את הסוגים השונים של אביזרי הגילוח שתמצאו בשוק. המידע המועיל והשימושי הזה יעזור לכם לקבל החלטה חכמה ומושכלת ולבחור במכשיר הגילוח הנכון והמתאים ביותר עבורכם.

תזכרו שאביזר הגילוח שתבחרו בו ילווה אתכם מדי בוקר וישפיע על המראה החיצוני שלכם והרושם שאתם משאירים. אתם חייבים לדעת מה הכי טוב עבורכם וללכת על כלי הגילוח שיתאים בצורה הטובה ביותר להעדפות, לצרכים ולסדר היום שלכם.

אז אחרי ההקדמה הארוכה הגיע הזמן לצאת לדרך ולהשוות בין סכין למכונת גילוח.

מכשירי גילוח חשמליים

מכונת גילוח חשמלית

תמונה כללית של מכונת גילוח חשמלית

מכונת גילוח חשמלית מעניקה שילוב מנצח של נוחות ושליטה. בניגוד לסכין הגילוח הקלאסי שמתאים אך ורק לגילוח חלק ונקי לגמרי, מכשיר חשמלי יאפשר לכם לעצב את שיער הפנים בצורה מגוונת ומתוחכמת יותר, תוך כדי התאמה מלאה לצרכים האישיים שלכם.

מכונת גילוח היא בעצם הגלגול המודרני והמתקדם של סכין הגילוח הקלאסי: היא מספקת תוצאות כמעט זהות מבחינת הדיוק והעומק של הגילוח, אך הרבה יותר יעילה ונוחה לשימוש. נכון שהיא מרעישה בזמן העבודה ומופעלת באמצעות חיבור לחשמל או סוללה נטענת, אבל היא הופכת את פעולת הגילוח מנטל מעיק לחוויה נעימה וקלילה.

תחשבו לעומק על כל מה שכרוך בגילוח המסורתי: אתם צריכים להיכנס לאמבטיה, לשטוף את הפנים, למרוח קרם גילוח, להמתין כמה דקות, להתחיל בגילוח עצמו, לשטוף כל הזמן את הסכין, להקציף היטב את הקרם על העור, ולכסח את הזיפים בכל רחבי הפנים מבלי לחתוך ולשרוט את העור. זה מעייף אפילו לכתוב את כל זה. כל כך הרבה שלבים והמון עבודה שחייבים לחזור עליה מדי בוקר. כמובן שאם הכול עובר בשלום, התוצאה היא מראה רענן ונקי שאפשר להתגאות בו, אבל, לא תמיד הכול זורם בצורה חלקה ולעתים מתרחשות לא מעט תקלות ובעיות לא צפויות, במיוחד אם אתם קצרים בזמן או לא מרוכזים.

מכונת הגילוח מחוללת מהפכה בשגרת הגילוח שלכם וחוסכת לכם את כל ההתרוצצות והמהומה הזאת. היא חוסכת לכם את כל השלבים המקדימים ועבודת ההכנה הארוכה: פשוט שולפים את המכשיר ומתגלחים על עור יבש. לא חייבים לשטוף, להקציף, להתקלח – כל זה שייך לעבר. כל התהליך נמשך כמה דקות ספורות ואפשר לעשות אותו בעיניים עצומות ובקלות.

אז הבנתם שאי אפשר להביס מכונת גילוח חשמלית מבחינת הנוחות, אבל מה בנוגע לביצועים? הם דומים מאוד לסכין הגילוח הרגיל. נכון שזה נתון לוויכוחים ופרשנויות וייתכן שזה עדיין לא מושלם לגמרי כמו תער גילוח, אבל, התוצאות שמספק מכשיר גילוח חשמלי הן יותר ממספיקות עבור רוב הגברים שרק רוצים לצאת כמה שיותר מהר מהבית ולהגיע עם מראה מכובד וייצוגי לעבודה.

אם נוחות וחיסכון בזמן עומדים בראש סדר העדיפויות שלכם, אז כדאי לכם לשקול ברצינות לעבור למכונת גילוח. אם יש לכם לו"ז צפוף וכל דקה חשובה לכם או שאתם לא רוצים להסתבך ולהתעסק יותר מדי עם הגילוח, אז מכונת גילוח חשמלית יכולה להפוך לאחת מההשקעות הטובות ביותר שלכם.

קיימים שני סוגים עיקריים של מכונות גילוח חשמליות. חלק מהמכשירים מגיעים עם מערכת חיתוך גלילית שמצוידת בראש להב יחיד שיגיע למקומות המאתגרים והצרים ביותר ויכניע בקלות שערות מקורזלות ומרדניות. בעוד שאחרים מגיעים עם מערכת חיתוך מעגלית ומכילים בדרך כלל שלושה ראשי גילוח שמקצצים את השיער בתנועות סיבוביות. שני הסוגים האלה מגבירים את יעילות הגילוח וחוסכים לכם לא מעט זמן ומאמץ לעומת סכין הגילוח הקלאסי. בשנים האחרונות, הזקן משתלט על העולם ורוב הגברים מעדיפים מראה פראי ומשוחרר יותר, מה שהופך את סכין הגילוח הרגילה להרבה פחות רלוונטית, בזמן שמכונת גילוח פותחת המון הזדמנויות ואפשרויות חדשות מבחינת גיזום ותיחום שיער הפנים שלכם.

אם אתם מנסים לעצב ולפסל את הזקן שלכם בדרך מסוימת, יהיה קשה מאוד לבצע את זה עם סכין גילוח ידני. לעומת זאת, מכונת גילוח חשמלית מצוידת בראשי גילוח גמישים שמאפשרים תמרון נוח ופשוט ומתאימים את עצמם לכל זוויות ותווי הפנים, ככה שתוכלו להשיג את המראה המדויק שהיה לכם בראש.

מכונת גילוח חשמלית מתאימה במיוחד לגברים עם אקנה או עור עדין ושברירי שמתקשה לצלוח בשלום את תהליך הגילוח. אנשים שמתעקשים להשתמש בסכין גילוח על עור בעייתי ומגורה נאלצים להשקיע לא מעט כסף בקרמים ותחליבים מיוחדים המיועדים לעור רגיש, וזה רק מאריך ומסבך את תהליך הגילוח. במקום ללכת עם הראש בקיר, עדיף לעבור למכונת גילוח שמגנה בצורה טובה יותר על העור ומונעת חלק גדול מנזקי הגילוח האפשריים.

סכין גילוח לא מסתדרת טוב עם עור בעייתי שסובל מאקנה ובדרך כלל היא יכולה לסבך עוד יותר את המצב. החל מקצף הגילוח ועד לשטיפת הפנים במים זורמים, כל השלבים בגילוח הרטוב המסורתי יכולים להזיק לבעיות העור שלכם.

לעומת זאת, מכונת גילוח יכולה לפתור בקלות את המצב. הפתרון הטוב ביותר לבעיית האקנה זה כמה שפחות התעסקות עם העור. כולנו שמענו שכמה שיותר נוגעים בפצעונים הדוחים האלה ומשחקים איתם, ככה המצב רק הולך ומחמיר. לכן, תער חד שילחץ על העור זה הדבר האחרון שאתם צריכים. ההימור הבטוח ביותר זה מכשיר גילוח חשמלי שיעשה את העבודה עם כמה שפחות נזק לעור. בנוסף, מכונת גילוח חשמלית מאפשרת לכם להתגלח על עור יבש בלי להרטיב את הפנים, וזאת בשורה מצוינת לאנשים הסובלים מאקנה ודלקות בעור.

רוב האנשים לא מודעים לכך שרחיצת הפנים במים חמים (חלק בלתי נפרד מהגילוח בעזרת סכין ידני) מרחיבה את נקבוביות העור ומקלה על החדירה של חיידקים וזיהומים שעושים שם חיים משוגעים מבלי שמשהו יחסום או יעצור אותם, והפתרון? ללכת על גילוח יבש עם מכשיר גילוח חשמלי שלא יאמלל את עור הפנים.

אנשים מסוימים גם זקוקים לפתרון נוח ויעיל לגילוח הראש. יכול להיות שהם סובלים משיער דליל ומקריח או שנמאס להם להתעסק עם השיער המרדני והסורר שלהם, והם החליטו לשדרג ולרענן את המראה שלהם עם קרחת מגניבה ואופנתית שתעיף את הביטחון העצמי שלהם לשמיים. במקום לבזבז כסף על הביקור היקר במספרה, הם יוכלו לעשות את זה בלי בעיה בכוחות עצמם. איך בדיוק? ניחשתם נכון: מכונת גילוח איכותית.

מכונת גילוח חשמלית תשלים את המלאכה תוך כמה דקות וללא כל כאב. אם נראה לכם שזה בדיוק מה שאתם צריכים, אני ממליץ לקרוא את הסקירה שלנו על מכונות הגילוח הטובות ביותר שיש כיום. תמצאו שם כמה מוצרים מדהימים שנחשבים לטובים ביותר בעולם.

יתרונות:

  • מכונת גילוח חשמלית מאפשרת לקצר תהליכים ולחסוך זמן בדרך לגילוח איכותי ומדויק.
  • אפשרות נהדרת לגברים עם עור עדין שמתגרה בקלות.
  • מתאים גם לגברים הסובלים מאקנה, כי מכונת גילוח חשמלית בטוחה יותר לעור ומצמצמת את הסיכוי להתפתחות גירויים ודלקות לאחר הגילוח.
  • אם אתם צריכים לגלח את הראש, אני ממליץ בחום על מכשיר גילוח חשמלי, כי הוא יקל על התהליך ויפחית משמעותית את הסיכון להיחתך.
  • מושלם לעבודה על הפרטים הקטנים. אם אתם צריכים עיצוב מדויק או רוצים לקבל סוג ספציפי של גילוח, עדיף להשתמש במכונת גילוח חשמלית.
  • מכונת גילוח תחסוך לכם כסף בטווח הארוך. היא תשרת אתכם בנאמנות כמה שנים טובות ולא תצטרכו להשקיע בלהבים חדשים שיתקהו אחרי כמה שימושים.

חסרונות:

  • לא כל מכונה תעניק גילוח חלק ונקי לגמרי. אין מה לעשות – סכין גילוח מסורתית עדיין מעניקה גילוח חלק יותר ממכונה, למרות המכונות הכי טובות מתקרבות לרמת הגילוח של סכין, עד שכמעט ולא תשימו לב להבדל.

השורה התחתונה

מכונות גילוח חשמליות הגשימו את החלום הרטוב של גברים רבים: להשיג גילוח (כמעט) מושלם במינימום זמן ומאמץ. אם אתם קצרים בזמן או לא מוכנים להשקיע המון עבודה בתהליך הגילוח, כדאי לכם לשקול ברצינות להתחיל להשתמש במכונת גילוח.

אם האפשרות הזאת לא מדברת אליכם, אז אולי כדאי שתכירו מכשיר גילוח חשמלי נוסף: קוצץ זקן ופאות.

קוצץ זקן (טרימר)

בחור מסדר את הזקן עם קוצץ זקן טרימר

אני יודע שלא בדיוק מדובר בסוג של מכשיר גילוח. נכון שקוצץ פאות וזקן מאפשר להשיג גילוח צמוד ונקי, אבל הוא גם יאפשר לכם לחתוך את השיער במגוון רחב של דרגות אורך שונות.

אם אתם לא מעוניינים בפנים חלקות ונטולות שיער, כדאי לכם לבדוק את הטרימר שיאפשר לכם לתחזק שיער פנים מהמם.

אם אתם מתחברים למראה זיפים מחוספס ולא מושקע מדי, תוכלו להשיג בדיוק את האורך הרצוי בעזרת קוצץ זקן ולהשוויץ במראה גברי וקשוח מבלי לגדל זקן מלא. בדומה למכונת תספורת, תוכלו לקבוע את גובה החיתוך הרצוי וליצור את המראה המועדף עליכם.

תוכלו להוריד לגמרי חלקים מסוימים משיער הפנים ולהשאיר מעט שערות במקומות אחרים. טרימר מציע מגוון רחב של אפשרויות שימוש שונות ומאפשר לכם לעוף על כנפי הדמיון.

אם אתם תוהים מה לעזאזל עושה טרימר בסקירה של אביזרי גילוח, אז יש כמה סיבות טובות לכך שהחלטתי להתייחס למכשיר השימושי הזה. קודם כל, מדובר במוצר רבגוני שיכול לענות על צרכים רבים. דבר שני, זאת האפשרות הטובה ביותר עבור גברים הסובלים משערות חודרניות או שיש להם עור רגיש במיוחד.

נתקלתי בהמון ביקורות וחוות דעת של משתמשים שסבלו מבעיות עור שונות והמליצו דווקא על טרימר לזקן בתור פתרון מעולה למצב שלהם.

קוצץ זקן עובד בדרך שונה לגמרי מסכין או תער גילוח. לא מדובר בלהב חד שבא במגע עם העור וחותך את זקיקי השיער בשלמותם, אלא במסרק שמוריד את השערות באורך מסוים. זה מפחית את הסיכון לחתכים, פציעות, תלישת ושבירת שערות או הופעת שערות חודרניות.

עוד יתרון זה החיסכון בזמן. תוכלו להיפטר מהזיפים במהירות: פשוט תבחרו את דרגת האורך הרצויה וצאו לדרך.

זה באמת פשוט כמו שזה נשמע. כמובן שזה תלוי בדגם הספציפי שלכם, אבל תוכלו להתגלח בזריזות בלי לעבוד קשה ולהקדיש המון ריכוז ומחשבה. תוכלו להיפטר מרעמת השיער האימתנית שמכסה את פניכם בכל מקום ובכל זמן.

אסור לשכוח גם את ההיבט הכספי. נכון שסכין גילוח נראית כמו הוצאה זניחה ולא משמעותית, אבל כל הלהבים החלופיים שתצטרכו לרכוש יעלו לכם לא מעט כסף בטווח הארוך. עם הזמן הסכומים מצטברים ומגיעים לסכום משמעותי שיעשה לכם חור לא קטן בכיס.

קוצץ זקן ופאות זה סיפור שונה לגמרי: תוך כמה דקות תוכלו להשיג את המראה הרצוי – גילוח קרוב במיוחד או זקן זיפים. תוכלו להשתמש בטרימר בלי דאגות. הלהבים העמידים יחזיקו מעמד זמן רב ותצטרכו להחליף אותם רק אחרי תקופה ארוכה, יחד עם הסוללות, זה הכל.

אם כבר החלטתם ללכת על טרימר לגילוח שיער הפנים, למה שעל הדרך לא תנצלו אותו גם למקומות אחרים בגוף? גברים רבים לא מעוניינים בחזה או גב חלק ונקי לגמרי משיער, ולכן סכין גילוח זה לא הפתרון המתאים לטיפול בשיער הגוף. וכאן בדיוק הטרימר נכנס לתמונה – הוא ימנע משיער הגוף שלכם לצאת משליטה, וזה תקף גם לשיער הראש. תוכלו לשמור על שיער מטופח ומתוקתק בכל אזורי הגוף.

עם זאת, אי אפשר להתעלם גם מהחסרונות של טרימר. בסופו של דבר, הוא אף פעם לא יעניק גילוח צמוד ונקי לגמרי, אלא רק יחתוך את השיער בגובה מסוים. תקבלו שיער קצוץ שבקושי יהיה ניתן להבחין בו (אם תשימו את הטרימר על דרגת האורך הכי קצרה), אבל זה אפילו לא מתקרב לתער גילוח. ככה שאם אתם מחפשים גילוח עמוק ומרוצים מהתוצאות שמעניקים סכין או מכונת גילוח, כנראה שטרימר לא יעשה את העבודה במקרה שלכם.

הערה חשובה: טרימר לזקן נראה כמו מכונת תספורת קטנה וקומפקטית, וזה נכון – בהחלט מדובר במכונת תספורת מיוחדת לזקן. ההבדל בין מכונת תספורת לטרימר, הוא בגדול נוחות השימוש, האביזרים הנלווים וסוג הלהבים של המכונה.

יתרונות:

  • פתרון נוח ונייד במיוחד שיאפשר לכם להיפטר מהשיער העודף בכלום זמן וללא מאמץ.
  • תוכלו לבחור את אורך השיער הרצוי.
  • מושלם לעיצוב הפרטים הקטנים. תוכלו להגיע בדיוק למראה שאתה מחפשים, עד למ"מ.
  • טרימר לזקן יעשה עבודה טובה גם על הראש, ולא יגרום לחתכים ופציעות (כל עוד מדובר בטרימר איכותי)
  • מכשיר אחד עם אפשרויות בלתי מוגבלות – תוכלו להשיג כל מראה שעולה בדעתכם.
  • מושלם גם לגיזום שיער הגוף.

חסרונות:

  • לא עושה עבודה טובה בגילוח הראש, כי לא תקבלו גילוח צמוד ונקי מספיק.

השורה התחתונה:

אנשים רבים נוהגים להמעיט בערכם של קוצצי זקן ולהתעלם מהם ללא כל סיבה מוצדקת. הנוחות ופשטות השימוש שלהם הופכת אותם לפתרון מצוין עבור גברים רבים. אם להשקיע קצת זמן, תמיד אפשר למצוא את המכשיר המתאים לאורך השיער וסגנון העיצוב שאתם צריכים.

סכין גילוח

מדובר בשם רחב לכמה סוגים של כלי גילוח שונים. כמובן, שאנחנו נכיר מקרוב כל אחד מהסוגים הקיימים בשוק. מבחינת איכות הגילוח, אין חדש תחת השמש. תער גילוח (הישן והטוב) עדיין מתעלה על כל שאר המתחרים, ושום מכשיר גילוח אחר לא מצליח להשתוות ליכולות המדהימות שלו.

סכין גילוח חד פעמי

הרבה סכיני גילוח חד פעמיים אחד ליד השני

כנראה שמדובר בסוג הפחות מועדף עלי, אבל עם כל הכבוד להסתייגות האישית של עבדכם הנאמן, חייבים להזכיר אותו בכל זאת. מדובר בפתרון מצוין לנסיעות וטיולים וגם חבר’ה שאוהבים דברים חד פעמיים שצריך להחליף ללא הפסקה יתחברו לאביזר הגילוח הזה.

במקרה הזה, השם מדבר בעד עצמו: ברגע שהסכין הופכת לקהה ויוצאת מכלל שימוש, פשוט זורקים את כל הסכין יחד עם הידית לפח וממשיכים הלאה. סכין גילוח חד פעמי יעלה לכם גרושים ויספיק לכם לכמה שימושים, לאחר מכן שוכחים ממנו ועוברים לסכין הבאה.

החדשות הטובות הן שכיום ניתן למצוא סכיני גילוח חד פעמיים איכותיים שיעשו עבודה טובה. הם מצוידים בלהבים מתקדמים וראשי גילוח גמישים יותר שמאפשרים להם להעניק ביצועים משופרים המתקרבים לסכיני גילוח משוכללים ויקרים יותר.

אבל, המצב עדיין רחוק מלהיות מושלם, ולסכיני גילוח חד פעמיים יש כמה היבטים בעייתיים שצריכים לקחת בחשבון. הם ידועים לשמצה באיכות הנמוכה שלהם לעומת סכיני גילוח רגילים לשימוש רב פעמי. אל תצפו ליותר מדי, אתם תקבלו בדיוק את מה ששילמתם עליו: מוצר בסיסי ופשוט שנועד לסגור את הפינה לכל מי שצריך להתגלח במהירות וביעילות. הוא לא מיועד לגילוח מדויק ומושלם.

יתרונות:

  • אפשרות מצוינת לגברים שמרבים לנסוע ולטייל בכל רחבי העולם
  • מאפשר לכם להתגלח בזריזות על הדרך גם כשאתם נמצאים הרחק מהבית
  • גילוח נוח ויעיל במחיר זול ונגיש

חסרונות:

  • מגיעים עם להבים הרבה פחות חדים בהשוואה לסוגי סכיני גילוח אחרים

השורה התחתונה:

אין ספק שגם לסכיני גילוח חד פעמיים יש מקום ברשימה הזאת. כשאין לכם ברירה אחרת ואתם זקוקים לגילוח דחוף, הם יצילו את המצב ויאפשרו לכם להיפטר מהזיפים בצורה נוחה וחסכונית. אם נתקעתם בלי מכשיר הגילוח שלכם במהלך נופש או נסיעה עסקית, סכין גילוח חד פעמי יחלץ אתכם מהמבוי הסתום שנקלעתם אליו ויאפשר לכם לשמור על פנים חלקות ומטופחות. כמובן שאפשר להשתמש בו גם בבית.

תער בטיחותי

תמונה ממפעל של תער בטיחות

אביזר הגילוח האהוב על גברים אמיתיים וקשוחים שיודעים מה הם רוצים בחיים. מדובר בשדרוג של תער הגילוח הקלאסי והוותיק, שנועד להגביר את הבטיחות שלו.

קודם כל, אי אפשר להתעלם מהמראה האופנתי והמגניב שלהם. אני לא רוצה לטמון את הראש בחול ולהתעלם מהמציאות, אני יודע שהעיצוב החיצוני הוא קריטריון חשוב עבור גברים רבים ואין עם זה שום בעיה. סכין הגילוח הזאת מגיעה עם עיצוב סולידי ואלגנטי שמשדר סטייל וגבריות. אביזר הגילוח הזה יקשט את חדר האמבטיה שלכם ואתם תוכלו להשוויץ בו מול החבר’ה.

כמובן שלא שופטים ספר רק על פי הכריכה שלו, ותער בטיחותי עומד בגדול גם במבחן התוצאה. המבנה המיוחד שמסתיר את הלהב החד מאפשר למנוע חתכים ופציעות, וזה הדבר החשוב ביותר עבור גברים רבים. רוב תערי הבטיחות מגיעים עם סכין חיתוך דו צדדית, מה שמקל על השימוש והופך אותו לנוח ויעיל במיוחד.

זה נכון גם עבור הראש שלכם. אם אתם רוצים לשחזר את החוויה הייחודית והמפנקת של ברברשופ אמיתי ולהשתמש בתער גילוח אמיתי, אז מדובר בפתרון המושלם עבורכם. תוכלו לקבל את הגילוח הצמוד והחלק ביותר מבלי להיחתך בכל מקום, אבל זה ממש לא אומר שלא תצטרכו להיות זהירים ולשמור על עצמכם.

כשדיברנו על מכונת גילוח חשמלית, הזכרתי שהיא מצטיינת בעמידות גבוהה ותחזיק מעמד לזמן רב. אני יכול להגיד את זה בביטחון מלא גם על תער בטיחותי. אז נכון שתצטרכו לרכוש מוצר איכותי, אבל ההשקעה שלכם תחזיר את עצמה בקלות ותשתלם לכם בגדול בטווח הארוך. מבחינת אורך החיים, הוא לא נופל ממכשיר גילוח חשמלי.

כשמשווים בין תער בטיחותי למכונת גילוח חשמלית, קשה להכריז על כלי הגילוח העדיף שמנצח בנוקאאוט מוחץ. שניהם שווים מבחינת איכות, יעילות ונוחות הגילוח ויעשו את עבודתם במשך כמה שנים טובות. אז, על מה עדיף ללכת? זה כבר תלוי בטעם ובצרכים שלכם.

יתרונות:

  • הם נראים נהדר.
  • ביצועים מעולים ומרשימים.
  • מגנים מחתכים על הפנים.
  • מתאים עבור מתחילים שעדיין אינם מיומנים ומתורגלים במלאכת הגילוח.
  • פתרון סביר ויעיל לגילוח הראש, כל עוד שומרים על זהירות.

חסרונות:

  • ברוב המקרים, תער בטיחותי מגיע עם ידית קצרה מדי.

השורה התחתונה:

אם אתם רוצים להתקרב לאיכות וחדות הגילוח של התער הוותיק מבלי להסתכן בפגיעה בעור, אז תער בטיחותי זה ההימור הטוב והבטוח ביותר שלכם. תוכלו להשיג גילוח נקי ומדויק במיוחד ללא פציעות וחתכים. מה עוד אפשר לבקש?

תער גילוח

גבר קירח מחזיק תער גילוח ומסתכל עליו

כלי הגילוח הקלאסי והמקורי שממנו הכול התחיל. זוכרים את מה שאמרתי על תער בטיחות ועל גברים קשורים? אז תער גילוח לוקח את הקשיחות לרמה הכי גבוהה שיש. הוא בעצם הסבא או הסבא רבא של סכיני הגילוח העכשוויים. כשבני האדם התחילו להתגלח, זה הכלי שהם השתמשו בו והוא עשה יופי של עבודה. אז נכון שהוא כבר לא באופנה ולא נשארו המון גברים אמיצים מספיק כדי לתפעל את הלהב המסוכן הזה שדורש לא מעט רגש, סבלנות ומיומנות, אבל בשנים האחרונות נראה שתער הגילוח רושם קאמבק מטורף. הוא רוכש לעצמו הרבה מאוד מעריצים שרוצים להתגלח כמו גברים אמיתיים או להשיג גילוח ברמה הגבוהה ביותר הידועה למין האנושי. אין ספק שתפעול להב גילוח זאת אומנות אמיתית שרק מקצוענים אמיתיים יכולים להתגאות בה. כדי שתדעו האם ועד כמה כלי הגילוח האגדי הזה באמת מתאים לכם, הגיע הזמן להכיר אותו לעומק ולהבין את היתרונות והחסרונות שלו.

קודם כל, כשמתעסקים עם תער גילוח, חייבים לעשות את זה כמו שצריך, וכל טעות קטנה עלולה לעלות ביוקר. חשוב להכיר היטב את הטכניקה הנכונה ולשמור על ידיים יציבות, אחרת אתם מסתכנים בפציעה חמורה. אבל, עם קצת תרגול והתמדה תוכלו להגיע לתוצאות מדהימות ולהשיג גילוח צמוד וחלק יותר מאי פעם – שום מכשיר גילוח אחר לא מתקרב לתוצאות כאלה.

אביזר הגילוח הזה הפך לברירת מחדל של כל ברבר מיומן ומנוסה. הוא מאפשר להשיג את העיצוב העדין והמדויק ביותר ולהפוך את שיער הפנים שלכם ליצירת מופת שאי אפשר לעמוד בפניה.

אם אתם רגילים לקבל את הטוב ביותר ולא נותנים לשום קושי ואתגר לעצור אתכם בדרך להשגת המטרה, אז אין כל סיבה שלא תלמדו להשתמש בתער גילוח. הוא קיים כבר מאות שנים, אבל עדיין נחשב לכלי הגילוח המשובח והמובחר ביותר שיש. כמעט כל אדם שניסה אותו, פשוט לא מוכן להשתמש בשום דבר אחר. מדובר בפתרון נפלא למי שרוצה לעצב ולתחם את הזקן שלו ולתחזק מראה מוקפד ומסוגנן במיוחד על בסיס יומיומי.

כמו עם כל סכין גילוח אחר, חשוב שהלהבים יהיו חדים וחלקים, אחרת אתם מסתכנים בגירוי של העור.

אם אתם סובלים מאקנה, עדיף לוותר על השימוש בתער גילוח, כי רוב הסיכויים שהוא יחמיר את המצב ויעמיק את הבעיה שאתם סובלים ממנה. מדובר בשיטת גילוח אגרסיבית שאינה מרחמת על העור, וחשוב לקחת את זה בחשבון.

יתרונות:

  • אתם הולכים להיראות סוף הדרך אחרי כל גילוח – באחריות!
  • כלי גילוח רבגוני שמתאים ליצירת כל מראה וסגנון עיצוב שעולה בדעתכם.
  • אף סכין גילוח אחרת לא יכולה להתחרות בגילוח הצמוד והנקי שמעניק תער גילוח.

חסרונות:

  • לא מתאים למתחילים וטירונים בתחום, וקל מאוד להיחתך ולהיפצע עם תער גילוח.

השורה התחתונה:

אם יש לכם את הרצון והנחישות ללמוד איך להשתמש בתער גילוח באופן בטוח ויעיל, אין כל סיבה שלא תלכו על זה. הבחירה הזאת תשתלם לכם בגדול. תצטרכו לעבור עקומת למידה מסוימת, אבל עם קצת אימון ותרגול, השמיים הם הגבול.

סכין גילוח רב פעמי

גבר מתגלח עם סכין גילוח רב פעמים של ג'ילט

כשמדברים על אביזר גילוח, זה הדבר הראשון שקופץ לנו לראש. כנראה שמדובר במכשיר הגילוח הנפוץ והמפורסם ביותר שמקיף אותנו מכל עבר.

הוא מתאים כמעט לכולם ומשלב בין מגוון רחב של יתרונות: פשטות ונוחות שימוש, ביצועים נהדרים ורמת בטיחות גבוהה. מדובר במוצר נגיש וזמין במיוחד שאפשר למצוא אותו בכל בית.

הסוד מאחורי ההצלחה חסרת התקדים של סכין גילוח רב פעמי טמון בעובדה שהוא לא דורש שום מיומנות מיוחדת וידע מקדים: כל אחד יכול לקחת את המכשיר, לשים קרם גילוח ולצאת לדרך. הנוחות הזאת מדברת לגברים רבים שמשתמשים בסכין הזה כדי להיפטר מהשיער בפנים, בגוף ובראש.

סכין הגילוח ומחסניות של סכיני הגילוח נמכרים בנפרד. בעוד שידית המכשיר נשארת אצלכם באופן קבוע, תצטרכו להחליף מדי פעם את הלהבים ואתם מסודרים. העיצוב המיוחד של סכין הגילוח הקלאסי מאפשר להפחית את החיכוך והמגע עם העור מבלי לפגוע באיכות ויעילות הגילוח. הקלף המנצח של סכיני הגילוח האיכותיים ביותר זה ללא ספק הטכנולוגיה החדשנית שמאפשרת להפוך את הגילוח לנוח, יעיל ומהיר במיוחד. חלק מהדגמים המתקדמים יותר אפילו מצוידים במנוע חשמלי שמאפשר למכשיר להחליק בקלות וללא מאמץ על העור ולהכניע בקלות כל שערה שנקרית בדרכו.

מבחינת קרבת הגילוח לעור, כמובן שהוא לא משיג את הביצועים של תער הגילוח. למרות התחכום הרב שלו, סכין הגילוח המודרני לא מצליח להתגבר על האביזר הפשוט והבסיסי ביותר ששימש בהצלחה דורות רבים.

גם המחיר של סכין גילוח רגיל קורץ ומשתלם במיוחד. במקום לשפוך הון תועפות על תער בטיחותי, תוכלו לרכוש מכשיר גילוח נוח ואמין בעלות הרבה יותר נמוכה.

כמובן שהדגמים הטובים והמתקדמים ביותר יבואו עם תג מחיר גבוה יותר, אבל תאמינו לי שהם לגמרי שווים את זה, למי שאוהב להתגלח בצורה הזאת.

יתרונות:

  • אם נוחות זה שם המשחק בשבילכם, תלכו בלי לחשוב פעמיים על סכין גילוח רב פעמי.
  • תוכלו להשיג גילוח צמוד ונקי בלי לשבור את הראש כמו עם תער גילוח.
  • מכשיר רב תכליתי שיסיר ביעילות את שיער הגוף, הראש והפנים.

חסרונות:

  • עבור חלק גדול מהאנשים הוא לא מעניק גילוח מספיק צמוד.
  • קשה להגיע איתו לאזורים בעייתיים ופחות נגישים.

השורה התחתונה:

יש סיבה טובה לכך שסכיני הגילוח הקלאסיים הפכו לחביבי הקהל: הם נוחים וקלים במיוחד לשימוש ועושים את העבודה. לא תצטרכו להשקיע כמה חודשים בללמוד איך להשתמש בהם כמו שצריך, ואתם תקבלו גילוח קרוב ונקי בלי יותר מדי גירוי של העור. עם זאת, אם אתם רוצים להגיע לשלמות ולעצב בצורה מדויקת במיוחד את שיער הפנים או שיש לכם עור עדין ורגיש, זאת לא האפשרות הטובה ביותר עבורכם.

אביזרים לגילוח רטוב

אביזרי גילוח שונים מונחים על שולחן במספרה

תהליך הגילוח עם סכין מצריך לא מעט אביזרים ומוצרים נלווים שיעזרו לצלוח אותו בשלום. זה דוחף לא מעט אנשים להשתמש במכונת גילוח חשמלית שמאפשרת להתגלח על יבש ולחסוך את כל ההתעסקות עם קרם גילוח, פשוט כי להמון אנשים אין זמן וסבלנות לכל הטקס הארוך והמעייף הזה.

אז, איך מתגלחים כמו שצריך עם סכין גילוח? קודם כל, תצטרכו להרטיב את הפנים. התזמון המושלם לגילוח הוא מייד לאחר המקלחת כשהזיפים שלכם רטובים ורכים. אפשרות אחרת היא לשטוף היטב את הפנים במים חמים. המטרה היא לרכך את שיער הפנים, לפתוח את נקבוביות העור ולהקל על תהליך הגילוח. זה יבטיח לכם גילוח חלק, נקי ונטול גירויים. תוכלו להשתמש בפילינג (סקראב) לפנים (בתנאי שאין לכם עור עדין ורגיש מדי) שיאפשר לכם לקרצף ולטהר את העור ממשקעים של לכלוך, שמן ותאי עור מתים. הפעולה הזאת תהפוך את חווית הגילוח שלכם להרבה יותר קלה ונעימה.

השלב השני זה להשתמש בקרם גילוח. אלא אם כן אתם גברים אמיצים שמוכנים ללכת על כל הקופה ולהתגלח על פנים חשופות לגמרי, תצטרכו לרכוש קרם גילוח איכותי. הוא יעשיר את השיער בלחות מוגברת ויגן על העור מנזקי הגילוח. אם אתם סובלים משערות חודרניות, קרם גילוח ימנע מכם חוויה מכאיבה ולא נעימה במיוחד. אם אתם לא מתחברים לקרם סמיך ועשיר, תשתמשו בשמן – מוצר הטיפוח הזה ימנע מסכין הגילוח להזיק לעור.

לאחר מכן, הגיע הזמן לשים אפטר שייב. אם קרם הגילוח מונע גירויים לפני ובזמן הגילוח, הגיע הזמן לוודא שהעור לא יתכסה באדמומיות ופצעים לאחר המגע הקשוח של הסכין. כולנו סבלנו מהבעיה המציקה הזאת שגרמה לנו לשנוא להתגלח. אין דבר מבאס ומתסכל יותר מלהסתכל במראה ולגלות פנים וצוואר אדומים ומגורים. אפטר שייב יכול למנוע את התענוג המפוקפק הזה, והוא ירגיע את העור ויגרום לכם להריח נפלא.

עוד מוצר שימושי שיכול להועיל בתהליך הגילוח זאת מברשת גילוח. זה ממש לא אביזר הכרחי שחייבים להשתמש בו, אבל הוא יכול להפוך את החיים שלכם להרבה יותר פשוטים. מברשת גילוח תעזור לכם לפזר את קרם הגילוח בצורה אחידה וטובה בכל רחבי הפנים. התוצאה תהיה גילוח טוב יותר מבלי לפגוע בעור.

עוד היבט שצריכים לקחת בחשבון זאת התחלופה של הלהבים. אם אתם משתמשים בסכין גילוח (במיוחד בתער בטיחותי), תזכרו שסכיני החיתוך מתקהות ונשחקות עם הזמן. לכן, תצטרכו לרכוש להבים חלופיים, מה שמייקר את כל העסק בטווח הארוך. מדובר בעוד הוצאה שוטפת שתצטרכו לעמוד בה.

כשסכין הגילוח מתחיל להיתקע ולהסתבך בשיער ומפסיק לספק את הסחורה, זה אומר שהגיע הזמן להחליף את הלהבים. תצטרכו לעשות את זה כמה שיותר מהר כדי להימנע מגילוח מכאיב ובעייתי. תצטרכו להחליף לא מעט להבים לאורך השימוש בסכין הגילוח.

גילוח רטוב באמצעות סכין ידני מגיע עם עסקת חבילה של לא מעט מוצרים ואביזרים נלווים שתצטרכו לשפוך עליהם לא מעט כסף. עבור גברים שרוצים להתגלח במהירות הבזק מבלי להתלכלך ולהסתבך יותר מדי זה יכול להיות השיקול המכריע שיגרום להם לוותר על סכין הגילוח הקלאסי.

סכין לעומת מכונת גילוח חשמלית: סיכום ומסקנות

בחור צעיר ומגולח מחייך חיוך ענק ומסתכל לצד ימין

המאבק הבלתי נגמר בין סכין גילוח ידני למכונת גילוח חשמלית ממש לא הולך להסתיים בקרוב. אין ספק שהוויכוח הסוער על כלי הגילוח המושלם ימשיך ללוות אותנו עוד שנים ארוכות. למרות שתור הזהב של הסכין הידני נגמר מזמן והוא נעלם מאור הזרקורים, לא הרבה מעדיפים לחזור לשורשים ולהמשיך להתגלח כמו אבות אבותיהם. ייתכן שמדובר במכשיר בסיסי ומיושן, אבל סוס מנצח לא מחליפים. הם לא מוכנים לוותר על חווית הגילוח המקורית והאמיתית וטוענים שאין תחליף לגילוח הצמוד והחלק שרק תער יכול לספק.

מצד שני, יותר ויותר גברים עושים את המעבר למכונת גילוח חשמלית. הם מתאהבים בנוחות וביעילות שלה ומצטערים שלא זרקו את סכין הגילוח הידני לפח הרבה לפני. מכונת גילוח חשמלית כבר מזמן אינה מפלטם של הממהרים והעצלנים, אלא מכשיר גילוח פופולרי שמתאים את חווית הגילוח למאה ה-21.

אני מקווה שהכתבה הזאת תעזור לכם לבחור בכלי הגילוח המושלם עבורכם. לא משנה אם תישארו עם סכין גילוח ידני או תבחרו במכונת גילוח איכותית, העיקר שתהיו מרוצים מהתוצאות ותקבלו גילוח נוח ואיכותי שתעופו עליו.

יש לכם משהו שתרצו להוסיף או לשאול? אני זמין בתגובות שלמטה!

דוד שייברס
דוד שייברס

שלום! קוראים לי דוד, ואני מכור לגאדג'טים של שיער. עד כמה מכור? מאוד מכור: יש לי יותר מ-30 מכונות גילוח, ו-11 מכונות תספורת שאני אוסף במשך כמעט 20 שנה. ועל כמות סכיני הגילוח עדיף שבכלל לא נדבר... בכל מקרה, אני רווק מנתניה, עובד בתור מהנדס תוכנה, ויש לי 2 כלבים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאירו תגובה

מגזין שייברס
Logo