מתי צריך להחליף את סכיני החיתוך של מכונת גילוח חשמלית?

אני בטוח שכולכם זוכרים את הגילוח הראשון שלכם עם מכונת גילוח חשמלית חדשה ונוצצת שרק יצאה מהקופסה. רוב הסיכויים שהתרשמתם מהגילוח החלק, הנוח והצמוד שהיא מספקת ופשוט עפתם על ההשתקפות שלכם במראה.

אבל לאחר תחושת "הוואו" הראשונית, שמתם לב הביצועים של המכונה הולכים ומתדרדרים עם הזמן: הלהבים והרשתות שבראש הגילוח מתחילים להתבלות ולהישחק עד שהם מסיימים את חייהם ומגיע הרגע להחליף אותם.

אבל, לא צריך להיבהל! החדשות הטובות הן שמדובר בתהליך איטי והדרגתי שלוקח זמן רב. תוכלו להאריך את זמן השימוש בלהבי המכשיר באמצעות כמה פעולות חשובות שתצטרכו לבצע באופן קבוע. תחזוקה נכונה של מכונת הגילוח תאפשר לכם לשמור על הביצועים המקסימליים שלה לאורך זמן ולדחות עד כמה שאפשר את הרגע שבו תצטרכו להחליף את סכיני החיתוך בחלקים חדשים לגמרי.

באינטרנט תמצאו לא מעט מידע שגוי ומוטעה סביב הנושא הזה. זה רק מחזק את הבלבול וחוסר ההבנה בנוגע לתהליך החלפת הלהבים והתזמון הנכון לכך. הגיע הזמן לפזר את הערפל ולהכיר את העובדות. במאמר הזה אתם תמצאו את כל המידע השימושי הנכון ביותר בנוגע להחלפת הלהבים ורשתות החיתוך. תבינו איך לזהות את הרגע המתאים שבו צריך לעשות את זה ותלמדו איך להפיק את המירב מראשי הגילוח במכשיר שלכם.

אז בואו נצא לדרך ונצלול למים העמוקים.

למה צריך להחליף את סכיני ורשתות החיתוך?

זאת השאלה הראשונה שחולפת במוחם של גברים המשתמשים במכונת גילוח חשמלית. חשוב שתבינו את הנקודה הבאה: סכיני החיתוך של המכשיר לא יכולים לשרת אתכם לנצח. אין מה לעשות, צריך להסתכל למציאות בעיניים: גם הלהב החד והאיכותי ביותר מתקהה כתוצאה מפעולת החיתוך היומיומית.

בניגוד לסכין שף מקצועית שאפשר להשחיז עם הזמן, ללהבים של מכונת גילוח חשמלית יש תקופת חיים מוגבלת. הם בנויים בצורה כזאת ועם הזמן הם פשוט מפסיקים לספק את הסחורה ולהעניק חיתוך מדויק ונקי.

הפתרון היחיד הוא להודות לחלקים הישנים ששירתו אתכם בנאמנות זמן רב ולהחליף אותם בחדשים.

מעבר לסכיני החיתוך שמאבדות את החדות שלהן והופכות לקהות, יש עוד היבט בעייתי שמתייחס באופן ספציפי למכונות גילוח חשמליות: הבלאי והשחיקה של החלקים המתכתיים במכשיר.

הלהבים של מכונת גילוח חשמלית הם יצירת מופת שעשויה בהקפדה רבה ובדיוק מירבי – אי אפשר להסתפק בפחות מכך כדי להשיג גילוח נקי וחלק. זה הופך את המרכיבים האלה לעדינים במיוחד והם אינם מצטיינים בקשיחות ועמידות גבוהה לחבטות וזעזועים.

הלהבים הרוטטים של מכשיר גילוח עם מערכת חיתוך גלילית (Foil) נוגעים ברשתות העוטפות אותם בזמן שאתם לוחצים את המכשיר על העור.

תהליך דומה מתרחש גם במכונות גילוח עם מערכת חיתוך מעגלית – הלהבים שנעים לכל הכיוונים לא מפסיקים להתנגש עם המסרקים המתכתיים המחזיקים אותם.

החיכוך המוגבר בזמן תהליך הגילוח מפיק חום ופוגע בחלקים המתכתיים: עם הזמן, הם מתעוותים ומתפתלים ומפסיקים לעבוד כמו שצריך. אפילו יצא לי לראות להבים שחודרים אל תוך המסרקים ורשתות המגן, ואני לא צריך להסביר לכם עד כמה מסוכן יכול להיות פגם כזה – הוא יכול לגרום בקלות לפציעות רציניות ולהפוך את הגילוח שלכם לסיוט מכאיב ולא נעים. כדאי מאוד שלא תגיעו למצב כזה ותחסכו לעצמכם את התענוג המפוקפק הזה.

ברגע שהלהבים מתקהים והרשתות נשחקות, זה משתקף היטב בביצועים של מכונת הגילוח ומשפיע לרעה על איכות ויעילות הגילוח שהיא מעניקה.

מתי צריך להחליף את הלהבים של מכונת הגילוח שלי?

ראשים של מכונות גילוח שונות מסודרות במעגל

התשובה הנכונה היא מתי שצריך. אני מתאר לעצמי שחלק גדול מכם מגלגלים עיניים ומרימים גבה, אבל לא אוכל לספק לכם תאריך מדויק ואחיד שיהיה נכון עבור כולם. אל תסתמכו באופן עיוור על ההמלצות של היצרן – מדובר בפרק זמן משוער ולא מחייב. תקופת החיים האמיתית של סכיני החיתוך במכשיר הגילוח שלכם תלויה בגורמים הבאים:

  • תדירות הגילוח.
  • אורך ומרקם שיער הפנים שלכם.
  • איכות ההרכבה והבנייה של ראש הגילוח במכשיר.
  • הקפדה על ניקוי ותחזוקת המכשיר (אם תתעלמו מהפעולות ההכרחיות האלה, אתם תאיצו את שחיקת המכשיר ותקצרו את אורך החיים שלו).

לדוגמה, חברת בראון ממליצה להחליף את ראש הגילוח של המכונה כל 18 חודשים. כמובן שפרק הזמן הזה לא חקוק בסלע, ויכול להיות שתצטרכו להחליף את הלהבים כבר לאחר שנה, או שיתמזל מזלכם והלהבים ישרדו גם תקופה ארוכה יותר.

אז בואו נענה על שאלת מיליון הדולר: איך יודעים מתי מגיע הרגע הנכון להחלפת הלהבים של מכונת הגילוח?

לפניכם כמה סימנים שאמורים להדליק אצלכם נורה אדומה ולאותת שסכיני החיתוך אינם תקינים והגיע הזמן להחליף אותם:

  • פגיעה באיכות הגילוח. המכשיר מתחיל לזייף ולהוריד הילוך. אם שמתם לב שהלהבים מתקשים לעשות את עבודתם ואתם צריכים לחזור כמה פעמים על אותו האזור כדי להשיג גילוח צמוד וחלק, כנראה שסכיני החיתוך הפכו לקהות.
  • אתם מתחילים לחוות משיכה ושבירה של השערות. אם המכשיר מתחיל להיתקע ולהסתבך בשיער, כנראה שראש הגילוח התבלה ונשחק.
  • ירידה בנוחות הגילוח. אם אתם מרגישים שהגילוח כבר ממש לא מה שהיה פעם והוא דורש הרבה יותר זמן ומאמץ, זה סימן טוב לכך שהגיע הזמן להחליף את ראש הגילוח של המכונה. אם אתם צריכים לבצע יותר מעברים, להפעיל הרבה יותר כוח, ומרגישים שהמכשיר מתחמם ועובד לאט, הגיע הזמן לטפל בו.

אם אתם נתקלים באחד מסימני האזהרה האלה ומרגישים ששגרת הגילוח שלכם הפכה לחוויה מציקה, מסורבלת ומעייפת, הגיע הזמן לרכוש חלקים חדשים למכשיר.

במקום ללכת עם הראש בקיר ולקוות שיקרה נס והמצב ישתפר מעצמו, אתם צריכים לטפל בשורש הבעיה ולהחזיר את מכשיר הגילוח שלכם למיטבו.

למרות שחלק מהיצרנים (כמו פנסוניק) מאפשרים לרכוש בנפרד את הלהבים או הרשתות, אני ממליץ בחום להחליף את שני החלקים, כשהמכשיר שלכם מפסיק לעבוד כראוי.

גם אם נדמה לכם שהבעיה היא רק בסכיני החיתוך ואחרי בדיקה חזותית נראה לכם שהכול בסדר עם הרשתות, רוב הסיכויים שגם הן סובלות מפגמים קטנים שאתם לא שמים אליהם לב.

אם תחליפו רק את הלהבים, החלקים החדשים לא ייכנסו כמו שצריך למקומם וכל המכשיר יתקלקל מהר יותר, וכמובן שזה הדבר האחרון שאתם רוצים.

אתם יכולים להחליף רק את אחד מהחלקים האלה אם אתם יודעים בוודאות שפגעתם בטעות באחד מהם והוא יצא מכלל שימוש. אם אתם בטוחים שהכל בסדר עם החלק השני והוא כמו חדש, אז תרכשו רק את הרכיב הפגום. בכל מקרה אחר, תעשו לעצמכם טובה ותלכו על בטוח – במקום להאריך את הסבל שלכם (ושל המכונה), פשוט תחליפו את שניהם.

איך לשמור על הלהבים ולהאריך את תקופת החיים שלהם

תקריב על להבי חיתוך של מכונות גילוח

אני מתאר לעצמי שאתם ממש לא מתלהבים מלבזבז את הכסף שלכם על חלקים חלופיים למכונת הגילוח. גם אני שונא את המצב הלא נעים הזה שבו צריך לרכוש ראשי גילוח חדשים. למרבה המזל, יש כמה דרכים מוכחות ובדוקות להרחיק את הרגע הזה עד כמה שאפשר ולשפר את הביצועים של מכונת הגילוח שלכם. הצעדים הפשוטים האלה יחסכו לכם המון כסף וישפרו את איכות הגילוח שלכם.

תשמנו את מכונת הגילוח

מדובר בפעולה החשובה ביותר למניעת בלאי ושחיקה של ראש הגילוח. המון אנשים אוכלים אותה בגדול בגלל שהם מזלזלים בצעד ההכרחי הזה ולא מודעים לחשיבות שלו, אז חבל שגם אתם תפלו בנקודה הזאת ותעשו לעצמכם חיים קשים.

בעזרת שימוש בתרסיס או שמן סיכה מיוחד תוכלו להפחית את החיכוך בין חלקי המתכת הנעים והחום שנוצר במהלך עבודתם. זה יאט את שחיקת המכשיר, ישפר את עבודתו ויבטיח שהוא יעבוד כמו חדש גם לאחר זמן רב.

תנקו היטב את מכונת הגילוח

שאריות ומשקעי שיער, לכלוך ותאי עור מתים שנתקעים בתוך ראש הגילוח פוגעים בביצועים של המכשיר. כדי להרחיק את כל הג’יפה הדוחה הזאת מהפנים שלכם ולוודא שהיא לא תפגע במכשיר, אני ממליץ בחום לנקות אותו באופן יסודי לאחר כל שימוש, פשוט תנהגו בהתאם להוראות היצרן ואתם מסודרים.

רוב המכשירים ניתנים לשטיפה תחת מי ברז זורמים, מה שמאפשר ניקוי קל ומהיר במיוחד. מים חמים עם קצת סבון יעשו את העבודה וישאירו מכשיר מצוחצח ומבריק.

אם הדגם שלכם מגיע עם עמדת ניקוי אוטומטית, אז בכלל הרווחתם, כי היא תעשה את כל עבודת הניקוי והשימון במקומכם.

תשמרו היטב על מכונת הגילוח שלכם

מכונת הגילוח שלכם היא השקעה לא קטנה שאמורה להחזיק מעמד שנים רבות. היא דורשת הרבה אהבה ותשומת לב וחשוב שתטפלו בה היטב. תזכרו שהרשתות והמסרקים בראשי הגילוח הם חלקים עדינים במיוחד שרגישים לכל מכה וזעזוע, אז תקפידו לא לפגוע בהם בעת תהליך הניקוי והשטיפה.

כשאתם מסירים שאריות של לכלוך ושיער באמצעות נקישות וטפיחות של ראש הגילוח על קצה הכיור, תעשו זאת בעדינות ובזהירות רבה. אם אתם משתמשים במברשת ניקוי, תקפידו לא להבריש ישירות את סכיני החיתוך. תשימו כיסוי מגן על הלהבים ותאחסנו את המכשיר בתיק נשיאה קשיח – זה יבטיח שהוא ישרוד בשלום כל נסיעה ארוכה.

זה ממש לא כיף לקנות חלקים חדשים למכונת הגילוח שלכם, אבל אי אפשר לברוח מזה, ובמוקדם או במאוחר, תצטרכו להחליף את הלהבים והרשתות של המכונה.

להחליף את הסכין של מכונת הגילוח: שורה תחתונה

גבר עם הרחבות באוזניים לובש חלוק של ברברים

אני מקווה שאחרי קריאת המדריך הזה, סופסוף ירד לכם האסימון עד כמה חשוב להקפיד על החלפה תקופתית של סכיני החיתוך במכשיר הגילוח שלכם. הבנתם איך לזהות את הרגע הנכון שבו חייבים לבצע את הפעולה הזאת ועל הדרך למדתם איך לשמור על ביצועים אופטימליים של להבי ורשתות מכונת הגילוח ולהאריך את משך החיים שלהם. הכי חשוב, זה שתהנו ממכשיר הגילוח שלכם כמה שיותר זמן ותהיו מרוצים מהתוצאות שהוא מספק.

קראתם את המדריך ועדיין יש לכם שאלות? דברו איתנו בתגובות שלמטה!

דוד שייברס
דוד שייברס

שלום! קוראים לי דוד, ואני מכור לגאדג'טים של שיער. עד כמה מכור? מאוד מכור: יש לי יותר מ-30 מכונות גילוח, ו-11 מכונות תספורת שאני אוסף במשך כמעט 20 שנה. ועל כמות סכיני הגילוח עדיף שבכלל לא נדבר... בכל מקרה, אני רווק מנתניה, עובד בתור מהנדס תוכנה, ויש לי 2 כלבים.

2 תגובות
  1. איפה ניתן לרכוש להבים ורשתות חדשות ומקוריות של פיליפס?

השאירו תגובה

מגזין שייברס
Logo