השחזת מכונת תספורת: איך לשמור על הסכין חדה לנצח?

אם אתם רוצים להוציא את המקסימום ממכונת התספורת שלכם ולהבטיח שהיא תעבוד כמו חדשה הרבה שנים קדימה, אתם חייבים להשחיז מדי פעם את סכיני החיתוך.

מדובר בחלק בלתי נפרד מהתחזוקה השוטפת של המכשיר שתעזור לשמור עליו לזמן רב.

לא צריך להתרשם מההבטחות המפוצצות של היצרן שלהבי המכשיר יחזיקו מעמד לנצח ויעבדו בשיא היעילות גם בלי שתטפלו בהם כמו שצריך.

מנגנון ההשחזה העצמית שמותגים רבים מתגאים בו הוא לפעמים לא יותר מגימיק שיווקי מתוחכם שלא ממש עובד במציאות.

במקום להאמין באופן עיוור לכל מה שכתוב על אריזת המכשיר, תפנימו שתצטרכו להשחיז את להבי המכשיר כדי לשמור עליהם חדים ומשוננים בטווח הארוך. אין חוכמות.

כדי להבטיח שהשימוש במכונת התספורת יהיה חלק, יעיל ונטול תקלות, אתם חייבים לשמור על להבים חדים שיכניעו את השיער שלכם בקלות ובמהירות ויתגברו בקלות על כל משימה שתטילו עליהם.

כמובן שתוכלו לפנות לבעל מקצוע שיעשה את כל העבודה במקומכם, אבל קחו בחשבון שהתענוג הזה יעלה לכם לא מעט כסף, ותצטרכו להכניס את היד עמוק לכיס ולבזבז המון כסף על השירות היקר הזה.

מקצוען אמיתי בתחום יגבה מכם סכום גבוה יותר מהשווי והעלות של מכונת התספורת שלכם, ככה שזה ממש לא משתלם.

החדשות הטובות הן שתוכלו להשחיז את סכיני החיתוך לגמרי בעצמכם ובלי לצאת מהבית.

זה ממש לא בשמיים וכל אחד יכול להתמודד בקלות עם המשימה הפשוטה הזאת. גם אם אין לכם מושג מאיפה להתחיל ואיך לעשות את זה כמו שצריך, אני הולך להראות לכם צעד אחר צעד את כל השלבים הנדרשים להשחזה ביתית מושלמת של להבי המכשיר. כל העסק הזה לא לוקח יותר מ-15 דקות מזמנכם היקר ודורש כמה אביזרים וכלים בסיסיים שאפשר להשיג בקלות. זה הכל. אתם הולכים לחסוך המון זמן וכסף שתוכלו להקדיש לעניינים חשובים ודחופים יותר. השיטה שאני הולך להראות תהיה מועילה ושימושית במיוחד עבור ספרים מקצועיים שמבלים את רוב שעות היום עם מכונת תספורת ביד. אם אתם רוצים ליהנות מהביצועים המקסימליים של המכשיר ולבזבז כמה שפחות כסף על תיקונים וחלקים חלופיים, חשוב מאוד שתקפידו על השחזה תקופתית של סכיני החיתוך במכונות שלכם.

לפני שנצא לדרך ונצלול למים העמוקים, אני חייב להזהיר אתכם מכל המידע המוטעה והשגוי שמסתובב באינטרנט. נתקלתי בהמון מדריכים גרועים בנושא שרק יקצרו את אורך החיים של להבי מכונת התספורת שלכם ויהרסו אותם. הדבר האחרון שאתם רוצים זה לשבור במו ידיכם את הסכינים במכשיר, ככה שעדיף שתתרחקו מכל מקורות המידע המפוקפקים והלא האמינים האלה שאי אפשר לסמוך עליהם. תוכלו ליישם את השיטה הבדוקה והמוכחת שאני הולך להראות לכם בראש שקט ובלי דאגות. ההנחיות שתצאו במדריך הזה יעשו רק טוב לסכיני החיתוך במכשיר שלכם.

אז הגיע הזמן לצאת לדרך וללמוד איך להשחיז בצורה נכונה את להבי מכונת התספורת שלכם בלי להסתבך ולהתאמץ יותר מדי: אתם הולכים להבין איך לסחוט את המקסימום מסכיני החיתוך ולשמור עליהם חדים להרבה זמן!

באיזו תדירות צריך להשחיז את להבי מכונת התספורת שלכם?

כמובן שלא מדובר במדע מדויק והמון תלוי בדפוסי והרגלי השימוש שלכם, אבל בתור כלל אצבע שתוכלו להסתמך עליו, תקפידו להשחיז את הלהבים לפחות פעם אחת בכל חצי שנה.

אם אתם עובדים במספרה עמוסה ומשתמשים במכונת התספורת שלכם מסביב לשעון ובלי הפסקה, אז ייתכן שתצטרכו להשחיז את הסכינים לעתים קרובות יותר. חלק מהספרים שאני מכיר באופן אישי מקפידים להשחיז את הסכינים כל חודשיים כי הם משרתים כמות עצומה של לקוחות מדי יום.

אתם תדעו בעצמכם מתי יגיע הרגע הנכון להשחיז את להבי מכונת התספורת. הביצועים של המכשיר מדברים בעד עצמם ומשתקפים היטב על הראש של הלקוח שלכם: כל עוד הלהבים מספקים את הסחורה ומעניקים חיתוך חלק, מדויק ונקי בכל פעם שאתם משתמשים במכשיר, זה אומר שאתם מסודרים ויכולים להמשיך לישון בשקט. אבל, ברגע שהלהבים נשחקים ומתקהים, המכשיר יתחיל לפתע למשוך ולשבור שערות ולפגוע בעור. ברגע שאתם מרגישים שהמכשיר לא נמצא במיטבו ואינו מספק את הביצועים הרגילים שלו, זה צריך להדליק אצלכם נורה אדומה. במקום להתעלם מפעמון האזהרה הזה, תבדקו את מצב סכיני החיתוך ותשחיזו אותן בעת הצורך. אם תזניחו את סכיני החיתוך ותאפשרו להן להתבלות ולאבד את החדות שלהן, אתם תפגעו במוניטין ובתדמית שלכם ותאבדו לקוחות בקצב מסחרר, כי אף אחד לא רוצה שהביקור השגרתי שלו אצל הספר יהפוך לחוויה מכאיבה, מסורבלת ולא נוחה.

תהיו עם היד על הדופק ותעקבו אחרי התוצאות שהמכשיר מעניק. אתם זוכרים את העבודה האיכותית והמרשימה שהוא עשה כשרק הוצאתם אותו מהקופסה והתחלתם להשתמש בו? אין כל סיבה שהוא לא יעבוד כמו חדש גם לאחר זמן רב של שימוש. אם אתם רואים שזה כבר לא מה שהיה פעם ושחלה ירידה באיכות ומהירות העבודה שלו, אז הגיע הזמן לפעול ולטפל בלהבים. מכונת התספורת שלכם צריכה לספק ביצועים אחידים ועקביים בכל פעם שאתם מפעילים אותה, חד וחלק (תרתי משמע). עם קצת תשומת לב, כוונון מתאים ותחזוקה נכונה, אין שום סיבה שזה לא יקרה.

הציוד הנדרש להשחזת סכיני מכונת התספורת שלכם

בואו נעבור על כל האביזרים והכלים שתצטרכו להשתמש ולהיעזר בהם במהלך השחזת הלהבים. הרכישה הגדולה והמשמעותית ביותר שתצטרכו לבצע זאת ללא ספק אבן השחזה מקצועית. אני ממליץ בחום לא להתקמצן ולקנות אחת זולה – העלות שלה זהה לסכום שתצטרכו להוציא על ביקור אחד אצל בעל מקצוע המתמחה בהשחזת סכינים. אבל, כל ההבדל הוא שתוכלו להשתמש בה במשך כמה שנים טובות. מה שאומר שההשקעה הראשונית שלכם תחזיר את עצמה בקלות בטווח הארוך.

הרשימה הזאת יכולה להיראות ארוכה מאוד במבט ראשון, אבל באמת שאין ממה להתרגש ולפחד – רוב הפריטים שמופיעים בה אלה כלי מטבח פשוטים שניתן למצוא בכל בית.

לפני שתתחילו בתהליך ההשחזה עצמו, תסמנו וי על כל אחד מהדברים הבאים שצריך להכין מראש:

  • מברג: כל מברג ישן ששוכב אצלכם בארגז הכלים יעשה את העבודה. רק תוודאו שהוא תואם לברגים במכשיר. כלי עבודה מהסוג והגודל הלא נכון יכול לפגוע בברגים ולגרום לשורה ארוכה של תקלות ובעיות שעדיף להימנע מהן.
  • חומץ לבן: במקום להשתמש בנוזל ניקוי מוכן המיועד למכונת תספורת, אני מעדיף ללכת על חומץ פשוט. אני מסכים שזוזל ניקוי מיוחד עושה עבודה טובה יותר, אבל לפעמים הוא מלא בכימיקלים מסוכנים וחומרים מסרטנים. כשמדובר בבריאות שלכם ושל הלקוחות שלכם, עדיף ללכת על בטוח ולהימנע מסיכונים מיותרים. לכן, תתרחקו מנוזל ניקוי קנוי ותשתמשו בתחליף טבעי ובטוח. חומץ יתאים למשימה הזאת.
  • קערה קטנה עם מים חמים: תצטרכו לשפוך לתוך המים כמות קטנה מהחומץ. הם ישמשו אתכם לשטיפה יסודית של הלהבים.
  • מגבת נייר או מטלית: כל דבר יתאים למשימה הזאת, כל עוד לא מדובר בנייר זכוכית או בד נוקשה ומחוספס שיפגע במכשיר. האפשרות הטובה ביותר זאת מטלית מיקרופייבר. אם החלטתם להשתמש במגבות נייר, תצטיידו בכמות גדולה במיוחד שתספיק למשימה שעומדת בפניכם.
  • מברשת שיניים: אני מעדיף להשתמש במברשת שיניים קשיחה כדי לצחצח היטב את כל הפינות הנסתרות והחלקים הקטנים של סכיני החיתוך. גם מברשת ניקוי קטנה או ספוג רגיל יעשו את העבודה.
  • מרקר: עדיף להשתמש בטוש לא מחיק בצבע אדם או שחור. תוכלו לסמן בעזרתו את המקומות שצריך להשחיז.
  • אבן השחזה: אפשר לכתוב מדריך שלם על בחירת אבן ההשחזה המתאימה והנכונה ביותר עבורכם, אבל כאן נסתפק בכמה דגשים חשובים שרלוונטיים לנושא שלנו. עומד לרשותכם מבחר רחב של אבני השחזה שונות, אבל הסוגים העיקריים והנפוצים ביותר הם: שמן, מים ויהלום. אם אתם מתכננים להשתמש בה אך ורק להשחזת סכיני מכונת התספורת שלכם, אני ממליץ על ערכה איכותית הכוללת שתי אבני השחזה בגרעין של 3,000 ו-8,000 ("גרעין" מודד את גודל אבן ההשחזה וקובע את רמת ואיכות ההשחזה שהיא מספקת. אבנים עם גרעין גדול יותר יעשו עבודה מעודנת ומדויקת יותר). דרך אגב, תוכלו לנצל את אבן ההשחזה שרכשתם גם להשחזת סכיני המטבח שלכם, ככה שתוכלו לתפוס שתי ציפורים במכה אחת.
  • מיכל עם מים: לפני השימוש באבן ההשחזה, תצטרכו להשרות אותה במים. תחפשו במטבח קערה או מיכל בגודל המתאים. אישית, אני משתמש בסיר חמין. אתם צריכים למלא את הכלי שבחרתם במים פושרים בטמפרטורת החדר. הם צריכים לכסות לגמרי את אבן ההשחזה שאתם שמים בתוכה.

תבחרו בסיבת העבודה המתאימה

תבחרו בחוכמה את משטח ומקום העבודה שלכם. עדיף להשחיז את להבי המכשיר במקום המתאים שבו תוכלו לעבוד בצורה יעילה ומסודרת בלי להתלכלך ולהסתבך. במקום שתצטרכו להתרוצץ בכל רחבי הבית ולנקות את שאריות השיער והלכלוך שהתפזרו בכל מקום אפשרי, תחסכו לעצמכם את כל הבלאגן המיותר הזה. תזכרו שמים וחשמל לא הולכים ביחד, ככה שתתרחקו ממכשירים חשמליים. במקום להרטיב את המחשב הנייד שלכם או לטנף את המטבח, תתארגנו מראש ותשמרו על סדר וניקיון מירבי. תחשבו על המקום המושלם לביצוע המשימה הזאת. תבחרו בחלל מרווח עם כמה שפחות מכשולים שיעמדו בדרככם ויפריעו לכם. אני נוהג לבצע את העבודה הזאת על שולחן האוכל בסלון. לא צריך להרים גבה, אני מכין היטב את משטח העבודה הזה ודואג שהתהליך יעבור בשלום. אני פורש מגבת מטבח נקייה, מניח עליה את כל הציוד הנדרש ויוצא לדרך. כשאני משלים את התהליך, אני מרים אותה בזהירות וזורק אותה לכביסה. השולחן נשאר נקי ומבריק ואני לא צריך לדאוג לשערות סוררות שיגיעו לאוכל שלי. תמצאו מקום נוח שבו תוכלו להשלים את העבודה הזאת בצורה הנוחה והיעילה ביותר.

איך להשחיז את להבי מכונת הגילוח: 10 צעדים פשוטים

לאחר שבחרתם בקפידה את משטח העבודה היעיל והנוח ביותר והכנתם את כל הציוד הנדרש, הגיע הזמן להפשיל שרוולים וללכלך את הידיים. תצטרכו להתרגל לשימוש באבן ההשחזה וייקח לכם זמן עד שתקלטו איך עושים את זה בצורה הנכונה והיעילה ביותר. תזכרו שאתם לא נמצאים במירוץ נגד הזמן, ככה שתתאזרו בסבלנות ואל תמהרו לשום מקום. עם קצת אימון ותרגול, תוכלו להשלים את כל התהליך בעשר דקות או רבע שעה בלבד. עם הזמן, אתם תראו שהשד בכלל לא נורא כל כך.

באמת שלא מדובר במשימה מאיימת, מורכבת ובלתי אפשרית כמו שנראה במבט ראשון. עם זאת, כדי שתצלחו את התהליך בשלום, חשוב שתעשו הכול כמו שצריך ותשמרו על כמה כללים חשובים. תקפידו לעקוב אחר הצעדים שאני הולך לתאר ואל תדלגו על אף שלב. אם תנסו לאלתר, לחפף ולעגל פינות- זה רק יפעל נגדכם. להבי מכונת תספורת הם חלקים עדינים ושבריריים שקל מאוד לפגוע בהם, ככה שתצטרכו להתרכז בזמן העבודה ולהקדיש לה את תשומת הלב הנדרשת.

שלב 1: תכינו את אבן ההשחזה

אני משתמש באבן השחזה דו צדדית שמשלבת בין שני גרעינים שונים : 3,000 מצידה האחד ו-8,000 מהצד השני. אופן ההכנה של האבן תלוי בסוג שלה. במקרה שלנו מדובר באבני מים שצריך לטבול במים במשך 10 דקות לפני השימוש.

תצטרכו להמתין עד שהאבן תספוג לתוכה את כל המים. כשתראו שהיא מפסיקה להעלות בועות אוויר קטנות, סימן שהיא ספחה מספיק נוזלים ומוכנה לשימוש. ברגע שהמים מפסיקים לגעוש ולבעבע, אני מוציא את האבן ומניח אותה על המגבת שהכנתי. אני שם אותה כשהצד עם גרעין 3,000 פונה למעלה, כי ממנו נתחיל את מלאכת ההשחזה.

שלב 2: תפרקו את המכשיר

בזמן שאתם משרים את אבן ההשחזה, תפרקו את הלהבים ומסרקי החיתוך של המכשיר. ברוב מכונות התספורת, תצטרכו לשחרר שני ברגים כדי להסיר את ראש המכשיר. קל מאוד לאבד את החלקים הקטנים האלה, ככה שתשימו אותם במקום בולט ותזכרו איפה הנחתם אותם. הפתרון הטוב ביותר זה לשים אותם בצורה מסודרת בכוס קטנה.

תזכרו שמכונת החיתוך שלכם מצוידת בלהב מקובע וחסר תזוזה שמסייע ללכוד את השערות ולייעל את פעולת החיתוך. לחלק הזה אני קורא מסרק חיתוך. בנוסף לכך, היא מכילה גם להבים מסתובבים שנעים בכיוונים שונים. מדובר בסכיני החיתוך שאחראיים על הסרת השיער. צריך להשחיז את שני החלקים החשובים האלה.

שלב 3: תנקו את הלהבים

לאחר שתפרקו את ראש החיתוך, אתם תגלו לא מעט לכלוך שמצטבר בחלקים הפנימיים והחבויים של הלהבים. שמן הסיכה שנצמד לצד האחורי של סכיני החיתוך לוכד המון שערות שנופלות במהלך התספורת וגורם להן להידבק ללהבים. כדי שמכונת התספורת שלכם תעבוד בצורה היעילה והטובה ביותר, אתם חייבים להיפטר מכל הג’יפה המגעילה הזאת שסותמת את הלהבים ושוחקת אותם.

תקפידו לנקות היטב את סכיני החיתוך. במסגרת הניקוי היסודי של ראש המכשיר, תצטרכו להיפטר מכל הפסולת שנשארה בתוכו בעזרת מברשת שיניים. הצעד הבא זה להשרות את הלהבים בתערובת מיוחדת של מים וחומץ. תשרו את ראש וסכיני החיתוך בתווך הנוזל הזה במשך 5 דקות.

לבסוף, תנגבו אותם היטב באמצעות מגבת נייר ותייבשו אותם לגמרי.

שלב 4: תסמנו את הלהבים

בעזרת הטוש המדגיש שהכנתם מראש, תסמנו את פני השטח החלקים והשטוחים של סכיני החיתוך. מדובר בצד הלהבים שבעזרתו הם חותכים את השערות. הסימונים האלה יעזרו לכם לקבוע שהשחזתם את הלהבים בצורה אחידה וטובה. תוכלו לדעת בקלות האם השלמתם את המשימה או שיש צורך בכמה ליטושים ונגיעות אחרונות.

שלב 5: תשחיזו את מסרק החיתוך

תתיזו מים על אבן ההשחזה כדי להרטיב אותה ולהבטיח שהלהבים ינועו בצורה חלקה על פני המשטח. תתחילו מהשחזת מסרק החיתוך.

תציבו את הלהבים במאונך לאבן ההשחזה. הם צריכים להיות מופנים כלפי מטה. שיני הלהבים צריכים לנוע לרוחב האבן.

תניעו את הלהבים מעלה ומטה, כדי שהם יחליקו עם משטח אבן ההשחזה. אל תפעילו כוח רב מדי ואל תלחצו בעוצמה מוגזמת.

תשפשפו את הלהבים בתנועות יציבות ואחידות, תוך שאתם מנצלים את כל משטח אבן ההשחזה. זה ימנע ממנה להיפגם ולהישחק.

תקפידו להניח את הלהב כולו על פני אבן ההשחזה ולא רק את הקצוות והשיניים שלו. חלק גדול מסרטוני הווידאו שתראו באינטרנט ימליצו לכם להשחיז אך ורק את שיני הלהבים, אל תקשיבו לעצה הזאת. היא פשוט לא נכונה ועדיף להתעלם ממנה.

חשוב שהלהב יהיה מיושר לגמרי. אסור שאחת מהשיניים תבלוט או תתעקם. אם תשחיזו אך ורק את השיניים ולא את סכין החיתוך כולה, זה יגביר את קצב השחיקה וההתקהות של הלהבים. כל פגיעה במבנה העדין והמדויק של הלהבים יגרום לחתכים ושריטות בעור. ייתכן שלא תבחינו בזה מייד, אבל לאחר שלוש או ארבע השחזות, הלהבים יחלו למרוט שערות ולפגוע בעור.

לאחר 15 מעברים על אבן ההשחזה, תהפכו את הכיוון שאליו פונים הלהבים, ותבצעו 15 מעברים נוספים. הסימונים שעשיתם באמצעות הטוש צריכים להימחק. אם זה לא המצב, סימן שלא השחזתם עד הסוף את הלהבים.

שלב 6: תשחיזו את סכיני החיתוך

תטבלו את המשחזת במים כדי להרטיב אותה מעט. תחזרו על אותו התהליך שעשיתם עם ראש המסרק. תניחו את סכיני החיתוך על המשטח החיצוני של אבן ההשחזה ותתחילו לשייף.

ומה בנוגע לכיוון? תזכרו ששיני הלהבים צריכות להצביע על הקצה הקרוב של האבן. אל תפנו אותן כלפי מטה לקצה הרחוק של המשחזת.

שלב 7: תעברו לגרעין השחזה אחר

תטבלו את אבן ההשחזה במים ותהפכו אותה לצידה השני. הגיע הזמן לחזור על כל התהליך מחדש עם גרעין 8,000 לליטוש עדין וסופי של סכיני החיתוך. תבצעו 15 שיופים, תהפכו את הלהבים ותחזרו על הפעולה 15 פעמים נוספות. תבדקו אם הסימון שעשיתם בעזרת המרקר נמחק לגמרי. אם הוא לא ירד לחלוטין, תמשיכו להשחיז את הלהבים עד שתגיעו לתוצאה הרצויה.

שלב 8: תייבשו את הלהבים ותרכיבו אותם בחזרה

כשהחלק הקשה כבר נמצא מאחורינו, כל מה שנשאר זה לייבש לגמרי את הלהבים. אני מעדיף להשאיר אותם במשך שעה באוויר הפתוח כדי לוודא שלא תישאר שום לחות ורטיבות בחלקים השונים.

לפני שאני מחזיר את הלהבים למקום ומרכיב בחזרה את ראש המכשיר, אני בודק שהוא נקי לגמרי. אני משתמש במברשת שיניים כדי להסיר שאריות שיער ולכלוך שנדבקו לחלקים השונים. אני מנקה היטב כל חלק בנפרד ומוודא שראשי המסרק ורשתות החיתוך יהיו מבריקים ומצוחצחים לגמרי.

שלב 9: שימון הלהבים

שימון סכיני החיתוך שומר עליהם משוננים וחדים. רוב מכונות התספורת מגיעות עם בקבוקון המכיל שמן סיכה. אם אין לכם אחד כזה או שהוא נגמר, תוכלו להשתמש בשמן תינוקות שיסגור לכם את הפינה.

איך בדיוק עושים את זה? פשוט תשימו טיפה אחת על הלהבים ותפעילו את המכשיר לדקה. תנועת הלהבים תעזור לפזר את שמן הסיכה באופן שווה ואחיד בכל רחבי מנגנון החיתוך של המכשיר.

תנגבו היטב את עודף השמן שנשאר לפני השימוש במכשיר.

שלב 10: תנקו את כל הבלאגן והלכלוך שנשאר

תשפכו את המים לכיור ותזרקו לפח את כל שאריות השיער והלכלוך שהוצאתם מהמכשיר. חלק מהאנשים מעדיפים לאחסן את אבן ההשחזה שלהם במיכל מלא במים, אבל אני חושב שזאת אפשרות טובה רק אם אתם משתמשים בה באופן חודשי. זה מאפשר לקצר תהליכים ולחסוך את זמן ההמתנה הנדרש כשהאבן צריכה לספוח חלק מהמים. אני מוציא את האבן מהמים, מנגב אותה היטב ומאחסן אותה בקופסה סגורה ומוגנת היטב.

זה הכול. השחזתם את להבי המכשיר ותוכלו להיות בטוחים שהם יעבדו כמו חדשים ויעניקו תוצאות מעולות.

כמה טיפים לתחזוקה נכונה של מכונת תספורת

איך להפיק את המירב מסכיני החיתוך במכשיר שלכם? פשוט מאוד: להקפיד על התחזוקה השוטפת של מכונת התספורת. השחזת הסכינים זה החלק הקשה והמורכב ביותר בכל הטקס הזה.

שני הסודות האחרים להארכת תקופת החיים של הלהבים אלה שימון וניקוי קבוע.

אל תשכחו לשמן את הסכין לאחר כל שימוש. תקפידו לא להגזים עם הכמויות ולשפוך יותר מדי משמן הסיכה. הדבר האחרון שאתם רוצים זה שעודפי הנוזל השמנוני והדביק יתפזרו בכל רחבי המכשיר וימנעו ממנו לפעול כמו שצריך. טיפה אחת או שתיים יעשו את העבודה.

גם ניקוי המכשיר אינו דורש יותר מדי זמן ומאמץ. זה יכול להיות טיפה מעצבן ומעייף להתעסק עם זה בכל פעם שאתם משתמשים במכונת התספורת, אבל אין מה לעשות. המכשיר שלי הגיע עם מברשת ניקוי מיוחדת שעוזרת לי להיפטר מכל השערות שנתפסו בתוכו. לאחר מכן, אני נעזר במברשת קטנה יותר שמאפשרת להסיר את השערות העקשניות ביותר שנתקעו מתחת ללהבים. צריך לנקות את המכשיר לפני ואחרי כל שימוש. חלק גדול מהמכשירים מגיעים עם מגן להבים קשיח. תזכרו שהוא לא נועד לקישוט וליופי בלבד ותקפידו לשים אותו על ראש המכשיר. כל פגיעה קטנה בלהבים יכולה לעלות לכם ביוקר.

להב חד כמו תער תמיד יעשה את העבודה

כל עוד תטפלו היטב בסכיני החיתוך של מכונת התספורת שלכם, הם ישרתו אתכם בנאמנות במשך שנים רבות. אם עדיין לא נפל לכם האסימון, אז כדאי שתפנימו שזה האינטרס שלכם לנקות ולתחזק באופן רציף וקבוע את המכשיר שלכם. לא תצטרכו לתקן את מכונת התספורת שלכם לעתים קרובות ולהשקיע הון תועפות בחלקים חלופיים שתצטרכו לרכוש כל הזמן.

לאחר קריאת המאמר הזה, למדתם איך לשמור על המכשיר שלכם כמו חדש למשך שנים רבות בעזרת ניקוי, שימון ווהשחזת הלהבים. זה אומר שנגמרו כל התירוצים להזנחת מכונת התספורת שלכם. מעכשיו לא תוכלו להגיד שלא ידעתם איך לתחזק כמו שצריך את המכשיר הזה ולא הבנתם עד כמה זה חשוב לדאוג להיבט הזה. אם כלי העבודה שלכם יתחיל לחרוק ולהתפרק רק בגלל שלא היה לכם כוח לשמור על התחזוקה השוטפת שלו, תוכלו לבוא בטענות רק לעצמכם. במקרה הזה, העצלנות ממש לא משתלמת והולכת לעלות לכם ביוקר רב. מכונת התספורת הראשונה שרכשתי החזיקה מעמד במשך כמה שנים טובות ולא הייתי צריך לתקן אותה אפילו פעם אחת. אין כל סיבה שהתסריט הזה לא יחזור על עצמו גם במקרה שלכם.

החלק הטוב ביותר בכל הסיפור הזה הוא שלמדתם איך להשתמש באבן השחזה. תוכלו להשחיז על הדרך גם את המספריים וסכיני המטבח שלכם.

השחזת מכונת התספורת: שורה תחתונה

בשורה התחתונה, אתם צריכים שמכונת התספורת שלכם תעשה עבודה יוצאת מהכלל בכל רגע שתזדקקו לה. אם להבי המכשיר מתחילים לרשום ביצועים מאכזבים והופכים את תהליך התספורת לחוויה מציקה, מאכזבת ומתסכלת, זה אומר שהגיע הזמן לשחזר את החדות המקורית שלהם שאבדה עם הזמן. תוכלו להציל את המצב תוך כמה דקות ובלי לצאת מהבית. פשוט תשלפו את אבן ההשחזה שרכשתם, תעבדו על סכיני החיתוך ואתם מסודרים. תמיד תוכלו לבנות על הביצועים המושלמים של המכשיר שלכם שיהיה שם בשבילכם בכל פעם שתזקקו לו.

דוד שייברס
דוד שייברס

שלום! קוראים לי דוד, ואני מכור לגאדג'טים של שיער. עד כמה מכור? מאוד מכור: יש לי יותר מ-30 מכונות גילוח, ו-11 מכונות תספורת שאני אוסף במשך כמעט 20 שנה. ועל כמות סכיני הגילוח עדיף שבכלל לא נדבר... בכל מקרה, אני רווק מנתניה, עובד בתור מהנדס תוכנה, ויש לי 2 כלבים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאירו תגובה

מגזין שייברס
Logo