איך לספר את עצמך? 9 שלבים לתספורת עצמית מושלמת

מחפשים את השיטות הכי טובות לתספורת עצמית? הבאנו לכם את התותחים הכי כבדים של עולם הספרות בארץ שיסבירו לכם איך להסתפר לבד שלב אחר שלב!

רוצה ללמוד איך לספר את עצמך? אתה לא לבד: לא כולם אוהבים ללכת לספר השכונתי או לברברשופ מגניב כדי להסתפר: יש גם אנשים שמעדיפים לעשות את זה לבד בבית, ועכשיו כשכל העולם בהסגר בגלל הקורונה, אז היכולת לספר את עצמנו הפכה להרבה יותר רלוונטית וחשובה מתמיד. ואת זה, הבנתי אחרי חודש וחצי בבית, שבו לא הסתפרתי אפילו פעם אחת (ואני רגיל להסתפר פעמיים בחודש). כל מה שהיה צריך הוא להסתכל פעם אחת במראה כדי להבין שמישהו חייב לקחת שליטה על הרעמה שצמחה לי על הראש.

אז מה עשיתי? הרמתי טלפון למי שלדעתי הם 2 ספרי הגברים הכי טובים בישראל, רון ג'מילי ואביאל חי, וביקשתי מהם לכתוב לנו מדריך מקיף ומפורט על השיטות הכי טובות לתספורת עצמית שאפשר לעשות בבית.

רון הוא הבעלים של: "ג'מילי ברברשופ" שהוא לדעתי הברברשופ הכי טוב בישראל, ואתם כבר יודעים שהסתפרתי אצל כל הגדולים וכל הטובים – אז כשאני אומר שיש מישהו שלטעמי מתעלה על כולם, אני יודע על מה אני מדבר.

ביחד, אביאל ורון פתחו את מה שנחשב היום לאקדמיה הכי טובה בישראל ללימודי בארברינג (ספרות גברים מקצועית), בשם: "מולר אקדמי". בקיצור מדובר ב-2 חבר'ה מאוד מקצועיים.

אז אחרי ההקדמה וההרמה לרון ואביאל, אני נותן להם את הבמה!

תוכן עניינים לצפיה בתוכן העניינים

איך לספר את עצמך: לפני שמתחילים

אהלן חברים כאן אביאל, והדבר הראשון שאני רוצה להגיד הוא שלפני שאתם לוקחים מכונת תספורת ומספריים ליד ומתחילים ללמוד איך להסתפר לבד, אתם חייבים לזכור את 2 החוקים הכי חשובים בעולם הספרות: לבוא מוכן ולבוא סבלני. תספורת, בעיקר תספורת עצמית, היא לא משהו שכדאי לזרז או לנסות לעשות כמה שיותר מהר (בעיקר אם זאת הפעם הראשונה שלכם). חשוב לקחת את הזמן ולהבין בדיוק מה אתם עושים, לבדוק את עצמכם כל הזמן, ופשוט להיות סבלניים ולסמוך על התהליך.

קודם כל, צריך להחליט איזו תספורת אתם רוצים

הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות בתור ספר, ולדעתי גם בכל דבר בחיים, הוא לנסות לעשות 20 דברים במקביל ולצפות להצליח בכולם. בדיוק כמו שאי אפשר להיות אלוף עולם ב-20 סוגים שונים של ספורט בו זמנית, ככה גם אי אפשר לנסות לערבב בין 20 תספורות שונות ולקבל משהו שנראה טוב (תאמינו לי שניסיתי). אז הדבר הראשון שאתם חייבים לעשות הוא להחליט על התספורת שאתם רוצים: באזז קאט? גלאח? פומפדור? משהו קלאסי? קצר ופשוט? באמת שיש אינספור אפשרויות, אבל אתם חייבים לבחור באחת. הכי טוב זה לחפש באינטרנט תמונות של תספורות שונות כדי למצוא אחת שאתם אוהבים, שגם נראית יחסית פשוטה – אנחנו לא הולכים לעשות עיצוב שיער לחתונה עכשיו.

להכין את הכלים

אנחנו חייבים את הכלים הנכונים כדי להוציא את המקסימום מהתספורת העצמית שלנו. אנחנו נצטרך מראה קטנה ליד, מראה אחת גדולה (כמו הזאת שיש באמבטיה), מכונת גילוח, מספריים, וכמובן – מסרק. אם אתם רוצים לקחת את זה לרמה הבאה, אז אני ממליץ לכם להשתמש במספריים חדות (לא, מספריים של בית ספר לא יתאימו לזה) ואיכותיות. אני לא אומר לכם לרוץ לקנות מכונת תספורת ב-1,500 ₪ (אלא אם כן אתם ממש מתעקשים) ומספרי מקצועיות לספרים שעולות 5,000 ₪, אבל כדאי מאוד שיהיו לכם כלים טובים ביד, או לפחות סבירים. מה זה כלי טוב? סביר להניח שזה לא משהו שאפשר לקנות ב-50 ₪.

אם אתם רוצים, ואני באופן אישי מאוד ממליץ על זה, תוודאו שיש לכם חומרי עיצוב שיער איכותיים בהישג יד, כדי שתוכלו לעצב את השיער כמו שאתם אוהבים אחרי התספורת. אם התספורת שלכם מצריכה שימוש עם מייבש שיער – אז תכינו אחד מראש.

הנה רשימת האביזרים שאני ממליץ עליה באופן אישי (מבטיח לעדכן אותה מדי פעם). שימו לב שמדובר במותגים זולים אבל איכותיים, כי אני לא רוצה שתשקיעו אלפי שקלים על ציוד מקצועי עד שלא תלמדו איך עושים את זה כמו שצריך:

מכונת תספורת

הכלי הכי חשוב שלנו. אנחנו נשתמש בה בשביל רוב התהליך, ולכן חשוב לבחור במכונה איכותית שתעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר. בדקתי המון אפשרויות שונות כדי למצוא לכם מכשיר זול ואיכותי, ומצאתי את מכונת התספורת הזאת של חברת Wahl – מכונה מעולה למתחילים, וגם זולה מאוד.

מספריים

ראיתם פעם ספר בלי מספריים? בדיוק. אז גם אתם צריכים זוג של מספריים איכותיות וחדות שיחתכו את השיער שלכם בצורה הכי חלקה שאפשר. שוב, אני לא רוצה שתשרפו כסף על מספריים מאוד יקרות, במיוחד אם זה לא המקצוע שלכם, אז מצאתי לכם מספריים חביבות בפחות מ-10 ₪ בעליאקספרס. גילוי נאות: לא השתמשתי בהן בעצמי, אבל יש להם יותר מ-1,000 תגובות חיוביות, והן עולות גרושים, ככה שבמקרה הכי טוב תקנו משהו שתופתעו מהאיכות שלו, ובמקרה הכי גרוע? זה כולה 10-15 ₪.

מכונת גילוח

לא חובה, אבל בהחלט מומלץ. אחרי שנסיים עם התספורת, אנחנו נרצה לעבור מסביב ולוודא שלא נשארו שום שיערות מסביב. גם כאן מצאתי לכם מכונת גילוח ממש זולה בפחות מ-70 ₪ של חברת שיאומי (מה זה, החברה הזאת פשוט עושה הכל פי 4 יותר זול!!!). רק לשם ההשוואה – מכונת הגילוח הכי זולה שלי עולה 800 ₪, אבל שוב: אני רוצה שקודם תתאמנו על כלים שהם סבבה ותפתחו את היכולת, ורק אחרי זה תעברו לדברים הכי טובים.

כיסוי של ספרים

רוצים לספר את עצמכם בלי להתלכלך? יש לכם 2 אפשרויות: להסתפר במקלחת, או לשים גלימה של ספרים שתשמור עליכם נקיים. מה עדיף? מה שבא לכם. אבל הנה אחת ממש זולה אם אתם רוצים להשתמש באחת.

מסרק

אני בטוח שיש לכם אחד בבית, ורוב הסיכויים שהוא יספיק לכם לתספורת בסיסית. אבל אם בא לכם להיות יצירתיים ולצאת מחוץ לקופסה, הנה סט של 10 מסרקים שונים שתוכלו להשתמש בו.

עדכון: מצאתי סט שלם!

תקשיבו, גיששתי עוד קצת באתר הזה ומצאתי בו סט שלם עם 10 פריטים שונים לתספורת, והכל ביחד בפחות מ-80 ₪! יש בו: מספריים, מספריים לדילול שיער, 2 מסרקים, מברשת, 2 קליפסים לשיער, גלימה של ספרים, תיק נשיאה לחלק מהחפצים, ומשהו מוזר שנראה כמו דף ואין לי מושג מה המטרה שלו, אבל זה לא משנה בגלל שהסט הזה עולה גרושים ויש בו את כל מה שצריך חוץ ממכונת תספורת.

הכנת הסביבה

כמו שאתם יודעים, תספורת זה עסק מאוד מבולגן ומלוכלך, ואם לא תמצאו מקום שבו תוכלו לנקות את השיער בקלות, זה יכול לצאת משליטה יותר מהר ממה שאתם חושבים. ומעבר לזה, חשוב שהמקום שבו אתם מספרים את עצמכם יהיה מואר כמו שצריך ותוכלו לראות בדיוק מה אתם עושים בלי לפספס שום דבר חשוב. השרותים, המקלחת, החצר, המרפסת – כולם יכולים להיות רעיונות טובים ללוקיישן המושלם. מאחר ואתם מכירים את הבית שלכם הרבה יותר טוב ממני, אז הבחירה היא בידיים שלכם.

מציאת הזווית המושלמת

זה החלק הכי מאתגר בתספורת עצמית: הזווית. אתם בטח יודעים על מה אני מדבר אם יצא לכם להתגלח או להסתפר מול המראה – אנחנו "מרגישים" שאנחנו מזיזים את היד לכיוון מסוים, אבל במראה היא זזה בכלל לכיוון הנגדי. הכל בסדר, ואין מה להילחץ מזה – זה פשוט עניין של תרגול וזיכרון שריר. בכל אופן, אנחנו חייבים למצוא את הזווית הכי טובה שבה נוכל להתסכל על עצמיננו במראה מכל הכיוונים, ולא לפספס אף נקודה – אל תספרו את עצמכם בלי לראות בדיוק מה אתם עושים! אתם חייבים להיות בשליטה מלאה במשך כל התהליך!

הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לכם בנושא הזה הוא פשוט לקחת את הזמן ולא למהר. אפשר להתחיל קודם עם מראה קטנה ורק אז לעבור למראה גדולה יותר, או לשלב בין שניהם לפי מה שהכי נוח לכם. אני מבטיח שבהתחלה זה ירגיש קצת מוזר, אבל אחרי כמה דקות וקצת תרגול, אתם תבינו בדיוק מה צריך לעשות.

שטפו את השיער

לפני שנתחיל לספר את עצמינו, כדאי מאוד לשטוף את השיער וגם לנגב אותו. אנחנו נעשה את זה בעיקר בגלל 2 דברים: קודם כל, זה יוציא את הנפח מהשיער שלנו ויאפשר לנו לראות אותו בצורה הרבה יותר מדויקת כדי שנוכל לחלק אותו לחלקים ואזורים שונים ולהבין מאיפה צומחת כל שיער. ודבר שני, זה גם ישטוף את כל חומרי הטיפוח מהשיער שיכולים לתקוע את המספריים או את מכונת התספורת שבה תשתמשו. פשוט תעשו את זה – יש סיבה למה בכל המספרות שוטפים את השיער לפני שמתחילים לעבוד 🙂

איך לספר את עצמך למתחילים: אביאל חי מסביר

ידיים של ספר מזיזות ראש למקום המושלם כדי שלא יזוז

עכשיו כשכל הכלים מוכנים, מצאתם את המקום המושלם לספר את עצמכם, התרגלתם לזוויות ואפילו שטפתם את השיער, הגיע הזמן לצאת לדרך ולהתחיל בעבודה העיקרית. תכלס? התהליך הוא דיי פשוט: קודם כל נתחיל בלחלק את השיער לאזורים שונים, בגלל שאנחנו נספר את האזור העליון והצדדים בנפרד. אנחנו נתחיל קודם מלעשות פייד בצדדים, ואחרי זה נסדר את החלק העליון. נכון התמונה עם התספורת שאתם אוהבים שביקשתי שתמצאו קודם? אז תוודאו שהיא תמיד תהיה לצידכם כדי שתוכלו להשוות בין מה שאתם עושים אל מה שיש בתמונה. עכשיו אני הולך להסביר לכם איך לעשות תספורת בסיסית של פייד, ואם תרצו משהו יותר מסובך, אז אוסיף לכם כמה סרטונים עם הדרכות בסוף המדריך הזה.

שלב 1: תפרידו את השיער

תמצאו את האזור שבו אתם בדרך כלל מחלקים את השיער שעל הראש, ותפרידו אותו בצורה כזאת שהחלק העליון מסודר לצד אחד שלא מפריע לכם, והחלק הצדדי חשוף לגמרי.

שלב 2: חלקו את השיער לאזורים

עכשיו, קחו את המסרק שלכם ותחלקו את השיער ל-2 אזורים: האזור העליון והאזור התחתון. תעשו את זה הכי מדויק שאתם יכולים (פדנטיות ודיוק בתספורות זה נושא מאוד חשוב). אתם אמורים לקבל צורה של החלק העליון שנראית קצת כמו האות האנגלית U. אם יש לכם קליפסים והשיער שלכם מספיק ארוך כדי לאפשר את זה, אז תשימו קליפס בשיער כדי שהוא לא יזוז בזמן שאתם עובדים.

שלב 3: תתחילו ממספר 4 במכונה

הרכיבו על המכונה שלכם את מסרק הגבהה שכתוב עליו המספר 4. אם שמתם לב, את מכונות התספורת מגיעות עם הרבה מסרקי הגבהה באורכים שונים. למשימה שלנו, אנחנו צריכים להשתמש במסרק של 4 (שימו לב שהמספר של המסרק, הוא לאו דווקא האורך שלו במילימטרים, אז תקראו את האותיות הקטנות). בכל אופן, מכונה בלי מסרק הגבהה מספרת מאוד צמוד לעוד, עם מסרק של המספר 1 היא מספרת קצת פחות צמוד, מסרק של מספר 7-8 הוא כבר לא מתאים לפיידים, ומספר 4 הוא בדיוק איפה שהכי כדאי להתחיל. על המספרים השונים של מסרקי ההגבהה אפשר לקרוא כאן: מסרקי הגבהה למכונת תספורת: מדריך מקיף על מסרקי הגבהה.

בכל אופן, מספר 4 הוא מקום טוב להתחיל ממנו, כי תמיד אפשר לעשות יותר קצר אם יצא לנו ארוך מדי. הסוד לפייד מושלם הוא להתחיל בקצת יותר ארוך, ולרדת למטה כל הזמן. אז בצד שנשאר חשוף אחרי החלוקה שלנו לאזורים, תתחילו להעביר את המכונה יחד עם מסרק ההגבהה. שימו לב שאתם מבצעים את התנועה מלמטה – למעלה, ושניה לפני שאתם מגיעים לקצה, תעשו תנועה מעגלית של "גריפה" עם המכונה כדי להרחיק אותה מהראש. זה מה שיעזור לנו ליצור פייד נקי ויפה, מאשר אחד שנראה חובבני. תחזרו על הפעולה הזאת על 2 הצדדים של הראש, ואחרי זה תעברו לצד האחורי – כאן תוכלו להשתמש במראה הקטנה שלכם כדי לראות מה אתם עושים.

שלב 4: תורידו את המסרק למספר 3

סיימתם? מעולה! עכשיו תעשו ב-ד-י-ו-ק את אותו הדבר, רק עם מסרק הגבהה מספר 3. שהפעם, אנחנו לא הולכים לספר את כל האזור שסיפרנו מקודם, אלא לעצור חצי סנטימטר לפני הסוף – זה מה שיתן לנו את האפקט ההתחלתי של הפייד. חשוב שתיקחו את הזמן ולא תמהרו כאן – המטרה היא לקבל תוצאה טובה שתוכלו להתגאות בה, ולא תוצאה מהירה שתתבאסו ממנה. גם כאן תתחילו קודם מהצדדים, ואחרי זה תעברו לאזור האחורי של הראש.

שלב 5: תורידו את המסרק למספר 2

בדיוק כמו בשלב הקודם, תורידו את המספר של מסרק ההגבהה למספר 2, ותחזרו על אותה הפעולה, רק חצי סנטימטר נמוך יותר.

שלב 6: תורידו את המסרק למספר 1

מעולה, כמעט סיימנו את הפייד! גם כאן אנחנו נחזור על אותה הפעולה בערך חצי סנטימטר נמוך יותר מאיפה שעצרנו בשלב הקודם. כאן כבר תוכלו ממש לראות את רוב הפייד במלואו ולהבין אם עשיתם עבודה טובה או שיש מקום לשיפור. אם זה לא מושלם כמו שאתם רוצים, אל תדאגו: אתם יכולים פשוט לחזור על השלבים הקודמים ולתקן איפה שצריך. במקרה הכי גרוע, זה יצמח בחזרה תוך שבועיים.

שלב 7: תעצבו את אזור הצוואר ומאחורי האוזניים

עכשיו כשסיימנו עם הפייד, בואו ניצור כמה קווים יפים וחדים במקומות הנכונים כדי שהתספורת תיראה כמה שיותר מקצועית. לפני שאתם עושים את זה, אולי כדאי שתבקשו ממישהו אחר שיעשה את זה – הורים, בנות\בני זוג, חברים קרובים. למה? כי זה מצריך קצת דיוק כדי לקבל תוצאה מושלמת. אבל אם אין לכם אף אחד בהישג יד ואתם מרגישים בטוחים בעצמכם, אז תעשו את זה לבד, הכל טוב. למשימה הזאת אנחנו צריכים רק את הסכין של המכונה בלי מסרקיי הגבהה, ואם יש לכם אחת, אז עדיף להשתמש במכונת תספורת לפינישים ולא במכונת תספורת רגילה.

תנסו "לצייר" את הקווים על הצוואר באמצעות המכונה, וכל מה שיוצא מהקוויים – פשוט תורידו לגמרי. זה יתן לצוואר שלכם את המראה החד והנקי שאתם מקבלים אחרי תספורת מקצועית. לגבי אזור האוזניים, גם כאן תציירו את הקו מסביב לאוזן עם הקצה של המכונה, וכל מה שנמצא מתחת לקו הזה פשוט תורידו. תיזהרו לא לעשות את זה גבוה מדי, ועדיף לעשות נמוך מדי כדי לתקן אחרי זה, מאשר גבוה מדי (כאן אפשר לתקן רק שיער חדש שצמח).

שלב 8: תסדרו את האזור העליון עם מספריים

כאן זה כבר עניין של טעם אישי. תתחילו לעצב בצורה נקודתית את האזור העליון של השיער שעדיין לא נגענו בו. תורידו קצת מפה, קצת משם, ותתקדמו עקב בצד אגודל. תשתמשו במסרק שלכם כדי להזיז את השיער ולראות בדיוק מה צריך לשפר ואיפה. תתחילו מהחלק הקדמי ותעבדו לכיוון אמצע הקרקפת. אם אתם רוצים שכל השיער יהיה באורך מסוים, אז תסרקו חלקים שלו ואז תתפסו אותו עם האצבעות (כמו שעושים לכם במספרות), ותורידו את השיער לאורך שאתם רוצים.

שלב 9: תנקו מסביב

זה הזמן להשתמש בתער גילוח (למומחים) או במכונת גילוח (לכל השאר) כדי לנקות את השיערות הקטנות על הצוואר, מתחת ומאחורה האוזניים, ופשוט ליישר את הקווים כמו שצריך.

שלב בונוס: תעצבו את השיער

השלב הזה הוא לא חובה, ומיועד למי שאוהב לעצב את השיער עם חומרים שונים. עכשיו כשהתספורת שלכם מוכנה ואתם מבסוטים על התוצאות, הגיע הזמן לעצב את השיער עם חימר, ווקס, ג'ל או כל דבר אחר שאתם משתמשים בו. אני אוהב קודם לעשות פן עם מייבש שיער ורק אחרי זה להוסיף את התכשירים, אבל אתם תעשו את מה שנראה לכם נכון ומתאים לסגנון שלכם.

איך לספר את עצמך למתקדמים: רון ג'מילי מסביר

אז מה זה דירוג? דירוג בשפה המקצועית נקרא: "FADE", ובעברית נקרא: "הדהייה". כשמדברים על דירוג, הכוונה היא בעצם "להדהות" את גווני הצבע השונים בתספורת, באמצעות שימוש נכון במכונת התספורת. דירוג הוא תהליך שמתבצע בשלבים (אפשר אפילו לומר בחלקים), בצורה כזאת שבה חלק א' מתחבר בצורה מושלמת לחלק ב', בלי קווים בולטים ובעצם מעניק מראה טבעי שבו השיער מתחיל מהאורך הרצוי, ולאט לאט יורד ומתדהה במורד הצוואר.

חשוב לזכור: פעולה נקיה באמצעות שימוש בטכניקה הנכונה תביא אותנו לתוצאות הכי טובות.

דירוג מתבצע באמצעות כמה מסרקי הגבהה שונים, מהקטן לגדול, ובכך אנחנו יוצרים שכבה מדורגת בין אורכי שיער שונים. ככל שהחיבור בין אורכי השיער השונים יבוצע באמצעות שימוש מרבי במספרים שונים, ככה התוצאה הסופית תהיה ברמה גבוהה יותר.

מכונת התספורת שבה נשתמש

המכונה הראשית שאנחנו משתמשים בה נקראת: Wahl Magic Clip 8148, והיא מכונת תספורת אמריקאית שיוצרה במיוחד עבור סוגים שונים של דירוגים (Fade): המכונה מורכבת משני סכינים שמתחכחים אחד בשני וחותכים את השיער.

המכונה הזאת מגיעה עם מנוף קטן (ידית) שמחוברת לצד, שהמטרה שלה היא להרחיק ולקרב את שני הסכינים אחד לשני, ובכך לאפשר לנו לחתוך את השיער באורכים שונים בקלות (מדובר במילימטרים בודדים).

שימו לב:

כשהמנוף סגור: אורך חיתוך השיער יהיה באורך של 0.8 מ"מ.

כשהמנוף פתוח: אורך חיתוך השיער יהיה באורך של 2.0 מ"מ.

למנוף אין אפשרויות מוגדרות ומובנות, משום שהוא מנוף ללא צירים מרכזיים, מה שמאפשר לנו לכוון אותו לאיזה גובה שנבחר על ידי פתיחה וסגירה שלו באופן חלקי.

מכונת התספורת הזאת מגיעה עם מספר ראשים להחלפה (מסרקי הגבהה עם מספרים) שהמטרה שלהם היא לקבוע את אורך השיער שאנחנו רוצים שיישאר לאחר פעולת הגילוח עם המכונה.

הנה המספרים השונים במסרקי ההגבהה של המג'יק קליפ, והאורך של כל אחד מהם:

  • מספר 0.5 = 1.5 מ"מ
  • מספר 1.0 = 3 מ"מ
  • מספר 1.5 = 4.5 מ"מ
  • מספר 2 = 6 מ"מ
  • מספר 3 = 10 מ"מ
  • מספר 4 = 13 מ"מ

מעל מספר 4, אנחנו לא נשתמש במכונה ונבצע רק עבודת מספריים (שימו לב שהמכונה מגיעה עם מספרים נוספים).

דגשים חשובים

אז אחרי שלמדנו על הפירוט הטכני של מכונת התספורת העיקרית שלנו, יש כמה דגשים חשובים לפני שנתחיל לעבוד איתה:

אנחנו עובדים עם מכונת התספורת על שיער יבש בלבד – מכיוון שהסכין של המכונה עשויה ממתכת ואסור שיהיה גורם חיכוך שהוא רטוב או לך בזמן שמשתמשים בה (קרמים למיניהם או מים). הסיבות לכך הן:

  1. זה יכול לפגוע בסכין של המכונה ולגרום לה להחליד
  2. הסכין של המכונה לא תעבור בצורה חלקה על הראש ויכולה לגרום לפציעה או חיכוך לא נעים
  3. זה יכול לפגוע בתוצאה הסופית של התספורת

תספורת קלאסית של מספרה מקצועית: מדריך מלא שלב אחר שלב

התספורת הקלאסית היא התספורת הכי פופולרית בעולם: מדובר בתספורת בסיסית שהיא לא קצרה מדיי בצדדים, ומתאימה לרוב האנשים ולרוב צורות הראש השונות.

אם המטרה שלכם היא לקבל תספורת שהיא לא קצרה מדיי בצדדים, אבל גם לא ארוכה מדיי, זו ללא ספק התספורת הכי טובה שאפשר לעשות. בנוסף, זאת תספורת שמהווה בסיס לתספורות אחרות רבות: הכוונה היא שהמספרים שממנה התספורת בנויה נמצאים כמעט בכל תספורת אפשרית שאפשר לעשות עם מכונה.

התספורת הקלאסית בנויה בדיוק כמו כל תספורת אחרת, על ידי קו מנחה וקווים רצים שהפער ביניהם הוא 1 ס"מ בלבד. נשמע קצת סינית? אין בעיה, בואו נעבור על סדר הפעולות שצריך לעשות, ואני מבטיח שזה יהיה הרבה יותר ברור!

סדר הפעולות בתספורת קלאסית:

  1. קודם כל, במידה והשיער בהיקף של הראש הוא ארוך מדי, אנחנו נרצה להשוות ("לשטח") את השיער באמצעות מסרק הגבהה מספר 4. אנחנו עושים את זה כדי שנוכל לראות את סכיני המכונה מבעד לשיער, ובכך נוכל לשלוט ברמת הדיוק שלנו לאורך כל התספורת. במידה ולא נעשה את זה, אנחנו לא נראה עד איפה הסכין של המכונה מגיעה, מה שיפגע לנו ברמת השליטה. בנוסף, זה גם יאפשר לנו להשוות בין כל אורכי השיער ולקבל תוצאה נקייה ללא כתמי צבע מיותרים.
  2. לאחר שהשוונו את אורך השיער בצדדים, אנחנו ניקח את מסרק ההגבהה מספר 1.5, ונקבע באמצעותו את הקו המנחה הראשוני על ידי סימון גובה התחלת הדירוג והצורה שאנחנו רוצים.
  3. לאחר מכן אנחנו נבצע קו רץ על ידי מסרק הגבהה מספר 2, בפער של 1 ס"מ מהקו המנחה שעשינו קודם (יש לבצע את זה בצורה מקבילה לקו המנחה).
  4. עכשיו אחרי שיש לנו קו מנחה ראשוני וקו רץ שמקביל אליו מלמעלה, אנחנו נדרג בין שתי המספרים השונים שהם 1.5 ו-2 (4.5 מ"מ ו-6 מ"מ) נעשה זאת על ידי שימוש במספר שאיתו סומן הקו המנחה, שבמקרה הזה הוא 1.5 (4.5 מ"מ) ונפתח מעט את המנוף (0.3 נוספים) זאת אומרת שכרגע המספר שלי במכונה הוא 4.5 מ"מ + 1.1 מ"מ (0.8 + 0.3). אנחנו נתחיל לעבוד עם המכונה בצורה מקבילה לקו המנחה וקצת מעליו – בפעולה זו אנחנו בעצם מטשטשים את הקו המנחה.
  5. לאחר שסיימנו את הפעולה הקודמת, אנחנו נחזור לנקודת ההתחלה ונפתח 0.3 מ"מ נוספים (כרגע המספר הוא 4.5 מ"מ + 1.4 מ"מ). נתחיל לעבוד עם המכונה בצורה מקבילה לקו התחתון ביותר שלנו ומעט מעליו – בפעולה זו אנחנו בעצם מטשטשים את הקו המנחה.
  6. לאחר שסיימנו את הפעולה הקודמת, אנחנו נחזור לנקודת ההתחלה ונפתח 0.3 מ"מ נוספים (כרגע המספר הוא 4.5 מ"מ + 1.7 מ"מ). אנו נתחיל לעבוד עם המכונה בצורה מקבילה לקו התחתון ביותר שלנו וקצת מעליו – בפעולה זו אנחנו בעצם מטשטשים את הקו המנחה.
  7. לאחר שסיימנו את הפעולה הקודמת, אנחנו חוזרים לנקודת ההתחלה ופותחים עוד 0.3 מ"מ נוספים (כרגע המספר עומד על 4.5 מ"מ + 2.0 מ"מ). אנחנו נתחיל לעבוד עם המכונה בצורה מקבילה לקו התחתון ביותר שלנו ומעט מעליו – בפעולה זו אנחנו בעצם מטשטשים את הקו המנחה.
  8. אחרי שסיימנו לדרג באופן מושלם בין המספרים 1.5-2 (4.5 מ"מ ל6 מ"מ) יש לפתוח קו רץ נוסף על ידי מספר 3 (10 מ"מ). לאחר מספר 2, פעולת הדירוג משתנה קצת, מכיוון שהשיער ארוך יותר, כך שהדהייה תתבצע על ידי שימוש ביותר מילימטרים במקום קבוצות של 0.3 מ"מ, קבוצות של 0.6 מ"מ. חשוב מאוד: הקו הרץ חייב להיות מקביל באופן מדויק לקו המנחה.
  9. לאחר שבצענו קו רץ נוסף בין מספר 2 ל-,3 נדרג ביניהם על ידי מספר 2 ומנוף קצת פתוח ב-0.6 (1.4 מ"מ) כרגע המספר הוא 6 מ"מ + 1.4 מ"מ. נתחיל עבודה עם המכונה קצת מעל לקו המנחה ונטשטש גם אותו.
  10. אחרי שסיימנו את הפעולה הקודמת, נחזור לנקודת ההתחלה ונפתח 0.6 מ"מ נוספים (כרגע המספר עומד על 6 מ"מ + 2.0 מ"מ). נתחיל לעבוד עם המכונה בצורה מקבילה לקו התחתון ביותר שלנו וטיפה מעליו, בפעולה זו אנחנו בעצם מטשטשים את הקו המנחה. בשלב זה, טכניקת החזקת המכונה מאד חשובה, ועל ידי הרחקה מדויקת של סכין המכונה מהראש, נבצע דירוג מדויק בין מספר 2 ל-3.
  11. לאחר שסיימנו את עבודת המכונה יש להשתמש במסרק C7, ובאמצעותו נחבר בין עבודת המכונה לחלק העליון של הראש, באמצעות עבודת מספריים. העבודה עם מסרק C7 דורשת מיומנות רבה וראייה זוויתית (הדירוג עם מסרק C7 הוא חופשי, אבל דרושה יציבות מקסימלית).
  12. עבודת מספריים בחלק העליון ואיך תעשו אותה היא לשיקול דעתכם בלבד. חשוב מאוד לקבוע את אורך השיער שלמעלה, ולבצע את התספורת רק לפי מה שהגדרתם. תשאלו את עצמכם: אתם רוצים לסרק את השיער לצד? למעלה? למטה? ולפי זה תחליטו. אחרי שקבענו את האורך שאנחנו רוצים שישאר למעלה, יש לבצע קו מנחה לפי הזווית שנקבעה (ישר/עגול/שיפוע).
  13. לאחר שנקבע קו מנחה יש לבצע את הפעולה על ידי קווים רצים לפי השיפוע הנבחר. במידה ונבחר שיפוע ישר, יש לעבוד בצורה אנכית במקביל לקו הרץ ללא מתיחה.
  14. לאחר שסיימנו את עבודת המספריים, צריך לחבר בצורה מושלמת בין עבודת המספריים לבין עבודת המכונה על ידי עבודה חופשית במספריים או במסרק הגבהה מספר C7.
  15. אחרי שסיימנו את כל השלבים שלמעלה, נבצע מסגרת נקייה עם מכונת פיניש ונגלח את האזור עם תער.

סרטוני הדרכה שמלמדים איך לספר את עצמך

איך לספר את עצמך: סיכום ושורה תחתונה

בחור עם תספורת חדשה מסתכל לצד שמאל ולובש משקפי שמש

אז מה למדנו? למדנו איך להסתפר לבד ולעשות תספורת עצמית בסיסית עם אביזרים בסיסיים וזולים. כן, כנראה שבפעמים הראשונות זה יהיה קצת מסובך ויקח לכם זמן עד שתבינו בדיוק איך לעשות את זה, אבל באמת שזה פשוט עניין של תרגול וניסיון: אחרי שתעשו את זה 3-5 פעמים, היד שלכם כבר תתרגל ותזכור את התנועות הנכונות, והתספורת שתעשו לעצמכם תיראה יותר ויותר טוב בכל פעם שתנסו.

דוד שייברס
דוד שייברס

שלום! קוראים לי דוד, ואני מכור לגאדג'טים של שיער. עד כמה מכור? מאוד מכור: יש לי יותר מ-30 מכונות גילוח, ו-11 מכונות תספורת שאני אוסף במשך כמעט 20 שנה. ועל כמות סכיני הגילוח עדיף שבכלל לא נדבר... בכל מקרה, אני רווק מנתניה, עובד בתור מהנדס תוכנה, ויש לי 2 כלבים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאירו תגובה

מגזין שייברס
Logo